iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)

Legaliteit van een light bar op een motorfiets

Hallo,

Ik heb op mijn motorfiets (triumph) een lightbar staan.
    Dit is een orgineel triumph onderdeel.

Het is mij totaal onduidelijk wat de wetgeving daaromtrent is.
    Zijn dit mistlichten, zijn dit verstralers, zijn dit extra dimlichten...

En is het wel toegestaan er daar 2 van te hebben en die ook nog eens AAN te zetten.
    En wat zijn dan de voorwaarden? Moet er beperkt zicht/mist zijn? Of mag het in het donker ook al?
    En mogen die lichten harder branden dan mijn standlicht? Moeten ze naar beneden gericht zijn?
    Mag ik ze naar boven richten en linken aan de knop van mijn grootlicht?
    Mag ik ze naar boven richten en er zeer zwakke bulbjes insteken (voor de zichtbaarheid).

Dat is allemaal zeer onduidelijk. Ik ga op motor-tour naar Wallonie / Luxemburg / Frankrijk / Duitsland en ik zou niet willen dat ze mij tegenhouden wegens niet-reglementaire lichten en/of het onnodig aansteken van die lichten. Zijn er hieromtrent teksten in onze wetten, om te beginnen in Belgie dan?

skully25's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    origineel onderdeel = de constructeur heeft reeds het hele proces doorlopen om ervoor te zorgen dat dat onderdeel voldoet aan wetgevingen van kracht waar die motor wordt ingevoerd en gebruikt. kort antwoord, don't worry about it.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door skully25 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    origineel onderdeel = de constructeur heeft reeds het hele proces doorlopen om ervoor te zorgen dat dat onderdeel voldoet aan wetgevingen van kracht waar die motor wordt ingevoerd en gebruikt. kort antwoord, don't worry about it.
    Bedankt voor deze logische geruststelling.

Dit zegt wel nog niet wanneer ik deze mag aansteken. Als het zogezegd mistlichten zijn dan zou dit alleen bij mist mogen neem ik aan.
    De artikel beschrijving is "light bar".

devil's schermafbeelding
    iTrader
    136 (99%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    ik zie gewoon bij goed weer toermotos rijden met met die led vanonder of opzij bij aan, die verblinden heel hard, zeggen ze ook niks van.
    intel I7 8700k @ 5ghz , asus maximus x hero, gtx 1080ti, gskill 16 gb DDR4 3600, , samsung 960 pro 512 gb, WD black 750 gb
    PSN: xdevil

Regels voor berichten