Pagina 4 van 22 Eerste 1234567814 ... Laatste
    dacuba
    Guest
    Ahzo, er was al een topic. Solly!

desolation's schermafbeelding
    iTrader
    28 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    in jaar 2 zit ge al onder uw forfait van 3900EUR, niet interessant meer vanaf dan maw.
    hier moet iets staan, maar tmag ni zijn wat er al 3 jaar staat.

Renegadexxripxx's schermafbeelding
    iTrader
    11 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dacuba Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    - hoe zit het met uw kapitaalaflossing van uw lening? Moogt ge daar nog ergens iets van inbrengen?
    - als ik morgen een tweedehands van 5j oud koop met waarde 7500 euro (catalogus 13500, fictief voorbeeld) mag ik die ook gewoon degressief afschrijven over bvb 4j?
    1)
    Lening : geen idee van.
    degressief : maximum inbrengen over een termijn van 3j. Of dit degressief mag, ik heb er mijn twijfels over maar ik weet het niet.
    2) uw aantal KM's zijn te weinig waardoor uw funritjes te zwaar doorwegen om dit nog super interessant te maken.

Ik zit momenteel aan een goede 34000 km met misschien 3000 km eigen gebruik. Kortom een factor van 91,9%. Maakt alles al veeeeeeel beter .

dacuba
    Guest
    Hoe kan je het forfait weer berekenen? En hoe zit het dan met de woon-werkvergoeding die je van je werkgever krijgt? Dat staat los van heel dit verhaal neem ik aan?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Renegadexxripxx Bekijk bericht
    1)
    Lening : geen idee van.
    degressief : maximum inbrengen over een termijn van 3j. Of dit degressief mag, ik heb er mijn twijfels over maar ik weet het niet.
    2) uw aantal KM's zijn te weinig waardoor uw funritjes te zwaar doorwegen om dit nog super interessant te maken.

Ik zit momenteel aan een goede 34000 km met misschien 3000 km eigen gebruik. Kortom een factor van 91,9%. Maakt alles al veeeeeeel beter .
    3j gaan ze niet toelaten neem ik aan? Maar je mag een tweedehandsmotor ook gewoon afschrijven zoals een nieuwe?

2) is het dan niet meer opportuun om dit zelf te doen? Mag je dan na jaar 2 gewoon voor het forfait gaan?

Nog bijkomend: als je motor op 4j compleet is afgeschreven en je verkoopt 'm dan voor pakweg 2500 euro, moet je hier dan nog iets van belastingen op betalen of hoe zit dat?
    Laatst gewijzigd door dacuba; 2 juni 2013 om 14:03

iTrader
    11 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    3j gaan ze niet toelaten neem ik aan? Maar je mag een tweedehandsmotor ook gewoon afschrijven zoals een nieuwe?
    nieuwe moto : standaard afschrijftermijn 5 jaar
    tweedehandse moto : standaard afschrijftermijn 3 jaar. Langer is niet toegelaten bij mijn weten.

2) is het dan niet meer opportuun om dit zelf te doen? Mag je dan na jaar 2 gewoon voor het forfait gaan?
    ik dacht dat je ongerelateerd aan welke kosten je maakt, krijg je in basis altijd al die forfait.

Nog bijkomend: als je motor op 4j compleet is afgeschreven en je verkoopt 'm dan voor pakweg 2500 euro, moet je hier dan nog iets van belastingen op betalen of hoe zit dat?
    neen, als particulier betaal je geen meerwaardebelasting hierop. Dit is natuurlijk ook de manier hoe het komt dat zoveel mensen een nieuwe moto degressief afschrijven. Er 2- jaar mee rijden en dan doorverkopen terwijl hij nog een groot deel van zijn waarde heeft behouden. Is zo'n beetje de werkwijze van een zelfstandige om kosten te maken om ze toch maar te kunnen aftrekken daar dat de meeste meerwaarde bied voor iets dat je anders toch zou nodig hebben.

dacuba
    Guest
    Bedankt renegade (toen ik mijn post maakte was ik al hoopvol dat je zou reageren).

Best wel interessant, 2e hands voor 8000 euro bvb kopen, op 3j afschrijven incl alle kosten en dan doorverkopen voor 1000 à 2500 euro.

