Discussie: Zonnepanelen

Bimmer's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Caracalla Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    @Bimmer
    Heb een PM gestuurd, deel me gerust je gegevens en ik bekijk het ook wel eens voor je wat best zou zijn in jouw geval.
    Plat dak geeft op jaarbasis een scherpere curve. In die zin meer opbrengst in de zomer, minder in de winter t.o.v. een 45° dak.
    Heb u een mail gestuurd met de gegevens.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Wij hebben hier een offerte liggen van €4.530 voor:

- 10x LG 325Wp full black panelen met een verwachte opbrengst van 2665kWh/jaar
    - Sunny boy 2.0 omvormer

Ook hier twijfel om toe te happen met die wel of niet directe afschaffing van de terugdraaiende meter. Ook twijfel over het feit of we met 2665kWh/jaar gaan toekomen in onze toekomstige situatie met 2 kinderen. Nu hebben we een zoontje van 8 maanden en een verbruik van 1650kWh.

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Ik zie niet meteen hoe je 1000kwh gaat stijgen met 1 extra kind? Lijkt me zelfs dat je met 9 panelen ook royaal toekomt afhankelijk van je plannen. (airco, ...)
    DJ Gear: 2 x Technics SL1210 MK-II / 2 x Ortofon Concorde Pro S / Ecler NUO-2 / 2 x JBL LSR 2328P / 1 x JBL LSR 2310SP / Focusrite Saffire 14 Pro / AKG K-171 Studio

Desktop: Coolermaster Elite 370 / ASRock 870 Extreme3 / AMD Phenom II X6 1055T / Gelid Tranquillo CPU Cooler / 2 x 2 GB Kingston DDR3 1333Mhz / EVGA GTX670 2Gb FTW / Crucial RealSSD 64GB / Samsung F3 1Tb / Be Quiet 550W 80Plus

Hit Hard's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Musk Bekijk bericht
    Ik zie niet meteen hoe je 1000kwh gaat stijgen met 1 extra kind? Lijkt me zelfs dat je met 9 panelen ook royaal toekomt afhankelijk van je plannen. (airco, ...)
    Da's 500kWh uit het stopcontact en 500kWh aan batterijen voor het speelgoed .

Voor het zoontje van 8 maanden zal er nog niet zoveel meerverbruik zijn gok ik. Als ze na x aantal jaar een playstation krijgen zal het al wat rapper gaan. Hoewel er voor een kind van 8 maanden dan weer meer gewassen moet worden dan voor een kind van pakweg 6 jaar.

Elke1988's schermafbeelding
    iTrader
    32 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TrainerAsh Bekijk bericht
    Wij hebben hier een offerte liggen van €4.530 voor:

- 10x LG 325Wp full black panelen met een verwachte opbrengst van 2665kWh/jaar
    - Sunny boy 2.0 omvormer

Ook hier twijfel om toe te happen met die wel of niet directe afschaffing van de terugdraaiende meter. Ook twijfel over het feit of we met 2665kWh/jaar gaan toekomen in onze toekomstige situatie met 2 kinderen. Nu hebben we een zoontje van 8 maanden en een verbruik van 1650kWh.
    Ik zou min. 12 panelen pakken. Heb ik ook gedaan.
    http://www.twitch.tv/elkegaming
    Stream/Game Pc:
    Cpu: Intel 6800K, Mobo: MSI X99A Raider,Ram: Kingston HyperX Fury 24GB, Gpu: Asus Strix OC 1080TI, Power: Crosair 1000w, PC Case: Cooler Master Storm, Water Cooler: Trooper Crosair H110i, Moniter: AOD G2460F, Samsung S24D300, Asus VS247HR, Keyboard: Logitech G19, Mouse: Logitech G502,Headset: logitech G920, Steer Wheel: logitech G29

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Musk Bekijk bericht
    Totaal geen idee van eigenlijk hoe snel zoiets kan stijgen, met 8 panelen zouden we een te verwachten opbrengst van 2130 kWh hebben het eerste jaar dus zo'n 500 kWh boven ons huidig verbruik met 2 volwassenen en 1 baby.
    Lijkt me nipt voor later met 2 volwassenen en 2 jongeren, alhoewel nog een keer totaal geen ervaring mee met hoe snel zo'n kWh gaat oplopen.

Airco's komen er alvast hier niet, een droogkast dat zou eventueel wel een optie kunnen zijn als eventueel blijkt dat na het installeren van zonnepanelen we toch met overschot van energie zitten.

Caracalla's schermafbeelding
    iTrader
    149 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Wat ik meeste zie is een verbruik van rond de 3500 kWh. Met pubers gaat dat vlot naar 4000 - 5000 kWh afhankelijk van verbruikspatroon.
    Bejaard koppel zit meestal rond de 2700 - 3000 kWh.

Indien je op gas kookt zal dit wat lager liggen.
    Indien je speciale verbruikers hebt (vijver, airco, zwembad, jacuzzi, sauna, aquaria, terraria,...) gaat dit hoger liggen.

Met 10x 325Wp ga je normaal wel (een stuk) meer gaan halen dan 2600 kWh.
    Tenzij er heel wat schaduwen zijn. Echter denk ik van niet gezien de keuze voor SMA.
    http://www.belivert.be - zonnepanelen - vraag naar Dieter of PM me!

cétn's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk bericht
    Als ze de digitale teller plaatsen heb je nu nog de keuze om deze ook te laten "terugdraaien" gedurende 15 jaar. Momenteel heb je deze keuze tot eind 2020.

