Pagina 1 van 344 123451151101 ... Laatste
    Robust²'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)

Het Moto praat topic - Deel III

Zoals Koebeest mij mooi op wees, zitten we alweer over de 5.000 posts in het vorig deel. Hier dus terug verder!

Vorig deel is nog steeds hier te vinden: http://www.9lives.be/forum/bikers-co...-deel-2-a.html
    -Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
    -Practicality sucks, I'm in this for the fun.
    -Honestly, have you ever heard of somebody looking back on his life thinking: "Oh, I should have travelled less and mowed the lawn more often"?

dacuba
    Guest
    EINDELIJK ROBUST!

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dacuba Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    EINDELIJK ROBUST!

Ik ben de baas hier, ik doe wat ik wil!

Om even op de rest van koebeest zijn post ook te antwoorden:

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door koebeest Bekijk bericht
    Er stond ook een artikel in over "The beast". Leuke moto maar duur. Wat ik wel telkenmale vergeet in rekening te nemen is de BIV. Bij een KTM 1290 R komt dit op 2478 euro BIV . Pijnlijk veel of doen ze zoals bij BMW? (Hem inschrijven met een dichtgedraaide motor dat ze bij het eerste onderhoud weer opendraaien)
    2500 is wel enorm veel vergelijken met 50 die het voor een 'normale motor' kost
    -Honestly, have you ever heard of somebody looking back on his life thinking: "Oh, I should have travelled less and mowed the lawn more often"?

De-Function's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Dus,....
    Ik heb een nieuwe moto (cbr500r). Lees da er een break-in period is voor nieuwe motos.
    In het handleiding van mij moto staat ni veel uitleg voor dit break in period, alleen staat er dat ik niet moet racen en direct ri moet optrekken

Hoe moet ik eigenlijk rijden in dit periode (500-600km) ?
    Elke tip is welkom
    BOOOYEAAAAAH

koebeest's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Robust² Bekijk bericht

Ik ben de baas hier, ik doe wat ik wil!

Om even op de rest van koebeest zijn post ook te antwoorden:

2500 is wel enorm veel vergelijken met 50 die het voor een 'normale motor' kost
    KTM Adventure die ik wil is 860. Ook veel .

Jimmeh's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Vergeet zeker de klepspeling bij het eerste onderhoud niet na te laten kijken. Dat staat voorgeschreven in de handleiding en is ook echt nodig.

Inrijden
    It is bad enough that so many people believe things without any evidence. What is worse is that some people have no conception of evidence and regard facts as just someone else’s opinion.
    -Thomas Sowell

senpuppy's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door De-Function Bekijk bericht
    Dus,....
    Ik heb een nieuwe moto (cbr500r). Lees da er een break-in period is voor nieuwe motos.
    In het handleiding van mij moto staat ni veel uitleg voor dit break in period, alleen staat er dat ik niet moet racen en direct ri moet optrekken

Hoe moet ik eigenlijk rijden in dit periode (500-600km) ?
    Elke tip is welkom
    Traag opschakelen en onder de 4000 toeren blijven (bij voorkeur weinig km op de autostrade). Enfin, moesten wij doen bij de aankoop van de f800gt

tapatalk 4 for xperia

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Op die website overdrijven ze toch ferm imo. Op moderne motoren is dat imo allemaal zo enorm strict niet meer en ik ben dan nog iemand die énorm zorgvuldig en zuinig met zijn gerief omspringt.
    Probeer mss de eerste 200km hem niet tot in het rood te trekken, maar volgens sommige bronnen mag je met moeite boven stationair uitkomen. Gewoon zorgen dat wat langzaam opbouw met je toeren, dat je veel variatie erinhoudt (dus idd geen lange stukken autostrade indien mogelijk) en hem sowieso zeer goed warmrijden.
    Ik zou gerust redelijk snel al heel het toerengebied gebruiken, gewoon zorgen dat hij mooi warm staat en dat je geen topsnelheid runs gaat doen waar je hem zo lang mogelijk in het gebied van je redline houdt. Zo sloom mogelijk rijden en zeker de motor niet hard laten werken voor honderden kilometers klinkt enorm saai voor mij en ik zie er tbh weinig reden toe

De-Function's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    @jimmed thx for the site, zal vanavond eens goed doorlezen

Ik rij nog me de motor naar het werk. 14.9km in totaal waarvan Ong 11.1 km langs het autostrade (A12)
    doe daar gerust 100 tot 120km/u en spring vaak tussen 5de en 6de versnellingen

thx voor het uitleg, zal vanavond/morge eens op het internet doorzoeken, wil namelijk mn moto ni kapot rijden.Wil'm nog graag een jaar of 3 bijhouden
    BOOOYEAAAAAH

