Pagina 3 van 6 Eerste 123456 Laatste
    Pana's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LOCOLOLO Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    De enigste R1 die ik mooi vind uit "de oude tijd" is de Yamaha R1 van 2009. Maar blijkt dat die wat problemen heeft en deze verbeterd zijn in de nieuwere versies. Nu in belgië kan je zoiezo niet snel gaan, helft van de tijd flitspalen.. of verhogingen waardoor je dan weer moet remmen. Ik zal er nog over nadenken. maar wat we wel moeten toegeven is 90% van de amerikanen beginnen te rijden met een 1000cc. Iedereen zijn keuze toch. als je miljonair wordt dan ga je ook meteen voor de dikke lambo of Nissa GTR. Wat maakt het uit wat andere mensen zeggen, je hebt ervoor gewerkt.. jou droom en je mag er eindelijk eens met pronken. Dat is leven.

edit: "dat is leven"... en dood gaan. (haha).
    De R1 in mijn link is van 2016...
    Verder is Amerika niet te vergelijken met Belgie, ik hoop dat je dat doorhebt, en dan nog, heb je daér effectieve cijfers van? En millionairs zijn dat meestal niet vanaf hun 18 (of 25), en hebben dus genoeg ervaring met "mindere" motorisaties.

Wat maakt het uit wat andere mensen zeggen, je hebt ervoor gewerkt.. jou droom en je mag er eindelijk eens met pronken. Dat is leven.
    Behalve dat je er, in dit geval, nog steeds voor werkt.

Pas op, ik ben helemaal voor het hele "je bent jong, doen nu het nog kan" en "je leeft maar 1 keer". Maar als je dat wil moet je tenminste compromissen leren maken, zoals 2dehands of een kleinere motorisatie kopen.
    Als je dat niet kan, en je kan het geduld niet opbrengen om iets te verkopen, dan ben je mentaal je leeftijd niet waardig imo en moet je niet verschieten dan je jongeren kennissen met dikkere wagens en huizen eindigen.

wiseguy444's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik heb lang geleden 2 vrienden verloren aan een moto-ongeval op jonge leeftijd. Heb je al ooit ouders in de ogen gekeken die hun kind naar het graf dragen?
    Ik wel. De blik van opgeven, dood, leegte zal ik NOOIT vergeten. Een gevoel dat niet in woorden uit te drukken valt en dan heb ik nog geen flauw benul hoe dat voor de ouders moet voelen.
    Dat je geen respect voor eigen leven hebt is uw goed recht maar geen uw ouders minstens een eerlijke kans dit niet te hoeven meemaken.
    Je moet je droom zeker niet laten vallen maar begin rustig. 500cc, 600cc max. Bouw ervaring op, leer anticiperen...
    Je gaat veel meer plezier creëren door omhoog te klimmen en je kan telkens naar iets zwaarder uitkijken en zo de verschillen ontdekken. Van licht en wendbaar naar zwaar en agressief.
    Nu is aan jou de keuze of je met mijn ervaring iets wil doen of deze naast je neerlegt.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ToasT Bekijk bericht
    Ik ging ervanuit dat je zo'n Amerikaanse chopper bedoelde. Waarom zou het daar gevaarlijker? Omdat je daar soms kilometers lang lege banen hebt?

De meeste ongelukken gebeuren niet door te hoge snelheden met zo'n racemachine, meer door onervarenheid maar vooral door hoogmoed.
    De meeste ongelukken met motor in belgië gebeuren nog altijd het meest door automobilisten. Daar waren statistieken over laatste tijd.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Decade Bekijk bericht
    De R1 in mijn link is van 2016...
    Verder is Amerika niet te vergelijken met Belgie, ik hoop dat je dat doorhebt, en dan nog, heb je daér effectieve cijfers van? En millionairs zijn dat meestal niet vanaf hun 18 (of 25), en hebben dus genoeg ervaring met "mindere" motorisaties.

Behalve dat je er, in dit geval, nog steeds voor werkt.

