Pagina 3 van 319 Eerste 12345671353103 ... Laatste
    Snaggit's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Ja, ik heb nog niet zoveel vergelijkingsmateriaal en kan enkel meedelen wat mijn ervaring met de GS500 is tot nu toe.
    Ik zorg er dan ook voor dat ik niet zoveel moet stilstaan.

Nuja, de GS500 heb ik dan ook gewoon gekocht omdat die relatief veel op 25kw te vinden was voor een redelijk goedkope prijs...
    Ik had veel liever een SV gehad maar die kwamen maar zelden te koop op 25kw en mijn GS500 kon ik gewoon niet laten schieten voor die prijs en kmstand/staat.

iTrader
    3 (80%)
    Jammer dat de varianten , kawa er5, honda cb500 net 1.5 kW over de 35 kW zitten.
    Zit momenteel met een A2 en krijg pas op mijn 20ste mijn volledige A.
    De gs500 valt dan weer net binnen de 35 kW wat goed uitkomt...

BTW: hoeveel heb je betaald voor uw gs? En hoeveel km had hij dan?
    /

dacuba
    Guest
    Voor 1500 euro gaat ge al deftige modellekes vinden, vanaf 25k km ofzo.

Joeshoe's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Ik ben aan het spelen met het idee om een nieuwe Honda CB500F te kopen. Hij krijgt alvast heel goede reviews als zijnde een perfecte beginnersmoto voor het A2 rijbewijs die toch niet saai wordt. Ik ben me er van bewust dat je als beginner beter een 2dehands koopt voor in het geval je hem eens neerlegt, maar nieuw kost die geen stukken van mensen en dat wil ik er wel aan geven.

Nu, wat mij het meest tegenhoud is of je die 35kW beu wordt na een tijdje, en hoe snel dan. Ik ben ook niet echt een snelheidsduivel en niet van plan om binnen twee jaar al direct voor mijn volledige A te gaan. Afgaande op wat ik lees over die moto denk ik wel dat hij mij gaat kunnen blijven boeien. Wat denken jullie, ronduit slecht idee of niet?

Ties's schermafbeelding
    iTrader
    0
    35KW is toch vrij veel vermogen. Ik denk niet dat je dat zo snel beu gaat worden.

Als je niet van plan bent om na 2 jaar een nieuwe te kopen zou ik de optie toch zeker overwegen. De nieuwe 500 serie (en700) hebben zo'n laag verbruik... Zeker voor woon-werk verkeer zou ik erover nadenken.
    (natuurlijk weet ik je financiele status niet).

Het grootste nadeel van een nieuwe motor lijkt me dat hij na je aankoop nog maar 60% waard is. Een 2de handse blijft meestal z'n waarde behouden.

PS. Waarom niet de honda nc700 ? Die heeft meer koppel en lager verbruik (wel minder toerental)

iTrader
    8 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ties Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Het grootste nadeel van een nieuwe motor lijkt me dat hij na je aankoop nog maar 60% waard is. Een 2de handse blijft meestal z'n waarde behouden.

PS. Waarom niet de honda nc700 ? Die heeft meer koppel en lager verbruik (wel minder toerental)
    Inderdaad. Maar een motor zoals die krijg je altijd wel voor een iets of wat deftige prijs terug verkocht, denk ik.

De NC700 was ik ook aan het overwegen, maar dat lager toerental is misschien wel iets dat je na een tijdje gaat tegensteken. Een redline van 6000 vind ik toch wel heel weinig. Rijdt naar het schijnt meer als een auto met versnellingen die heel dicht bij elkaar liggen. Voor woon-werk verkeer is dat inderdaad ideaal (en daarvoor ga ik hem ook gebruiken), maar ik denk dat de CB500 dan meer all-round is.

Ties's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ja dat kan wel, maar meestal zit je niet echt boven de 6k toeren bij het rijden. Maar voor een dagtocht of rit zal de 500 inderdaad wel leuker zijn

Ik zou zeker een testrit doen als ik van jou was.