Vreg heeft vernietigingsberoep ingediend om dit af te schaffen (15 jaar terugdraaien), grondwettelijkhof zal dan moeten bepalen of het gaat blijven of het na 2020 voor iedereen terugdraaiende teller wordt afgeschaft.
    Ik ben ook aan het ronde horen voor panelen en 1 van de verkopers zei toen dat de vreg dit nog niet officieel heeft ingediend en hij schat de kans 99,99% in dat het gewoon de 15 jaar gaat blijven. Het blijft wel een verkoper, langs de andere kant gaf hij zelf ook wel aan dat na 2020, zijn sector een enorm klap gaat krijgen.
    Alsook stelde hij de vraag hoe ze het gaan doen als je bv achteraf kiest om extra panelen te leggen. Stel je koopt over 5 jaar een elektrische wagen en je wilt extra panelen leggen, deze extra panelen hebben niet die vrijstelling. Hoe gaat de teller dit onderscheid weten. Hij denkt dat ook dat je gewoon de keuze gaat hebben oftewel geen nieuw panelen oftewel terugdraaiende teller kwijt.
    Ik had dacht ik ook begrepen dat de 15 jaar telt van u installatie, dus als je u installatie had gelegd in 2010, dan zal je tot 2025 gebruik kunnen maken van u terugdraaiende teller. Ale zo kwam het verhaal toch over van de verkoper.

Als je kiest voor het werkelijk verbruik, dan betaal je geen prosumententarief meer, als je kiest voor de terugdraaiende functie, betaal je deze nog wel.

Ik ben geen expert erin, dus het is ook maar wat ik allemaal gelezen heb en gehoord. Maar wel steeds uit betrouwbare bronnen.

Verhaal lijkt te kloppen.. Ikzelf zou in 2020 ook panelen plaatsen en heb dus zelfs ook wat opzoekingen gedaan ,wat hetzelfde resultaat geeft wat je hierboven hebt beschreven.

Lijkt mij het interessants om digitaal laten terug te tellen.

Ik vermoed dat het dan zo is dat als je bijvoorbeeld 3000kwh in een jaar hebt opgebruikt, en je omvormer 2500kwh heeft opgebracht, je vervolgens maar 500kwh moet betalen.
    Dit natuurlijk in combinatie met de jaarlijkse prosumententarief.Klopt dit?

Ik hoop wel dat wat ze ook beslissen in 2021, de spelregels niet gaan veranderen voor de mensen die hun panelen voor 2021 hebben geplaatst.

Ludanto's schermafbeelding
    iTrader
    34 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cétn Bekijk bericht
    Verhaal lijkt te kloppen.. Ikzelf zou in 2020 ook panelen plaatsen en heb dus zelfs ook wat opzoekingen gedaan ,wat hetzelfde resultaat geeft wat je hierboven hebt beschreven.

Lijkt mij het interessants om digitaal laten terug te tellen.

Ik vermoed dat het dan zo is dat als je bijvoorbeeld 3000kwh in een jaar hebt opgebruikt, en je omvormer 2500kwh heeft opgebracht, je vervolgens maar 500kwh moet betalen.
    Dit natuurlijk in combinatie met de jaarlijkse prosumententarief.Klopt dit?

Ik hoop wel dat wat ze ook beslissen in 2021, de spelregels niet gaan veranderen voor de mensen die hun panelen voor 2021 hebben geplaatst.
    Dit klopt.

15 jaar loopt ook vanaf de plaatsing van de panelen, niet van de plaatsing van de digitale meter.

't is een triestige soep allemaal met alle beslissingen die genomen worden. Niemand die er nog aan uit kan. Ik weet helemaal niet wat de VREG van plan is, hun simulator is niet te begrijpen. Je moet bijna burgerlijk ingenieur zijn om nog iets te snappen ervan.
    History is made by those who break the rules!

iTrader
    88 (98%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    16.1 installatie digitale meter hier, ben benieuwd

Gaming Rig: Intel Core™ i7-9700K, MSI RTX2080, Alienware UW3418DW
    Console gaming: PS4 PRO | Xbox One X | LG OLED 65C7 | Sony HW40ES FullHD projector | 102" Beamax screen

Bramstep's schermafbeelding
    iTrader
    44 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lapino Bekijk bericht
    16.1 installatie digitale meter hier, ben benieuwd
    Met terugdraaiende teller dan?

Bramstep's schermafbeelding
    iTrader
    44 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Als de offerte en het contract getekend is in 2020, maar de plaatsing pas kan plaatsvinden in 2021, zal een terugdraaiende teller dan nog kunnen?

Herman De Croo's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Neen.
    10% korting bij alle hotels op booking.com via deze link

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bramstep Bekijk bericht
    Als de offerte en het contract getekend is in 2020, maar de plaatsing pas kan plaatsvinden in 2021, zal een terugdraaiende teller dan nog kunnen?
    Geen paniek,imo word het voor IEDEREEN afgeschaft op 01/01/2021. Wie dit niet fair vind heeft ofwel panelen of werkt in de branche.

Kort vergelijkbaar verhaaltje : Jantje kweekt in de zomer 100kg appelen (wanneer er overaanbod is). Jantje doet deze 100kg appelen naar de veiling. Wekelijks gaat Jantje nu naar de winkel om zijn 2kg gratis appelen.

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lasportiva Bekijk bericht
    Geen paniek,imo word het voor IEDEREEN afgeschaft op 01/01/2021. Wie dit niet fair vind heeft ofwel panelen of werkt in de branche.

Kort vergelijkbaar verhaaltje : Jantje kweekt in de zomer 100kg appelen (wanneer er overaanbod is). Jantje doet deze 100kg appelen naar de veiling. Wekelijks gaat Jantje nu naar de winkel om zijn 2kg gratis appelen.
    Uiteindelijk toch ook niet meer dan logisch niet?
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Pagina 119 van 127 Eerste ... 1969109115116117118119120121122123 ... Laatste

Regels voor berichten