Pas op, ik ben helemaal voor het hele "je bent jong, doen nu het nog kan" en "je leeft maar 1 keer". Maar als je dat wil moet je tenminste compromissen leren maken, zoals 2dehands of een kleinere motorisatie kopen.
    Als je dat niet kan, en je kan het geduld niet opbrengen om iets te verkopen, dan ben je mentaal je leeftijd niet waardig imo en moet je niet verschieten dan je jongeren kennissen met dikkere wagens en huizen eindigen.
    Nu de "vrienden" die ik heb hebben gewoon hulp gehad om bv hun eigen zaak op te richten of hebben gewoon de juiste richting gekozen om zo "snel" werk te hebben. Daar heb ik de kennis, tijd en geld niet voor. Nu ja ik kan lekker sparen en zo voor eigen bedrijfje, maar zomaar opstarten is niet makkelijk. Dan moet je nog de mensen kunnen aantrekken en winst maken. Dat gaat niet in 1, 2, 3. Mijn uren zijn zo dat ik zelfs geen avondschool kan volgen en dergelijke. Dan nog door zijn of zelfs een sollicitatie gesprek krijgen bij een firma tegenwoordig is een ramp. Ik kan het nog laten bezinken en ik mag natuurlijk blij zijn dat ik een job heb. Maar je moet plezier hebben ook in het leven en fouten maken om te leren. Anders leer je het nooit. Wie zegt er dat ik tot mijn 40ste of 60ste ga leven? wil ik wel een eigen huis? momenteel ligt het nog veel te ver voor mij en wil ik enkel een motor hebben, dat is mijn doel. de rest is voor later. Stap per stap verschillende keuzes maken en verschillende doelen halen, daar gaat het leven om.

edit: Ja, ik ben zeer koppig Ik wou dat het leven wat anders was. Het ding is wel ik wil meer uren zodat ik meer kan verdienen.. maar die bedrijfjes moeten je natuurlijk ook de kans gunnen. Op het einde van de dag ik werk er ook voor en ik wil er iets voor terug. Ik kan een andere job hebben maar teveel misgunners deze tijd. eventjes je CV lezen en zeggen "te weinig ervaring". Zo makkelijk gaat het terwijl ze mijn competenties nog niet hebben gezien of werkelijk hebben zien werken. Misgunners.

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    fouten maken om te leren. Anders leer je het nooit.
    Kom hier dan ook niet op dit forum om raad vragen, als je toch vastberaden bent die fout te maken.
    Vinden uw ouders het trouwens normaal dat je bij hun in blijft wonen en dan nog tienduizenden euro's gaat lenen en uitgeven aan luxe?
    Misschien moeten zij ook nog eens iets leren.

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Dit is echt nen domme kloot , gij denkt dat ne GSXR600 of R6 niet vooruit gaat ofwa dat zijn monsters onozelaar.

Koop u nen R1 splinternieuw en 500meter knalde op ne geparkeerde auto lolololol

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dieter85 Bekijk bericht
    Kom hier dan ook niet op dit forum om raad vragen, als je toch vastberaden bent die fout te maken.
    Vinden uw ouders het trouwens normaal dat je bij hun in blijft wonen en dan nog tienduizenden euro's gaat lenen en uitgeven aan luxe?
    Misschien moeten zij ook nog eens iets leren.
    Ik woon bij mijn moeder, mijn vader... dat is privé. Mijn moeder zei laatst: ja.. werken en je komt er wel. Ik moet natuurlijk wel zien dat ik binnen dit of 2 jaar alleen ga wonen. maar sparen gaat nog wel lukken aangezien ik geen persoon ben die maandelijks mijn loon uit geef aan kleren, eten, parfum of party's. Ik hou het lekker rustig en hou alles opzij.

