Pagina 4 van 344 Eerste 123456781454104 ... Laatste
    dacuba
    Guest
    Praat topic he, we praten.

Ik zou als verkoper toch liever ne iets oudere persoon een testrit laten doen, als ne jonge gast met beperkt rijbewijs (zoals ikzelf). Nuja, niet dat die ouderen nooit twijfelen, hé Koebeest.

Ik vraag me af als ik een testrit op een 675R ga kunnen doen.

Robust²'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Hangt sterk af van dealer tot dealer hoe happig ze daarop zijn. Ik heb al op machines gereden die twee keer een jaarloon zijn voor mij, waar er 0,0 vragen werden gesteld terwijl ik ook al dealers heb gehad die niet eens reageerden op mijn aanvraag tot testrit voor moto's waar ik effectief sterk over nadacht om te kopen. Ook per evenement kan dat zelfs verschillen, worden de testmoto's geleverd door de importeur of het merk, of is het een demomotor van de garage zelf, etc..

Ik snap idd wel dat het vervelend is om in die situatie te zitten, maar tbh weet ik ook niet hoe veel je gaat hebben aan zo'n testrit? Helemaal niet slecht bedoeld, maar je hebt nog weinig om mee te vergelijken en het gaat allemaal zo nieuw en onwenning nog zijn, dat je minpunten volgens mij niet gaat opmerken tenzij ze écht erg zijn (en dan zou elke review het er wel over hebben). Het enige dat je makkelijk kan beoordelen is ergonomie, maar dat kan je ook al stilstaand eigenlijk.

Ik zou ondertussen zelf ook graag sommige moto's waar ik vroeger nog mee heb gereden eens opnieuw testen, gewoon omdat ik nu al veel meer ervaren ben en véél beter weet wat ik wel/niet wil. Bij m'n laatste testritten merkte ik dat ik minpunten begon op te merken van dingen waarvan ik weet dat het mij vroeger nooit zou opgevallen zijn.
    Laatst gewijzigd door Robust²; 1 november 2013 om 22:31
    -Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
    -Practicality sucks, I'm in this for the fun.
    -Honestly, have you ever heard of somebody looking back on his life thinking: "Oh, I should have travelled less and mowed the lawn more often"?

dacuba
    Guest
    Je moet ergens beginnen hé. 675R is op dit moment een droommotor, dus als ik de kans krijg op een testrit, zal ik die zeker niet laten liggen. Momenteel reikt mijn ervaring niet verder dan ER5, ER6N en GSXR-600. Wil graag richting SS gaan voor de volgende motor, vandaar mijn zachte wens. Al is een CBR600F bvb véél realistischer als volgende tweewieler.

Dat ik bepaalde zaken zou verbloemen, of gewoonweg niet zien, kan ik zeker en vast voorstellen. Maar zoiets moet ook groeien he. Ik weet nog heel goed de eerste keer dat ik in een andere auto dan mijn leswagen gereden heb, precies alsof een andere wereld voor me openging. Ondertussen met X5, 1 series, E klasse, A7, 4.2 Touareg, Passat, Sprinter, Transporter (85k full option ) .. gereden en dan merkt ge dat ge ineens op heel andere dingen gaat letten. Zoiets moet ik nog voor motoren uitvogelen.

Ben trouwens wel jaloers op uw kennis en ervaring met tweewielers. En op Joeshoe's inkomen.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik ga 100% akkoord dat je ergens moet beginnen, maar voor het echte begin moet dat imo je eigen motor zijn Als je over het algemeen nog maar weinig ervaring hebt, ben je toch sowieso niet veel met zo'n testrit buiten het gewoon doen voor er wat over weg te dromen achteraf? Goed mogelijk besef je maanden later als je dan wel meer ervaring hebt, dat het eigenlijk niet eens zo super was als je toen dacht.
    Dat je zo iets niet gaat laten liggen als de kans zich voordoet begrijp ik gerust (bij mij was die panigale bv zo'n soort situatie, maar als ze het mij vragen of ik daar eens mee wil rijden terwijl ik wacht op iets anders ga ik geen nee zeggen), maar nut heeft het niet echt dus dan heeft een dealer alle recht om daar niet voor te staan springen of zelfs te weigeren.

