Pagina 1 van 2 12 Laatste
    stungunner's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)

Alternatief voor BMW R1200GS

Om mijn nakende midlife crisis wat te voeden, ben ik langzaam wat aan het kijken en nadenken over een motor. Moet wel eerlijk bekennen, ik ken er weinig van.

Gezien ik wel graag iets wil waar ik comfortabel mee kan toeren, voor zowel korte als lange afstanden (denk eraan om in de zomers ook in de Alpen bv te gaan cruisen), denk ik vooral in de richting van een BMW R1200GS. Alleen, quasi elke dokter, tandards, kinesist of professor rijdt daar ook mee, en het is bijlange niet origineel meer.

En hoewel een "cool" imago me mij nogal gestolen kan worden, hoor ik toch van veel kennissen en vrienden (die dan vooral geïnteresseerd zijn in Harley's, racemonsters of caféracers) dat er nog steeds zowat scheef wordt gekeken naar BMW motoren als "voor luxepaarden die niet écht met een moto willen of kunnen rijden".

En hoewel ik dat uiteraard met een dikke korrel zout neem, zou ik toch liever een alternatief voor die BMW willen. Maar welke merken en types zijn daar dan het beste?

Want het voordeel van die BMW's is natuurlijk wel dat je die bijna niet kapot krijgt én dat die hun waarde ook houden.

Ik hoor van een collega dat bv de KTM super adventure of de YAMAHA super ténéré wel ok zijn?
    Laatst gewijzigd door stungunner; 24 oktober 2019 om 20:23

GS|Demogorgon's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Iemand die ik ken rijdt met een Tenere, en is daar alvast zeer tevreden van.
    Africa Twin van Honda.
    V-strom van Suzuki.
    Tiger van Triumph.
    Allemaal goeie moto's denk ik.

Tigerr's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    kawasaki versys
    ducati multistrada
    binnenkort de Fugly harley davidson ...
    -= PMA ALL DAY =-
    -= One Life, One Chance =-

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Mijn vader zou je zo de Triumph Tiger 1200 aanraden. Prachtige machine, en rijdt super.

stungunner's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Van al deze vind ik de Triumph, Honda en Yamaha wel de knapste. Vooral de Triumph en de Honda eigenlijk.

Ik vermoed dat de Triumph wel beter zijn waarde behoudt? Is dan wellicht ook wel één van de duurste in het rijtje.

En ik weet dat looks in dit segment niet alles zijn, maar toch, de KTM en Suzuki vind ik fugly. En van de Ducati weet ik het niet zo goed.

Tigerr's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Beauty is in the eye of the beholder he.
    Kan alleen aanraden alle merken af te gaan, op de Moto’s te gaan zitten en eventueel testrijden.
    Je kiest uiteindelijk zelf wat je best past qua prijs / looks ...
    En als je toch de BMW koopt ... who cares wat andere denken !!
    ik denk toch dat motorrijders toleranter zijn dan auto bestuurders. Buiten harleys en ducatistas das een ras apart
    -= PMA ALL DAY =-
    -= One Life, One Chance =-

GS|Demogorgon's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Of Triumph eerder zijn waarde behoudt dan Honda, daar heb ik wel mijn bedenkingen bij.
    Jappen, en zeker Honda, staan bekend voor hun kwaliteit hé.

Burny's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Eventueel een Yamaha Tracer ook eens bekijken. Wat sportiever als de meeste die hier al genoemd zijn, desondanks toch ook heel comfortabel.
    The road to hell is paved with good intentions

Tomski's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Africa Twin Adventure sports 2020 met de electronische ophanging.

Tomski's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Bij ducati denk ik altijd aan dat befaamd groot onderhoud van 2000 euro. Op hoeveel km is dat?

Sballato's schermafbeelding
    iTrader
    24 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Onderhoudsintervallen van Multistrada's zijn al vrij lang geworden.
    https://www.ducati.com/ww/en/service...ce/maintenance

Persoonlijk gaat voor mij de voorkeur uit naar een Ducati Multistrada of KTM SuperAdventure. Beide zijn tourings met enorm veel vermogen en koppel die menig supersport achter zich kunnen laten. Zijn perfecte moto's voor hill climbs in de Alpen. Een BMW S1000XR rijdt ook zalig. Maar mijn voorkeur gaat meer uit naar een twin.

Al met een Tracer 900 gereden maar was daar niet echt van onder de indruk...
    Kawasaki Versys is ook beetje tam imo.

desolation's schermafbeelding
    iTrader
    28 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    psst: https://www.mvagusta.com/en/turismo-...-800-lusso-scs

Rijdt overigens subliem want dat is met de 3cylinder en niet met de 4cylinder. Geen monstervermogens maar ook geen sloom bakske. Prachtige styling. Vrij compacte toermotor waardoor die licht rijdt en heel wendbaar is.
    hier moet iets staan, maar tmag ni zijn wat er al 3 jaar staat.

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Bmw niet kapot krijgt lol

Sorry maar Bmw moto's scoren heel slecht op vlak van betrouwbaarheid , Ducati etc scoort vele beter en die hebben in de volksmond een slechte naam , omdat de 748 vroeger niet zo betrouwbaar was ,maar die tijd is al lang voorbij.

desolation's schermafbeelding
    iTrader
    28 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tis wel een feit dat niet alle BMW's zo bulletproof zijn als dat iedereen erover doet. Als het misgaat is hun service ook 100% van kust men zak.
    Neef heeft een F800R. Na een jaar begint die olie te lekken langs de dichting van zijn cylinders. Op onderhoud onder garantie vervangen. 1j later terug van tzelfde. Ditmaal geen garantie meer, paar honderd euro aan werkuren betaald om dat weer op te lossen. Jaar erna terug op exact dezelfde plaats een lek. Toen naar een andere garage geweest, die snapten er niks van, beetje vloeibare pakking gebruikt en sindsdien al 3j probleemvrij.

Heel die historie gemeld in Bornem en de enige respons was "wij zien het probleem niet, u bent toch geholpen onder garantie tijdens de garantieperiode?"
    hier moet iets staan, maar tmag ni zijn wat er al 3 jaar staat.

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Idd

Ik heb dit al is gepost , maar zal het nog is posten .Ik heb deze info van 2Fast4U !

What began as a battle of the motorcycle brands to show who makes the most reliable motorcycle has resulted in a nationalist showdown. Yamaha, Suzuki, Honda, and Kawasaki are all among the more reliable brands, based on our survey of more than 11,000 Consumer Reports subscribers. The predicted failure rates for four-year-old motorcycles ranged from 11 to 15 percent in this group.

The domestic brands Victory and Harley-Davidson fell in between the extremes, with 17 and 26 percent, respectively.

The remaining brands—Triumph, Ducati, BMW, and Can-Am—were among the more trouble-prone. In fact, BMW and Canada-based Can-Am are both estimated to have failure rates of around 40 percent by the fourth year of ownership.

Reliablity by brand
    Brand Percent failed
    Yamaha/Star 11%
    Suzuki 12 %
    Honda 12 %
    Kawasaki 15 %
    Victory 17 %
    Harley-Davidson 26 %
    Triumph 29 %
    Ducati 33 %
    BMW 40 %
    Can-Am 42 %
    With a larger sample size than in our previous motorcycle survey, now counting 12,300 motorcycles, we were able to add more brands and resolution this year. For this analysis, we adjusted for mileage driven over a 12-month period and estimated repair rates for 4-year-old models without a service contract.

Reliability is but one measure. We found that owner satisfaction creates a much different picture. For more details, including methodology, see the full report.

Pagina 1 van 2 12 Laatste

Regels voor berichten