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Ik woon bij mijn moeder, mijn vader... dat is privé. Mijn moeder zei laatst: ja.. werken en je komt er wel. Ik moet natuurlijk wel zien dat ik binnen dit of 2 jaar alleen ga wonen. maar sparen gaat nog wel lukken aangezien ik geen persoon ben die maandelijks mijn loon uit geef aan kleren, eten, parfum of party's. Ik hou het lekker rustig en hou alles opzij.
    Hoeveel geld staat er op je spaarrekening?

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door boomheadshot Bekijk bericht
    Dit is echt nen domme kloot , gij denkt dat ne GSXR600 of R6 niet vooruit gaat ofwa dat zijn monsters onozelaar.

Koop u nen R1 splinternieuw en 500meter knalde op ne geparkeerde auto lolololol
    Je moet mij niet met namen benoemen, elke sukkel kan met een motor rijden. Het gaat erom hoe je mentaliteit is en of je respect hebt voor het verkeer. Ik heb nog niet eens rijles gehad en jij weet zogezegd mijn toekomst al. er zijn duizenden mensen zoals ik die nog geen 1x motor hebben gereden en gwn voor 9u praktijk + 2u extra voor direct examen te doen voor A rijbewijs te halen om daarna een dikke motor te kopen en ermee rond te rijden. Dus scenario is net hetzelfde als bij hun dan? duizenden mensen die na 500 meter tegen een geparkeerde auto gaan knallen. Nu forums zijn altijd wat negatief geweest. In het echt hoor je dit niet zo vaak, het enigste dat je hoort is gwn goed sparen en voor je droom gaan. Sommige forums overdrijven een beetje. Alsof ik met de fiets al geen ongeluk kan krijgen maar daar zegt niemand iets tegen (jaja... een fiets is niet een motor, ik ken die discussie al vanbuiten).

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Hoeveel geld staat er op je spaarrekening?
    Dat ga ik je niet zeggen. Sparen doe ik niet op een spaarrekening want daar krijg je helemaal niks voor terug na een jaar. Heb al een simulatie gedaan en de interest die je erop krijgt is het helemaal niet waard. Ik hou alles gewoon op mijn bank rekening.

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Dat ga ik je niet zeggen. Sparen doe ik niet op een spaarrekening want daar krijg je helemaal niks voor terug na een jaar. Heb al een simulatie gedaan en de interest die je erop krijgt is het helemaal niet waard. Ik hou alles gewoon op mijn bank rekening.
    Spaarrekeningen zijn gratis dus ik zie geen reden uw ''opzij gezette' geld niet apart te zetten hoor.
    Of het moet zijn dat dit niet echt opzij gezet is en je het toch liever laat rollen.

Ok dus je doet het rustig aan, je geeft niet veel uit en zet alles opzij, je woont bij je ouders waar je maar 200 euro moet afdragen, je bent 25 jaar, en je hebt (laat ik even gokken) 1500 euro op uw bankrekening staan? Of is het nog minder? Met een loon van 1200 netto wat 1500 kan worden.

En binnen de 2 jaar wil je iets gaan huren, wat u minstens 600 in de maand kost.
    Maar je wil eerst een lening aangaan voor een motor van 21k.
    Dat loopt op 5 jaar aan 360 euro per maand + onderhoudskost + omnium verzekering / taks ... reken maar 600 euro per maand.
    Je moet ook nog een rijbewijs motor halen, kost u 800 euro.
    Totale uitgave huur + motor: 1200 euro per maand.
    Inkomsten: 1200 of misschien 1500 euro per maand.

Zie je dan zelf niet in dat dit allemaal nergens op slaat? Nooit goed geweest in wiskunde?
    Je kan die berekening toch voor jezelf maken?
    Je wil "niet te ver in de toekomst vooruit zien"... 2 jaar is al te ver?
    Laatst gewijzigd door Dieter85; 28 juni 2018 om 01:09

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ok dus je doet het rustig aan, je geeft niet veel uit en zet alles opzij, je woont bij je ouders waar je maar 200 euro moet afdragen, je bent 25 jaar, en je hebt (laat ik even gokken) 1500 euro op uw bankrekening staan? Of is het nog minder? Met een loon van 1200 netto wat 1500 kan worden.