Ik had al iets meer dan 3j mijn rijbewijs en toch al redelijk wat kilometers tegen de tijd dat ik voor de eerste keer een 'officiele' testrit deed en zoals ik zei zou ik die eigenlijk graag eens opnieuw doen omdat er zo veel dingen zijn waar ik nu op let als ik een demo rit doe waar ik toen absoluut geen aandacht aan hebt gehecht. Dat was dus toen ook onwennig, maar had me die testrit nog 2-3 jaar eerder laten doen en het was al helemaal nutteloos imo

JoeShoe zijn geval is nog iets anders en wel wat nuttiger, gezien hij écht wel interesse heeft om die motor te kopen en niet gewoon wat wil vergelijken of eens proberen hoe een droommotor voelt, maar mijn punt blijft wel grotendeels.

Edit: Is dus zeker ook niets persoonlijk tegen jou of JoeShoe he, ik zat/zit ook nog ergens in die situatie en begrijp dat ook gerust, maar ik begrijp de dealers minstens even goed
    Edit2: Kennis en ervaring, er lopen er hier zeker nog rond die al met meer hebben gereden en beter kunnen rijden hoor. Ik probeer gewoon altijd zo veel mogelijk bij te leren, hopelijk kan ik er dan toch wel redelijk wat van tegen dat ik oud ben
    Laatst gewijzigd door Robust²; 1 november 2013 om 22:53
    -Honestly, have you ever heard of somebody looking back on his life thinking: "Oh, I should have travelled less and mowed the lawn more often"?

Joeshoe's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Da's zeker een goed punt. Ergonomie en rijplezier zouden zo goed als alles zijn waar ik op zou kunnen letten. Kan je inderdaad voor een groot deel stilstaand beoordelen en voor de rest zijn er de reviews.

Eerste wat sowieso op de agenda staat is mijn 50cc'ke verkocht krijgen om plaats te maken in de garage. Die moet nog helemaal heringericht worden om er een moto bij te krijgen. Fun fun fun.

dacuba
    Guest
    Moet zeggen dat ik inderdaad met uw eerste zin akkoord ga. Ervaring doet ge op met uw eigen motor. Ge kunt inderdaad zo'n testrit in twijfel trekken, maar zoals gezegd, ik zou er niet nee tegen zeggen. Als ik morgen in een GTR kan kruipen, doe ik dat ook, al heb ik geen ervaring met (semi) racewagens op de weg. ^^

Nuja, tijd zal het leren. Ben in ieder geval mentaal helemaal klaar om weer rond te gaan crossen, eens ik terug ben.

F e r o x's schermafbeelding
    iTrader
    17 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Iemand hier ervaring eigenlijk met de NC700 met dubbele versnelling (zowel automaat als manueel) voor woon-werkverkeer?

GS|Demogorgon's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ervaring niet.
    Als woon-werk beest zal die uitstekend zijn ding doen.
    Maar ik sensaties ga je er niet op moeten verwachten.
    Dat is zowat hetgeen ik overal lees, en waar ik ook heel goed kan inkomen, gezien de specs van de moto.

gumball4000's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Robust² Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Want auto's met een automaat zijn ook geen echte auto's?

Ik zou zelf nu mss ook niet direct een moto met een automatische bak kopen, maar die afschrijven als geen 'echte motos' klinkt nogal pretentieus imo.
    Wou maar zeggen dat de ervaring anders was dan met manuele koppeling .
    Is hetzelfde als Maxi-scooters geen echte moto's te noemen, ik bedoelde het zo .
    "echte moto" vs maxi scooter ==> Ervaring is helemaal anders

EvilSwordfish's schermafbeelding
    iTrader
    29 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Het begint bij mij weer veel te hard te kriebelen. Kheb 2 jaar me een CB Seven-fifty gereden en wil terug op een motor kruipen

Maar ik kan ni kieze! xD
    Kwil me iets zwaarder rijden, maar wel waar ik nog altijd na een paar uur geen zeer achterste van krijg. Had al gedacht aan een honda shadow, gewoon omdat ik die mooi vind. Maar is volgens mij niet iets waar ik uren achter elkaar kan op blijven zitten.
    Voor de rest gedacht aan bmw 800gt maar is beetje duur, of een bandig 1250 gsf.