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Oude voorvork uit elkaar gehaald om m'n aangepaste internals in de nieuwe te kunnen droppen volgende week. Als je hem helemaal uitstrekt zie je wel heel duidelijk hoe erg het is :')

Olie was ook echt al serieus grijs/zwart met een eerder onaangenaam geurtje, véél sneller dan ik zou verwachten gezien die nog maar een jaartje oud en iets minder dan 10.000km oud is.

beemer036's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Quote Originally Posted by koebeest View Post
    Er stond ook een artikel in over "The beast". Leuke moto maar duur. Wat ik wel telkenmale vergeet in rekening te nemen is de BIV. Bij een KTM 1290 R komt dit op 2478 euro BIV . Pijnlijk veel of doen ze zoals bij BMW? (Hem inschrijven met een dichtgedraaide motor dat ze bij het eerste onderhoud weer opendraaien)

Ik denk dat als je 100motoren neemt, waarbij het officiele vermogen de grens van de biv (78?) overschrijd, er nog geen 10 zo zot zijn geweest om de volledige biv te betalen.

Ook rekening houdend met het feit dat deze niet verdwijnt wanneer hij 2dehands wordt verkocht.
    Ik heb nu de tabel niet zo direct bij de hand, maar een voertuig dat bij 1ste inschrijving 2500euro biv kost zal na 5jaar nog altijd ergens rond de 1000euro schommelen (ruwe schatting).
    Probeer zo 1ne dus maar eens 2de hands te verkopen.
    Heeeeeel af en toe kom je ze tegen op 2dehands/kapaza/enz, meestal is het toch een model dat je zonder moeite 2dehands vind aan een 'normale" biv prijs.

Ook dan nog het feit dat die stomme biv eigenlijk al jarenlang moest zijn afgeschaft, grrrrr....
    Iets met belasting betalen op belasting, op belasting, op belasting, op belasting, op belasting (enz) die je reeds betaald hebt.
    Nee, ik weet ook niet alles.

Katoom's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Zoals beemer zei staan die brommers praktisch nooit fullpower. Mijne Superduke had ook minder op papier. Eens de homologatie gepasseerd gaat de kraan gewoon terug open, de dealer kan die gewoon flashen want die KTM ECU's zijn niet gelocked

Raanº³'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Daarjuist naar het werk met mijn moto Wel tof, zo langs heen de file rijden. Heeft me zeker 20+ minuten opgeleverd. Maar daarna ben ik ze allemaal weer kwijt geraakt omdat ik "weer" vast zat in de Flanders Expo ring... Eens dat ik door had dat je weer een klein stukje de autostrade op moest, begon het juist ferm te regenen Op dat klein stukje autostrade was het ook enorme file, waar ik wel langs heen kon rijden

Ik zag sommige auto's zelfs bij het "opschuiven" wat aan de kant gaan (als ik er achter stond omdat ik geen vrije ruimte zag), waarvan ik een beetje verschoten ben. Ik had totaal niet verwacht dat "sommigen" in het verkeer toch sociaal kunnen zijn...

Mijn eerste 'gevaarlijke' manoeuvre heb ik dit weekend gehad trouwens. Ik kwam zaterdag terug van Kortrijk. Een baan met 1 rijstrook in beide richtingen en een verhoogde berm midden in... Wilt daar een of andere witte bestelwagen een auto inhalen en komt die op mijn rijstrook rijden Alles toeknijpen, die vlamde echt tegen 60-70 door mijn rijstrook. Ik stond stationair stil, juist voor dat de berm "verhoogde", en hij zoefde echt rakelings naast mij tegen belachelijke snelheid... Vrijdag en zaterdag samen heb ik wel een 400 kilometers op de tachometer erbij gezet
    Laatst gewijzigd door Raanº³; 28 oktober 2013 om 11:56

[ Momenteel geen signature ]

WeedJunk's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Ik denk dat mijn open uitlaat er ook veel toe doet, maar in en rond Gent maakt er altijd massa's veel volk plaats met hun wagen als ik erachter sta
    "Nemo me impune lacessit!"
    Zaffah:"Voor mijn part luistert mijn lief naar mensen die scheten in een fles laten."

iTrader
    16 (94%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door WeedJunk Bekijk bericht
    Ik denk dat mijn open uitlaat er ook veel toe doet, maar in en rond Gent maakt er altijd massa's veel volk plaats met hun wagen als ik erachter sta
    Tis pas echt luid als er mensen langs de straat tekens beginnen geven dat je te luid bent :P

Pagina 1 van 344 123451151101 ... Laatste

Regels voor berichten