Bijkomend: als je dus bvb 4000 euro kan aftrekken wilt dat zeggen dat wanneer je normaal 2000 euro moest bijbetalen, je nu 500 euro terugkrijgt ofzo? Of hoe gaat die belastingsberekening dan precies?
    Laatst gewijzigd door dacuba; 2 juni 2013 om 16:28

iTrader
    11 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    idem.

Mijn moto is aangekocht voor 3500. Doe 35000 km per jaar. Na 3 jaar doorverpatsen voor 500€. 91% aftrekken van de belastingen... no way in hell dat ik een goedkopere optie vind voor mijn eigen vervoer te regelen. En eerlijk waar 3.000 km naast woon - werk verkeer (eventjes in een winkel binnenspringen kan op weg of van het werk ) is al meer dan genoeg hoor... vooral als je er anders al 35000 km doet :d.

Enige spijtige is natuurlijk dat het rijden met een moto iets gevaarlijker is en je op termijn, vooral als je dat aantal kms doet, wel eens pech gaat hebben en een accident gaat hebben.

dacuba
    Guest
    Zie m'n edit nog!

35 000km is ook al veel. Hoeveel moet gij H/T doen? 160km ongeveer? Hebt gij ook een idee hoeveel die motor u nu netto kost op 3 jaar?

iTrader
    11 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Dat wil ik niet weten :d. Kostprijs van de naft telt veel te zwaar door.

Verdienen doe ik er niet aan dat wist ik op voorhand . Maar gok iets van een 250 - 300€ per maand. Maar het voordeel voor mij zit zich eerder in de tijd dat ik onderweg ben van en naar het werk. Vroeger 6 uur onderweg. Nu hoop en al 2u30. dagdagelijks. Vrije tijd is ook niet onbelangrijk. En ik houd van het tussen de files door rijden... dat is zoooo fun . Vooral als je dan al die automobilisten zich ziet frustreren in het weer maar eens stilstaand verkeer .
    Laatst gewijzigd door Renegadexxripxx; 2 juni 2013 om 16:49

dacuba
    Guest
    Die 250 - 300 is met of zonder belastingsaftrek? En ja, je spaart er best wat tijd mee uit . Met welke motor rij jij weer?

iTrader
    11 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    met belastingaftrek ingecalculeerd. Mijn naftkosten alleen bedragen al een goede 150€ per maand van dit bedrag.

fz6s2 , maar bij nader inzien niet recht genoeg qua zitpositie naar mijn zin (ofwel zijn mijn armen te kort :d). Voor de rest ben ik er supercontent van. Mijn volgende moto gaat eentje zijn die even "dun" gaat zijn maar dan met een rechtere zitpositie. Het is belangrijk voor woon - werkverkeer naar Brussel dat je er goed mee kunt manoeuvreren en dat die niet te zwaar is.

dacuba
    Guest
    Ah ok, ingecalculeerd. Helemaal vanonder staat ook nog een handige tool: Bereken uw belastingen - De Standaard. Kan je me nog even uitleggen wat die "minderwaarde" inhoudt? Als mijn motor 10000 incl btw kost en mijn afschrijving 4000 is, wat wilt dan die minderwaarde zeggen?

150 euro lijkt me nog zeer schappelijk aan naft. Al iets anders op het oog?

Caracalla's schermafbeelding
    iTrader
    149 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Vul gewoon m'n excelfile in. Daar staat alle uitleg bij wat je waar moet invullen en welke opties er zijn.
    http://www.belivert.be - zonnepanelen - vraag naar Dieter of PM me!

iTrader
    3 (80%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Als je gaat studeren en je dagelijks vervoer is moto + 10000 km op een jaar. Valt dit dan ook in de belastingen in te brengen? Ken er echt niets van maar volgens mij zal dit niet mogelijk zijn...

Verstuurd van mijn GT-I9001 met Tapatalk
    /

Glenn5's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    als student heb je niet eens belastingen, dus kan je die ook niet inbrengen
    Husqvarna SMR 630 2010 --- Husqvarna TC 450 2008 --- Husqvarna TE 570 2002 --- Yamaha R1 1998 --- Honda Cb 650 C 1984
    PT: Buell Xb 9 R 2003
    Sold: Suzuki sv 650 s 1999 --- Suzuki GS 400 1977 --- Suzuki GS 450 L 1981 --- Husqvarna SM 610 2008 --- Jawa 353 1958 --- Yamaha R1 2001 --- BMW k100 1988 cafe

Pagina 4 van 22 Eerste 1234567814 ... Laatste

Tags for this Thread

Regels voor berichten