Pagina 2 van 2 Eerste 12
    Tomski's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    en op 125cc (scooter of iets anders) word je ook niet meer begroet door andere motorrijders!
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Hellbull89's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    en op 125cc (scooter of iets anders) word je ook niet meer begroet door andere motorrijders!
    Altijd begroet geweest toen ik nog met mijn 125 reed, niet meer of niet minder dan nu met mijn 1200.

Moet er wel bij zeggen dat het een model was dat voor een zwaardere kon doorgaan (Hyosung GV 125).

Fx_'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Zoals Yuut kan getuigen, je begint op een 125 maar 6 maand daarna koop je al iets anders.
    Ik had direct mn A rijbewijs want ik was 27 en heb daar niet direct spijt van, begonnen op een 650, maar een 300-400 (Ninja of R3 of zo iets)zou me ook wel gesmaakt hebben denk ik nu.

Het kan de correcte beslissing zijn om op een 125 te starten maar dan denk ik toch dat een 300~cc je meer voldoening zal geven.
    En eens je de bug te pakken hebt tjah, dan kijk je automatisch uit naar de grotere denk ik, en financieel gezien is er voor iedereen wel een grotere motor want op 2e hands kan je best wel goede deals bekomen.

Natuurlijk, vragen aan mensen met een passie voor motoren dat een 125cc genoeg zou zijn, tjah dan ga je meestal het zelfde antwoord krijgen. Maar voor stedelijk verkeer zoals bvb in Brussel ben je eiglek met een 125 zo goed als even snel, als niet sneller dan een 650 ofzo, heb ik toch al gemerkt.
    Youtube: Fx_
    2009 Suzuki Bandit 650 / 2018 Kawasaki Z1000SX

iTrader
    1 (100%)
    125cc is wel goed voor wat ervaring op te doen en als je het beu bent , dan ga ja gewoon voor A rijbewijs .

Ik zou het niet afraden hoor , maar wss zal die snel vervangen worden door een sneller exemplaar.

CDA441's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Pak direct A rijbewijs. Je kan altijd een 125cc'tje rijden als je dat wil.
    RBW A2 vanaf 05/08/2015, RBW A vanaf 28/11/2018 Mijn YT Kanaal: CDA441 Mijn Blog: CDA441

iTrader
    2 (100%)
    Je moet ook verder kijken als de topsnelheid. Je moet ook wat koppel hebben op de moto voor de echte fun(moet ni extreem zijn natuurlijk). Moto is voor mij vrijheid en met een 125 ben je weer gelimiteerd. Ik passeer ook vaak een 125 op de autostrade opweg naar huis en vind dat levensgevaarlijk tussen de camions.

E-riko's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fx_ Bekijk bericht
    Maar voor stedelijk verkeer zoals bvb in Brussel ben je eiglek met een 125 zo goed als even snel, als niet sneller dan een 650 ofzo, heb ik toch al gemerkt.
    Aint that a fact

Kan de motoscooters toch moeilijk afschudden tijdens het filerijden in de tunnels op mijn 1200
    Hoewel da vooral deels aan het formaat ligt ook.

Fx_'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door E-riko Bekijk bericht
    Aint that a fact

Kan de motoscooters toch moeilijk afschudden tijdens het filerijden in de tunnels op mijn 1200
    Hoewel da vooral deels aan het formaat ligt ook.
    In de rechte lijn aan de lichten moeten ze afgeven maja, om de 5voet een camera, sta ik daar met 500 extra cc en doet helemaal niks uit
    Maarja om naar huis te rijden toch een pak makkelijker in ieder geval als je 300+ hebt, zelfs geen snelweg ofzo maar toch.

Ja collegas commuten op GS en RT 1200, dat vind ik dan weer minder, teveel top en sideboxes en te lomp, kweet niet wat je vr 1200 hebt maar is ni altijd even evident.
    Youtube: Fx_
    2009 Suzuki Bandit 650 / 2018 Kawasaki Z1000SX

E-riko's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fx_ Bekijk bericht
    In de rechte lijn aan de lichten moeten ze afgeven maja, om de 5voet een camera, sta ik daar met 500 extra cc en doet helemaal niks uit
    Maarja om naar huis te rijden toch een pak makkelijker in ieder geval als je 300+ hebt, zelfs geen snelweg ofzo maar toch.

Ja collegas commuten op GS en RT 1200, dat vind ik dan weer minder, teveel top en sideboxes en te lomp, kweet niet wat je vr 1200 hebt maar is ni altijd even evident.
    Multistrada, brede fucker

Ik vermijd sudecases als de pest, hoewel ik ze eerlijk waar nog mooi staan vind op da specifiek model
    Topcase will do it for me, meestal

Heb een handvol keer naar Brusselmoeten gaan in da jaar en een hakf dakkem heb, voor mondelinge gesprekken.
    Dus kuntu voorstellen, had alle koffers nodig om mij presentabel te maken.

Nie zozeer voor mijn ''casual' kleren in te vervoeren, want ik had die grotendeels toch al aan, maar vooral voor het motogerief weg te bergen: helm, handschoenen, motoschoenen, vest en overbroek (handig), tankzak.

Buiten da, was nen topkoffer altijd voldoende.
    Zelfs in de tunnels, maar toch opletten door de zijspiegels eigenlijk alleen, raar genoeg.
    Die staan nie ideaal gepositioneerd op die hoogte.

Mijne vorige, nen cb1100 retro was perfect voor filerijden int stad, en raar genoeg de enige waarmee dak een incident mee had.
    Met deze motorbeugels

....blijven 'haken' in een spatbord van een auto
    Door te fel over te leunen komt da stuk fel naar buiten en dan toevallig blijven steken in innerspatbord (stuk plastic van binnenkant wielgedeelte en carrosserie).

Niet uit evenwicht, maar wel luide knal, lichtjes gebogen beugel maar vooral de plastieken innerspatbord dat flexibel is en dus meegeeft, in de band gestekt, dus platten band veroorzaakt van diene haren auto
    Meest rare schade ongeval dak ooit gehoord had.

En met de multi 1x nen spiegel meegehad.
    En 1x te overenthousiast en agressief ingehaald aan de lichten, treuzelaar, en met zijkoffer zijnen achterste linker zijplaat geraakt, gelukkig was mijn bak er nog aan zonder schade, maar hij had wel Een zwarte plek op zijn witte koetswerk
    Nooit geweten of hij die eruit kreeg, ma kpeist wel.

Steden zijn dus de moeilijkste plekken op te filteren met zo grote machines ja
    Accept what you can't change, change what you can't accept.

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Ik ben een redelijk grote auto fanaat dus begrijp de cc/pk opmerking zeer goed. De motor zou dan ook echt zijn voor zonnige zondagsritjes en niet voor dagelijks verkeer. Vandaar dat de investering me nogal groot lijkt om van iets te proeven. Het is alsof ik een Ferrari moet kopen om te leren autorijden terwijl ik dat net zo goed even in een Polo kan doen, en dan zien of ik die dure Ferrari wel wil.

Pagina 2 van 2 Eerste 12

Regels voor berichten