Robust²'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Onder de 6000 toeren is er bij de meeste moto's (een cilinders niet mee gerekend) nu toch niet zo veel lol te beleven

Met 35Kw ga je je wel een tijdje kunnen zoet houden en zo'n CB500 krijgt ook goede reviews dus dat lijkt me wel een goede keuze. Enige nadeel is idd dat nieuw normaal zeer rap waarde verliest, maar gezien die 35kw regeling zal hij wel redelijk waarde houden.
    -Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
    -Practicality sucks, I'm in this for the fun.
    -Honestly, have you ever heard of somebody looking back on his life thinking: "Oh, I should have travelled less and mowed the lawn more often"?

koebeest's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Morgen en overmorgen opendeurdag bij motoshop desmet in Waregem. Geen idee of er testritten of dergelijke mogelijk zijn, dit gewoon ter info

gumball4000's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ties Bekijk bericht
    35KW is toch vrij veel vermogen. Ik denk niet dat je dat zo snel beu gaat worden.

Als je niet van plan bent om na 2 jaar een nieuwe te kopen zou ik de optie toch zeker overwegen. De nieuwe 500 serie (en700) hebben zo'n laag verbruik... Zeker voor woon-werk verkeer zou ik erover nadenken.
    (natuurlijk weet ik je financiele status niet).

NC700 kunde ook niet echt een "echte moto" noemen . Heeft niet eens manuele koppeling

iTrader
    0
    Want auto's met een automaat zijn ook geen echte auto's?

Ik zou zelf nu mss ook niet direct een moto met een automatische bak kopen, maar die afschrijven als geen 'echte motos' klinkt nogal pretentieus imo.
    -Honestly, have you ever heard of somebody looking back on his life thinking: "Oh, I should have travelled less and mowed the lawn more often"?

iTrader
    8 (100%)
    Die automatische versnellingsbak is een optie bij de NC700, standaard heeft die wel een manuele bak.

En ja testritten, ik zit met een voorlopig rijbewijs en geen enkele garage die een verzekering heeft die daarop voorzien is precies. Heb al wat rondgebeld en noppes. Misschien als ik wat aandring en echt duidelijk maak dat ik een nieuwe wil kopen, maar ik betwijfel het. Beetje dom, laat mij een testrit doen en indien het mij bevalt dan koop ik er waarschijnlijk ene. Win-win. Maar ja, zonder verzekering gaat geen een garage dat doen denk ik (en da's begrijpelijk natuurlijk).

dacuba
    Guest
    "Waarschijnlijk."

Win-win voor de garage is iemand met vast rijbewijs (minder twijfels) en geld. Niet een student die nog geen vast rijbewijs heeft en waarvan hij helemaal niet zeker is of die de motor wel koopt, of gewoon verder zoekt naar een optimaal koopje. Niet persoonlijk, ik heb ook in die situatie gezeten.

PS: nog 8 maand en DOEI A- fuck yes

iTrader
    0
    Tgohja, iemand die met een voorlopig rondrijdt of zelfs een A- heeft nu eenmaal ook een pak minder ervaring he. Om die dan op een compleet onbekende motor te zetten houdt een veel groter risico in, dus ik begrijp wel dat de meesten dat niet willen. Ik heb ook nooit testritten gedaan terwijl ik mijn 25Kw rijbewijs had.

Niet dat ik nu de ervaring en het geld heb om met een Panigale om te gaan bv, maar blijkbaar zien ze mij toch niet meer als risico

iTrader
    8 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dacuba Bekijk bericht
    Win-win voor de garage is iemand met vast rijbewijs (minder twijfels) en geld. Niet een student die nog geen vast rijbewijs heeft en waarvan hij helemaal niet zeker is of die de motor wel koopt, of gewoon verder zoekt naar een optimaal koopje. Niet persoonlijk, ik heb ook in die situatie gezeten.
    Maar dat heeft dan toch niets meer met het rijbewijs te maken? Dat geldt toch voor iedereen? Ik ben ook geen (gewone) student want ik heb een vast inkomen en wel geld om het te betalen. Je kan het ook omgekeerd bekijken: iemand zonder ervaring gaat veel sneller een aankoop doen omdat hij niets heeft om mee te vergelijken. Ik weet dat in mijn geval een simpele testrit, al is het op privéterrein, waarschijnlijk genoeg is om mij over de streep te trekken. Misschien moet ik eens een garage binnen stappen en wat euro's in het rond strooien of zo.

Ik begrijp het wel volledig hoor, een garage kent mijn situatie niet en ik wil het ook niet meemaken dat iemand mijn demo-moto onverzekerd tegen de grond legt of erger omdat hij onervaren is. Het is gewoon niet leuk om in deze situatie te zitten. Maar da's hier niet de klaagthread zeker
    Laatst gewijzigd door Joeshoe; 1 november 2013 om 20:16

Pagina 3 van 319 Eerste 12345671353103 ... Laatste

Regels voor berichten