Bekijk resultaten enquête: welke comm gebruik je?

Aantal stemmers
9. Je mag niet stemmen in deze enquête
  • Solo Cardo/Sena (forever alone)

2 22,22%
  • high end Cardo/sena wegens groeprides

4 44,44%
  • Geen comm (er komt niets tussen mij en mijn uitlaat sound)

3 33,33%

Discussie: Communications

Tigerr's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)

Communications

laat ons dit aub niet een "iPhone vs samsung" flamewar maken.

gewoon uit interesse en van plan een nieuwe te kopen.

welke comm device gebruiken jullie zo al?

ik heb ondertussen al een 10 tal jaar een Scala rider Q1 steken en die begint het een beetje te laten afweten bij momenten.
    nu ik een andere Moto ga kopen en de vriendin al eens ga meenemen of ritjes doen met vrienden (daar hangt het uiteraard ook van af wat zij gebruiken) ben ik curieus wat zo de algemene tendens is.

ik denk er wel aan vrij high end te gaan en bekijk momenteel de Cardo pachtalk Bold duo en de Sena 10S duo.

uiteraard zijn er mensen die van card naar sena zijn gegaan en andersom met daarbij een soort haat relatie voor de andere ... maar daar hoeft deze topic niet over te gaan lijkt me. (wishful thinking?)

Shoot
    -= PMA ALL DAY =-
    -= One Life, One Chance =-

Fx_'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Geen:

Wel tis te zeggen, niet perse omdat ik een purist ben op vlak van geluid, ik heb zo goed als alle cardo's, packtalks en elk ander noemenswaardig alternatief wel al eens bekeken.
    Tis toch wel een paar honderden euro's investering, en aloewel ik echt veel teveel moto gear koop, is dit er geen van.

Mijn vriendin heeft nauwelijks de tijd om te gaan rijden, ik werk shiften, weekends en feestdagen 7/7 dus ik rij dan ook op onregelmatige tijdstippen en dagen, waardoor ik 95% vd tijd alleen ben.
    Volgende maandag is de eerste keer dat ik wss met companie ga rijden, en die hebben er denkik ook geen, dus is het ook al niet nuttig.
    Dat gezegd zijnde, dual vlogs met communicators zijn wel altijd leuk, maar daarvoor moet je ntlrk wel met 2 zijn

Fortnine heeft er uiteraard een hoogwaardige video over gemaakt, maar deze is niet altijd even makkelijk te volgen.
    Youtube: Fx_
    2009 Suzuki Bandit 650 / 2018 Kawasaki Z1000SX

iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Fortnine is awesome ... het is door die video dat ik ook de packtalk bold met de sena 10S vergeleek.
    het lijkt na wat opzoeking wel dat Fortnine een deal heeft met Cardo ... de packtalk bold is veel uitgebreider en duurder dan de Sena 10S.
    hij zou de freecom 4+ moeten vergelijken met die sena. (4 rijders over bluetooth) tov de bold (mesh systeem tot 15 rijders)
    Sena heeft een 30K model dat vergelijkbaar is met de bold maar daar prat hij slechts redelijk beperkt over in zijn video.

ik gebruik mijn solo vooral voor muziek en gps, de zeldzame call die binnenkomt kan ook opgenomen worden.

het lijkt me gewoon leuk om anderen hun ervaringen te weten met beide merken.
    -= PMA ALL DAY =-

Fx_'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tigerr Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven

ik gebruik mijn solo vooral voor muziek en gps, de zeldzame call die binnenkomt kan ook opgenomen worden.

.
    Ja, ik gebruik eiglek vooral mijn wireless bluetooth headphones voor muziek en gps, natuurlijk dan is wel 1 oor afgesloten van de omgeving.
    Youtube: Fx_
    2009 Suzuki Bandit 650 / 2018 Kawasaki Z1000SX

Sballato's schermafbeelding
    iTrader
    24 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik gebruik de Cardo Freemcom 4+. Alle modellen daarboven met mesh talk lijken mij overbodig. Wat is de kans dat je ooit met zoveel tegelijkertijd zal rijden en allemaal een device hebben die dat ondersteunt.
    Freecom 4+ lijkt me meer dan voldoende. De JBL speakers geven echt een mooie diepe sound. Zelfs aan +200km/h kon ik zonder problemen m'n vriendin verstaan en zei mij. Ik rij met een naked dus m'n kop hing vol in de wind.

Je kan zonder problemen bellen en luisteren naar je navigatie. Spotify werkt ook naadloos. Kan zelfs een conference call opzetten met andere rijders.

Ben heel tevreden over het toestel. Enkel de Android voice commands falen aan hoge snelheid. Een optie die ik graag zou willen is dat je app snelkoppelingen kan maken met fysieke knoppen. Nu is 2 maal drukken op een bepaalde knop de FM radio starten. Wou dat ik dit kon linken aan Spotify starten bijvoorbeeld.
    Laatst gewijzigd door Sballato; 18 april 2019 om 12:55

iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sballato Bekijk bericht
    Ik gebruik de Cardo Freemcom 4+. Alle modellen daarboven met mesh talk lijken mij overbodig. Wat is de kans dat je ooit met zoveel tegelijkertijd zal rijden en allemaal een device hebben die dat ondersteunt.
    Freecom 4+ lijkt me meer dan voldoende. De JBL speakers geven echt een mooie diepe sound. Zelfs aan +200km/h kon ik zonder problemen m'n vriendin verstaan en zei mij. Ik rij met een naked dus m'n kop hing vol in de wind.

