spl3nd!d's schermafbeelding
    iTrader
    14 (94%)
    Mentioned
    0 Post(s)

Aankoop 50cc - Ervaring GTS Scooters

Ik zoek een 50cc scooter en kwam uit op https://www.gts-scooters.com/ met heel wat dealers in de buurt.
    De design staat me helemaal aan en de prijs valt (te?) goed mee, daarom mijn vraag of mensen hiermee ervaring hebben?
    Behoort dit merk tot de 'chinese brol' waarvoor men vaak waarschuwt?

skully25's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    zoveelste merk op rij dat dezelfde rommel verkoopt als tientallen andere en de reden dat er vaak veel dealers van dat soort merken zijn is omdat er geen voorwaarden worden gesteld, bij wijze van spreke kan de bakker op de hoek dealer worden van die dingen.

GTS, alfa scooters, ride, TGB, razzo en ga zo maar door zijn aan de basis allemaal hetzelfde. chassis en blok is op allemaal identiek met het verschil van plastic dat de boel bedekt. het uiterlijk van die dingen is zuiver om in te spelen op wat populair is, de meeste proberen gewoon een vespa uiterlijk te imiteren.

koop zoiets niet, en die mening baseer ik op het feit dat ik via m'n werk al verschillende van die merken heb zien passeren en aan heb moeten werken. kan een hele waslijst uittypen wat er allemaal verkeerde gaat met die dingen gewoon omdat de kwaliteit ondermaats is van gebruikte materialen en dat gaat van simpele schroeven en moeren tot bekabeling.

bent vaak beter af met een deftige occasie scooter à la sym, kymco, mbk of eender wat van piaggio dan een nieuw geval van die chinese merken.

E-riko's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door spl3nd!d Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik zoek een 50cc scooter en kwam uit op https://www.gts-scooters.com/ met heel wat dealers in de buurt.
    De design staat me helemaal aan en de prijs valt (te?) goed mee, daarom mijn vraag of mensen hiermee ervaring hebben?
    Behoort dit merk tot de 'chinese brol' waarvoor men vaak waarschuwt?
    ik sluit me aan bij voorgaande, koop u een tweedehands van gevestigde merken en dan heb je meer zekerheid.

Mijn Zoomer had al 30.000km bij aankoop zo'n 6 jaar terug en ik gebruik die bijna elke dag sindsdien, enkel olie verversen en 1x op groot onderhoud geweest en bolt als nieuw.
    Al zwaar gecrashed door voorganger (pikkel hangt aan 1 motorsteun vast) en zeker misbruikt geweest als pizzakoerier, en ikzelf ook al 2x mee gevallen (1x reed een BMW pal achteruit zonder kijken recht op mij af) en 1x aangereden in de flank door een crossover.
    Da ding rijdt nog steeds, enige dat ik moest vervangen was een spatbord en de palstic behuizing vooraan.

Ge kuntaar gewoon een fucking huis op bouwen op die dinsgkes

Bij die GTS'en gaat er zeker iets ineenzakken na zo'n crashes.

Trouwens schaamteloos naam geript van een modelnaam van Vespa
    Als motorliefhebber erger ik mij blauw aan zo'n dingen...en zou zo'n merken nie eens een blik gunnen, laat staan een kans geven.
    Accept what you can't change, change what you can't accept.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)

Gts elektrisch

Ik ben sinds 1 maand, de trotse ?? bezitter van een elektrische GTS scooter.
    Voorheen had ik 3 x Vespa, 1 x Yamaha, 1 x Honda. Altijd tevreden. Nu overgegaan naar GTS elektrisch.
    Man, man, man ! Miserie, miserie, miserie.
    Ik had die nieuwe scooter pas 30 minuten, Bij het rijden kon ik onmogelijk de nrplaat lezen van het voertuig voor me. Daver. Onmogelijk te besturen vanaf 3O km ! Na het voorwiel te hebben gewisseld, bleek het waarschijnlijk om het achterwiel te gaan. Juist.
    De reclamefiche gaf aktieradius van 60 tot 75 km. Ik trots door mn wijk met nieuwe scooter. Na 53 km, zonder power ! Waarschijnlijk niet goed gekeken. 2de maal: na 53 km stil !
    Volgende: met volle batterij naar de bakker, 5 km. Stil. Geen power ! Niet meer kunnen rijden !
    Scooter wassen : 4 volle dagen display niet kunnen aflezen: waterdamp binnenin. Idem richtingaanwijzers.

Is "rommel" te veel of te weinig als aanduiding ?

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ook op zoek naar een 50cc klasse B.
    Met de bedoeling om over 2 jaar terug te verkopen.
    Met welk merk zou mijn verlies van waarde nog meevallen?
    Laatst gewijzigd door river8870; 27 juni 2019 om 18:12

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Beste.. Ik ben bjorn... Een papa van een dochter v bijna 16j en ben haar een mbk booster naked in orde aan zetten... Heb nu alles uit elkaar gehaald en gereinigd zoals carbu en luchtfilter alsook nafteresevior afgelaten.. Nwe olie erin en nwe nafte... Alsook de varioring eruit gehaald en een sito +, uitlaat gestoken en demping eruit... Nu rijdt hij maar een goei 60km/u... Ik herriner me dat ze toch vroeger makkelijk70a75km/u reden.. De mijne, is wel model 2006 en ze hebben mij wijsgemaakt dat alle modellen na 2004 elektronische afstelling hebben in kabelboom.. Is dit waar of kan die mindere topsnelheid liggen aan te weinig nafte toevoer (omdat ik carbu gereinigd heb en ms wa aan regelvijs ben gekomen of isdit nu 1xde topsnelheid die 60km/u....graag correct advies graag...

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door river8870 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ook op zoek naar een 50cc klasse B.
    Met de bedoeling om over 2 jaar terug te verkopen.
    Met welk merk zou mijn verlies van waarde nog meevallen?
    Mbkbooster eeuwig betrouwbaar... Heb ene compleet in orde... Zoals nieuw...

Regels voor berichten