Iemand een voorstel voor een redelijke motor noob, dat nog redelijk goedkoop is tweedehands? (wil er max 4k aan geven)
    --Because I can--

iTrader
    3 (80%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Kawasaki ER 5 25 kW - Te koop | 2dehands.be

Vrij duur of is dat de normale prijs?
    /

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gumball4000 Bekijk bericht
    Wou maar zeggen dat de ervaring anders was dan met manuele koppeling .
    Is hetzelfde als Maxi-scooters geen echte moto's te noemen, ik bedoelde het zo .
    "echte moto" vs maxi scooter ==> Ervaring is helemaal anders
    Buiten dat je bij een NC700 standaard nog een normale versnellingsbak hebt, en je bij de automaat ook nog zelf kan schakelen als je wil (gewoon niet koppelen). Maw bijna alles is hetzelfde als bij een gewone motor buiten dat je geen koppelingshendel hebt, enorm anders is dat niet en al zeker niet om te zeggen dat het geen echte motor is.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EvilSwordfish Bekijk bericht
    Kwil me iets zwaarder rijden, maar wel waar ik nog altijd na een paar uur geen zeer achterste van krijg.
    Als dat het probleem is, koop gewoon eender welke motor en steek nog wat geld in een deftig zadel en stuur?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Xasuntox Bekijk bericht
    Kawasaki ER 5 25 kW - Te koop | 2dehands.be

Vrij duur of is dat de normale prijs?
    Eerder duur imo, maar dat gaat het altijd zijn als je van een verkoper met garantie koopt.

OT: Daarnet nog een sterk staaltje denkwerk in de file gezien. Ik sta met m'n auto aan te schuiven op de Brusselse ring () en zie een zwaantje aankomen in m'n spiegels. Ik ga opzij en achter hem komen er nog een paar motorijders mee doorgeschoven. Na de laatste hoor ik plotseling redelijk luide brul achter mij en zie een VTR waarvan de bestuurder gedraaid zit en naar achter hem wat tekens doet naar een auto. Ik vermoed dat iemand opschoof terwijl hij aankwam, alhoewel het niet zo veel kan zijn gezien hij net achter die sliert moto's kwam.
    Daarna draait hij hem terug om, begint serieus te revven om dan z'n koppeling te rap te laten opkomen terwijl hij over witte strepen rijdt op nat wegdek Achterkant slingerde serieus, geen idee of het zijn bedoeling was of niet maar in ieder geval een zeer dom idee om zo iets te doen tussen een file gewoon omdat je wat geirriteerd ben door een automobilist.
    Laatst gewijzigd door Robust²; 4 november 2013 om 20:50

EvilSwordfish's schermafbeelding
    iTrader
    29 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Robust² Bekijk bericht
    Als dat het probleem is, koop gewoon eender welke motor en steek nog wat geld in een deftig zadel en stuur?
    Tmoet nog schoon zijn en goe rijden ook he

Kheb dastrak ene gezien dieje bijna op nen auto reed, toegegeven, wel de auto zijn fout. Was er ene die dacht da motor trager ging denkik. Vlamde ineens de baan op vlak voor de motorrijder en die kerel heeft hard moeten uitwijken ze. Al een geluk da er opt ander baanvak ni just iets aan kwam of hij plakte ertegen
    --Because I can--

Ties's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik merk toch ook al wel dat de autobestuurders minder oplettend (of hoffelijk) zijn dan een maand terug.
    Het is ook veel vroeger donder en het weer steekt tegen.

Of miss dat mn fluohelm hetzelfde is als een zwarte helm in het donker?

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Nog redelijk wat mooi nieuws van EICMA, goed om te zien dat bijna elke fabrikant aan het inzetten is op de <500cc markt. Tot een 2-3 jaar geleden was het ofwel een 125cc ofwel een 600cc naked met 100pk bij de meeste. Toch een voordeel aan de nieuwe wetgeving...

Nieuwe Z1000 en S1000R zijn wel hondslelijk
    Hier moest ik toch ook wat om lachen:
    De gloednieuwe Honda CB650F dient zich als vervanger van de Honda CB600F Hornet aan. Honda begon als het ware vanaf een maagdelijk wit blad papier bij het ontwerpen van deze motorfiets. De extra 650cc moeten er voor zorgen dat deze middenklasse naked bike zich kan meten met de absolute heerser in deze niche: de Triumph Street Triple.
    De motorfiets wordt vooraan afgeveerd door een 41 mm dikke conventionele voorvork met een veerweg van 120 mm. De voorvork is niet instelbaar en dat in tegenstelling tot de schokbreker waarvan de veervoorspanning geregeld kan worden.
    Ze gaan toch eens met iets anders mogen komen dan de zoveelste zwaargewicht vier-cilinder als het doel effectief is om zich te meten met hun Europese rivalen. De motor op zich lijkt mij ideaal voor starters, maar een getrainde chauffeur wil toch iets meer vrees ik.

Pagina 4 van 344 Eerste 123456781454104 ... Laatste

Regels voor berichten