En binnen 2 jaar wil je iets gaan huren, wat u minstens 600 in de maand kost.
    Maar je wil eerst een lening aangaan voor een motor van 21k.
    Dat loopt op 5 jaar aan 360 euro per maand + onderhoudskost + verzekering / taks ... reken maar 600 euro per maand.
    Totale uitgave huur + motor: 1200 euro per maand.
    Inkomsten: 1500 euro per maand.

Zie je dan zelf niet in dat dit allemaal nergens op slaat? Nooit goed geweest in wiskunde?
    1. Er staat wel wat meer op mijn bank rekening.
    2. Ik wil geen lening aangaan, gwn afbetalen per maand.
    3. Toen ik klein was, was ik de beste in wiskunde. Maar idd momenteel veel verleerd. (een paar jaar goud en juwelen gevolgd waar je met andere soorten wiskunde te maken hebt. Ook een jaar goudsmid geweest maar ok).

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    1. Er staat wel wat meer op mijn bank rekening.
    2. Ik wil geen lening aangaan, gwn afbetalen per maand.
    3. Toen ik klein was, was ik de beste in wiskunde. Maar idd momenteel veel verleerd. (een paar jaar goud en juwelen gevolgd waar je met andere soorten wiskunde te maken hebt. Ook een jaar goudsmid geweest maar ok).
    Maak de berekening dan zelf eens. Jij hebt de cijfers toch. Hoeveel ga je in die motor steken? 5K eigen geld? 15K op afbetaling? Op hoeveel jaar?
    Hoe zie je uw situatie binnen 2 jaar wanneer je alleen gaat wonen?

Inkomsten:
    Uitgaven:
    Verschil:

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Maak de berekening dan zelf eens. Jij hebt de cijfers toch. Hoeveel ga je in die motor steken? 5K eigen geld? 15K op afbetaling? Op hoeveel jaar?
    Hoe zie je uw situatie binnen 2 jaar wanneer je alleen gaat wonen?

Inkomsten:
    Uitgaven:
    Verschil:
    Ik zal gewoon mijn droom opgeven blijkbaar zoek ik te ver. Ik zal nen kleine brommer van de jaren 90 kopen. mss daarmee beginnen al rijd ik wel sneller dan 20km/u met fiets. Dank aan allen voor jullie mening, mss wat meer sparen en wachten om een keuze te maken

Lexx's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Je kan binnen 10 jaar ook gewoon nog die R1 kopen als je dan wil..
    Mijn droom is om met een superduke 1290 te rijden (of ééntje te hebben natuurlijk), maar daar begin ik de komende 10 jaar nog niet mee

Ik reed al met quads/moto's nog voordat ik kon fietsen (pw50 met zijwieltjes en zo'n kleine gele quad, iedereen kent dat wel ) en heb jaren competitief motorcross gedaan. Op mijn 16e een brommer gekocht (50cc) en op mijn 18e een 500cc. Sinds mijn 20e (en nu nog steeds) rij ik met een kawasaki z750 en geloof mij, meer power moet dat echt niet zijn (ook al durf ik van mijzelf te zeggen dat ik meer dan genoeg ervaring heb om met moto's te rijden).

Precies alsof alles <1000cc niet vooruit gaat en je geen auto's fatsoenlijk kan inhalen

Je zegt trouwens zelf dat je zelfs nog nooit rijles oid hebt gedaan? Hoe weet je dan dat je al fatsoenlijk met zo'n moto kan rijden? Er is echt niets "schande" aan om met een 300-500cc te leren rijden hoor.. zo'n dingen gaan nog méér dan snel genoeg vooruit En als je dan nog het gevoel hebt dat je meer wilt of meer kan, dan verkoop je die moto en dan koop je wel toch gewoon een R1? Maar waarom direct met zoiets beginnen?
    "You don't stop riding because you get old, you get old because you stop riding."

Pagina 3 van 6 Eerste 123456 Laatste

Regels voor berichten