Pagina 47 van 47 Eerste ... 374344454647

Discussie: Verzekerings-topic!

utolor.'s schermafbeelding
    iTrader
    32 (97%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Is er eigenlijk ergens een mogelijkheid om snel bij veel verzekeraars offertes te krijgen zodat je kan vergelijken? Of moet je één voor één elke verzekering afgaan.
    Ik betaal nu voor m'n Yamaha FZ6-N uit 2004 (BA+RB) bij DVV 328,26 euro per jaar. Ik vind dat best veel voor een 27-jarige... En dit is de prijs nadat ik er 50 euro afgekregen heb door na zo veel jaar nog eens te gaan praten met de verzekeraar.

De motor staat bij op de verzekering van de auto van m'n ma op dit moment, aangezien ik zelf geen auto bezit (bedrijfswagen).

Als ik hier dan zie dat iemand bij Touring een verzekering heeft van 125 euro voor z'n motor, vraag ik me af hoe hij dat doet. Ik heb via verzekeringen.be offertes opgevraagd en deze kwamen vreemd genoeg allemaal duurder uit dan de verzekering die ik nu heb, terwijl ik precies al redelijk veel betaal.

Vega's schermafbeelding
    iTrader
    92 (99%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door utolor. Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Is er eigenlijk ergens een mogelijkheid om snel bij veel verzekeraars offertes te krijgen zodat je kan vergelijken? Of moet je één voor één elke verzekering afgaan.
    Ik betaal nu voor m'n Yamaha FZ6-N uit 2004 (BA+RB) bij DVV 328,26 euro per jaar. Ik vind dat best veel voor een 27-jarige... En dit is de prijs nadat ik er 50 euro afgekregen heb door na zo veel jaar nog eens te gaan praten met de verzekeraar.

De motor staat bij op de verzekering van de auto van m'n ma op dit moment, aangezien ik zelf geen auto bezit (bedrijfswagen).

Als ik hier dan zie dat iemand bij Touring een verzekering heeft van 125 euro voor z'n motor, vraag ik me af hoe hij dat doet. Ik heb via verzekeringen.be offertes opgevraagd en deze kwamen vreemd genoeg allemaal duurder uit dan de verzekering die ik nu heb, terwijl ik precies al redelijk veel betaal.
    125 EUR voor een motorfiets (+500CC) is gewoon belachelijk goedkoop... Dan moet je uiteraard compenseren met andere verzekeringen zoals autoverzekering, brandverzekering, etc... Ook niet meer dan logisch lijkt me?

Als ik de Touring website gebruik om in jouw situatie te simuleren krijg ik een BA premie van 275 EUR met nog eens 46 EUR voor een ingebakken rechtsbijstandsverzekering (waar ik persoonlijk zo ver mogelijk van zou wegblijven maar soit). Haal de wettelijke taksen en lasten uit de BA premie van 27,10%, dan blijf je met een "netto premie" over van 216,37 EUR op jaarbasis. Haal de kosten van de verzekeraar hieruit van ca. 25 à 30%, dan laat je 166 EUR over, hieruit moeten de verzekeringsvergoedingen betaald worden en moet er winst gepuurd worden... Als je 10 jaar lang netjes zou rijden zonder schadegevallen dan heb je dus 1.660 EUR overgelaten aan de verzekeraar om hun schades te betalen en winst te halen, als je 1x botst zal je hier gemiddeld al aan zitten en laat je niets meer over van winst...

Denk dat het vanzelfsprekend is dat deze oefening maken met een bruto jaarpremie van 125 EUR helemaal belachelijk is, niet?
    \0/

utolor.'s schermafbeelding
    iTrader
    32 (97%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vega Bekijk bericht
    125 EUR voor een motorfiets (+500CC) is gewoon belachelijk goedkoop... Dan moet je uiteraard compenseren met andere verzekeringen zoals autoverzekering, brandverzekering, etc... Ook niet meer dan logisch lijkt me?

Als ik de Touring website gebruik om in jouw situatie te simuleren krijg ik een BA premie van 275 EUR met nog eens 46 EUR voor een ingebakken rechtsbijstandsverzekering (waar ik persoonlijk zo ver mogelijk van zou wegblijven maar soit). Haal de wettelijke taksen en lasten uit de BA premie van 27,10%, dan blijf je met een "netto premie" over van 216,37 EUR op jaarbasis. Haal de kosten van de verzekeraar hieruit van ca. 25 à 30%, dan laat je 166 EUR over, hieruit moeten de verzekeringsvergoedingen betaald worden en moet er winst gepuurd worden... Als je 10 jaar lang netjes zou rijden zonder schadegevallen dan heb je dus 1.660 EUR overgelaten aan de verzekeraar om hun schades te betalen en winst te halen, als je 1x botst zal je hier gemiddeld al aan zitten en laat je niets meer over van winst...