Je kan zonder problemen bellen en luisteren naar je navigatie. Spotify werkt ook naadloos. Kan zelfs een conference call opzetten met andere rijders.

Ben heel tevreden over het toestel. Enkel de Android voice commands falen aan hoge snelheid. Een optie die ik graag zou willen is dat je app snelkoppelingen kan maken met fysieke knoppen. Nu is 2 maal drukken op een bepaalde knop de FM radio starten. Wou dat ik dit kon linken aan Spotify starten bijvoorbeeld.
    vwala hier heb ik iets aan en ik dacht inderdaad wel dat die JBL de moeite was.
    het punt van de mesh is wel waar. en dan moet iedereen nog die mesh gebruiken ook ... freecom 4 zal waarschijnlijk wel voldoende zijn voor mij ook.

thanks for your input
    -= PMA ALL DAY =-

Jimmeh's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    BT-S2 van op amazon, rond de 40e.

Gebruik hem wel enkel voor de gps te kunnen horen, microfoon heb ik er zelf af geknipt :P Ding doet wel goed wat het moet doen!

Zijn eigenlijk maar simpele BT -> audio convertors in principe dus is dat echt zot dat die toestellen zoveel zouden moeten kosten.
    It is bad enough that so many people believe things without any evidence. What is worse is that some people have no conception of evidence and regard facts as just someone else’s opinion.
    -Thomas Sowell

Renegadexxripxx's schermafbeelding
    iTrader
    11 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Hhmm juist de jbl bold of slim duopack voor 435 euro gezien... Wat het goedkoper maakt dan de freecom4plus... Heb er wel maar 1ne nodig...

iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Renegadexxripxx Bekijk bericht
    Hhmm juist de jbl bold of slim duopack voor 435 euro gezien... Wat het goedkoper maakt dan de freecom4plus... Heb er wel maar 1ne nodig...
    Ik zou zeggen ik koop hem samen met jouw maar ik heb er wel 2 nodig
    -= PMA ALL DAY =-

Sballato's schermafbeelding
    iTrader
    24 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tigerr Bekijk bericht
    Ik zou zeggen ik koop hem samen met jouw maar ik heb er wel 2 nodig
    De Freemcom 4+ duo is €404,90 bij RAD.

CDA441's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Euhhh, ik heb een Sena 3S, dus zit dit dan nu bij solo of high end?
    Lekker BT aan, muziekje op en gaan! (kan er 8-9 uur mee luisteren) Mocht er iemand mee willen luisteren of brabbelen heb ik er nog een 3S liggen en zelfs een Sena SR10 voor de walkie talkie.
    RBW A2 vanaf 05/08/2015, RBW A vanaf 28/11/2018 Mijn YT Kanaal: CDA441 Mijn Blog: CDA441

i7 4790K, 16GB@1333MHz, GTX1060, en een paar TB aan opslag

Bramstep's schermafbeelding
    iTrader
    39 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Is het correct dat de Sena's niet kunnen communiceren met de Cardo's? Ik ben lichtjes op zoek naar een communicatiemodule, maar zit wat vast wat nu net de beste keuze is.
    Op dit moment nog geen zicht op module die enkel met een dichte rider moet communiceren of met een groep. Merendeel met een dichte rider of bijzitter gok ik.

iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bramstep Bekijk bericht
    Is het correct dat de Sena's niet kunnen communiceren met de Cardo's? Ik ben lichtjes op zoek naar een communicatiemodule, maar zit wat vast wat nu net de beste keuze is.
    Op dit moment nog geen zicht op module die enkel met een dichte rider moet communiceren of met een groep. Merendeel met een dichte rider of bijzitter gok ik.
    Rondhoren in de vriendenkring waarmee je wil rijden eventueel. Meeste van mijn vrienden hebben cardo.
    Heb mezelf een freecom 4+ duo gekocht.
    Maar zou onderling moeten werken. Bt is bt ... t zal niet zo vanzelf gaan als cardo-cardo ...maar toch.

Edit: Sballato verkoopt er eentje !
    https://www.9lives.be/forum/varia/11...eecom-4-a.html
    Laatst gewijzigd door Tigerr; 4 juni 2019 om 21:56
    -= PMA ALL DAY =-

CDA441's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Om bij Tigerr aan te sluiten, ik heb ook een Freecom 4+ gekocht ter vervanging van mijn 3S. Ook direct ook uitgetest samen met hem (een paar weken geleden dan wel)

Connectie is goed, maar mag wel wat luider als je langere toeren rijdt (als je oordoppen draagt)

De bijhorende app is ook interessant om zo "snel" tussen riders te wisselen.
    RBW A2 vanaf 05/08/2015, RBW A vanaf 28/11/2018 Mijn YT Kanaal: CDA441 Mijn Blog: CDA441

i7 4790K, 16GB@1333MHz, GTX1060, en een paar TB aan opslag

Regels voor berichten