Denk dat het vanzelfsprekend is dat deze oefening maken met een bruto jaarpremie van 125 EUR helemaal belachelijk is, niet?
    Bij Touring komt het dus 7 euro goedkoper uit, daar ga ik niet voor veranderen. :P De rechtsbijstand van DVV heb ik al enkele keren gebruikt en is ca va.
    Ik heb al wat gelezen over die aparte rechtsbijstand, maar bij DVV zie ik die noodzaak niet echt. Als ik over moest stappen is dat idd een optie, maar dan moet het verschil in prijs wel groot genoeg zijn voor de BA.

Blijkbaar zit ik toch boven de gemiddelde verzekeringsprijs als ik alles hier zo lees...
    Mijn ma zit met al haar verzekeringen bij DVV en ik woon nog op hetzelfde adres, dus lijkt het mij een hoog bedrag.

125 euro verwacht ik niet meteen, maar 200-250 euro moet toch haalbaar zijn voor een vrijetijdsvoertuig dat enkel in de zomer buitenkomt?

Vega's schermafbeelding
    iTrader
    92 (99%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door utolor. Bekijk bericht
    Bij Touring komt het dus 7 euro goedkoper uit, daar ga ik niet voor veranderen. :P De rechtsbijstand van DVV heb ik al enkele keren gebruikt en is ca va.
    Ik heb al wat gelezen over die aparte rechtsbijstand, maar bij DVV zie ik die noodzaak niet echt. Als ik over moest stappen is dat idd een optie, maar dan moet het verschil in prijs wel groot genoeg zijn voor de BA.

Blijkbaar zit ik toch boven de gemiddelde verzekeringsprijs als ik alles hier zo lees...
    Mijn ma zit met al haar verzekeringen bij DVV en ik woon nog op hetzelfde adres, dus lijkt het mij een hoog bedrag.

125 euro verwacht ik niet meteen, maar 200-250 euro moet toch haalbaar zijn voor een vrijetijdsvoertuig dat enkel in de zomer buitenkomt?
    Vind ik nog altijd goedkoop hoor :-) Ter info, standaard verzekeringspremie voor een bromfietsje (49CC) is ongeveer 180 EUR voor de BA bromfiets (zonder rechtsbijstand), prijs is dezelfde voor een 16-jarige of ouder. Wilt dus zeggen dat een 30-er voor een bromfiets 180 EUR BA premie betaalt. Dan zie je waarom ik een premie van 125 EUR voor een volwaardige moto van de pot gerukt vind :-) Goed voor de klant natuurlijk, maar niet realistisch voor de massa.
    \0/

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik heb mijn motor net terug ingeschreven na een jaar onderbreking wegens rugproblemen.

ik ben 37jr, en voor een kawa Z750 betaal ik 191 euro. Dit is enkel BA. Voor de RB zitten we bij Das. Daar betaal je enkel RB voor de wagen, 2 wieler is dan mee inbegrepen.

Tigerr's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    BA (verplichte verzekering) 240,42 EUR
    Rechtsbijstand 12,75 EUR
    Kleine Omnium /multirisk 530,60 EUR
    Stoffelijke schade alle ongevallen 572,09 EUR
    TOTAAL 1355,86 EUR

Kawa Z1000SX, 41 jaar.
    -= PMA ALL DAY =-
    -= One Life, One Chance =-

Jimmeh's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tigerr Bekijk bericht
    BA (verplichte verzekering) 240,42 EUR
    Rechtsbijstand 12,75 EUR
    Kleine Omnium /multirisk 530,60 EUR
    Stoffelijke schade alle ongevallen 572,09 EUR
    TOTAAL 1355,86 EUR

Kawa Z1000SX, 41 jaar.
    Is dat zo'n soort verzekering rijder? Die kostte bij mij echt maar 10% daar van Oo

Betaalde alle schade aan jezelf terug in geval van ongeval (denk maar medische kosten maar ook werkongeschiktheid,..)
    It is bad enough that so many people believe things without any evidence. What is worse is that some people have no conception of evidence and regard facts as just someone else’s opinion.
    -Thomas Sowell

Tigerr's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    ik had wel gevraagd om alles te coveren en dit houd dan idd eigen schade in ook ... als ik dan uitschuif zonder dat er anderen betrokken zijn enzo.
    -= PMA ALL DAY =-
    -= One Life, One Chance =-

djoew's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Fout topic...
    PSN: Denjoew

Pagina 47 van 47 Eerste ... 374344454647

Regels voor berichten