Pagina 2 van 6 Eerste 123456 Laatste
    Bushido's schermafbeelding
    iTrader
    3 (80%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Als ik van u was zou ik eerst leren rijden alvorens een kanon te kopen te kopen met 200pk. Ik denk dat je niet goed beseft wat dat inhoud Een r6 of gelijk welke andere 600 gaat u veel meer plezier bezorgen als ge begint te rijden...

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bushido Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Als ik van u was zou ik eerst leren rijden alvorens een kanon te kopen te kopen met 200pk. Ik denk dat je niet goed beseft wat dat inhoud Een r6 of gelijk welke andere 600 gaat u veel meer plezier bezorgen als ge begint te rijden...
    een r6 is thans ook echt geen beginnersmotor :-).

eignelijk moest iedereen beginnen met een gs500 achtige. waar is de tijd!

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bushido Bekijk bericht
    +1

Begrijp dat het aanlokkelijk is om direct voor de "top" te gaan, maar dat is echt geen goed idee.
    Die motor gaat met U rijden ipv andersom.

Mijn eerste was een 900cc.
    De kleine foutenmarge en gebrek aan ervaring gaan je echt geen rijplezier geven.
    Dan ga je ofwel krampachtig rijden ofwel overdadig.

Bushido's schermafbeelding
    iTrader
    3 (80%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door --- Bekijk bericht
    een r6 is thans ook echt geen beginnersmotor :-).

eignelijk moest iedereen beginnen met een gs500 achtige. waar is de tijd!
    Niet echt nee, maar ik begrijp de aantrekkingskracht van een supersport.... Mijn eerste motor was een gsxr 600. Ook nieuw gekocht, maar 6j met heel veel plezier op gereden.

Kenzani's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Als eerste motor meteen een R1? Ik zou binnen x-aantal jaar graag ook eens een 1000cc sportbike ervaren maar ik heb als eerste moto bewust gekozen voor een Harley Davidson Iron 1200, gewoon omdat je er comfortabel op zit en het een motor is die zich heel gemakkelijk laat besturen én ze maken een machtig geluid

Trouwens als je niet tevreden bent met je inkomen ,een goede stielman of iemand die in de bouw wat overuren klopt kan ook gemakkelijk 1800-2000 euro per maand verdienen.

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    R1 is voor niets nodig , denk jij nu echt dat je dat kan gebruiken.

Ik ben ook begonnen met GSXR600 en das eigenlijk al veel te veel van het goede das echt een raket.

Renegadexxripxx's schermafbeelding
    iTrader
    11 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Dat het uw droom is, kan perfect. Maar waarom moet dat een r1 zijn ? Mijne fazer 600cc rijdt ook 240km/h en mag dat toch nergens bollen. Dus zie geen reden in het aankopen van een r1 voor de baan. En ik heb de mijne gekocht voor een 3.5k destijds... en die zit aan 140k km... en dit type moto's bolt nog altijd perfect en kun je nu perfect op de kop tikken voor een 2k€ (met 30k km of zo) .

Is dat gewoon voor het hebben ervan, koop dan een tweedehandse. Er zijn er een pak die het zich beter kunnen veroorloven die hunne r1 verkopen met weinig km's. Wil je die achteraf verkopen dan pak je nog altijd het minste verlies op een tweedehandse. Want op een nieuwe moto zodra die 1000km gereden heeft is die al 1/3de van die waarde kwijt. En als je het u toch niet aantrekt wat iemand anders denkt maakt het helemaal niet uit dat het een tweedehandse is. Dat JIJ er maar tevreden mee bent... Al raad ik u echt af om direct voor een r1 te gaan... ga dan eerder voor een r6 of voor een ander machine dat iets vergevingsgezinder is... een r1 is echt enorm aggressief en kan voor een gewone beginner een zware chock zijn...

Dus voor die 21k ga je a rato van 800€ per maand sparen ben je 2 jaar en 2 maand bezig om dit geld bijeen te schrapen. En dan nog zonder uw ander materiaal zoals pak, verzekering, naft, etc... bezint aub voordat je begint...

Pana's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Als ge echt een R1 wil, koop u dan iets 2dehands: https://www.2dehands.be/motoren/moto...435557659.html

Verder vind ik het een slechte beslissing. Je zegt dat je geen domme 18-jarige meer bent en verder in de toekomst kijkt, maar dan doe je uitspraken alsof je heel je leven met hetzelfde loon gaat blijven zitten. Voor luxe wordt meestal gewerkt, dus misschien moet je toch maar wat ambitieuzer worden.
    Je zegt dat racen op het circuit hoort, maar wil wel meteen een R1 en geen R6... Ik ken overigens geen enkele R1 eigenaar die zich consequent aan de snelheidslimiet houdt, dus ook al meen je wat je zegt, 9/10 zal het een holle uitspraak blijken.
    Ook zeg je dat het niet uitmaakt wat anderen van je denken, maar je vergelijkt jouw situatie wel met die van hen.
    Laatst gewijzigd door Pana; 27 juni 2018 om 19:48

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Decade Bekijk bericht
    Als ge echt een R1 wil, koop u dan iets 2dehands: https://www.2dehands.be/motoren/moto...435557659.html

Verder vind ik het een slechte beslissing. Je zegt dat je geen domme 18-jarige meer bent en verder in de toekomst kijkt, maar dan doe je uitspraken alsof je heel je leven met hetzelfde loon gaat blijven zitten. Voor luxe wordt meestal gewerkt, dus misschien moet je toch maar wat ambitieuzer worden.
    Je zegt dat racen op het circuit hoort, maar wil wel meteen een R1 en geen R6... Ik ken overigens geen enkele R1 eigenaar die zich consequent aan de snelheidslimiet houdt, dus ook al meen je wat je zegt, 9/10 zal het een holle uitspraak blijken.
    Ook zeg je dat het niet uitmaakt wat anderen van je denken, maar je vergelijkt jouw situatie wel met die van hen.
    De enigste R1 die ik mooi vind uit "de oude tijd" is de Yamaha R1 van 2009. Maar blijkt dat die wat problemen heeft en deze verbeterd zijn in de nieuwere versies. Nu in belgië kan je zoiezo niet snel gaan, helft van de tijd flitspalen.. of verhogingen waardoor je dan weer moet remmen. Ik zal er nog over nadenken. maar wat we wel moeten toegeven is 90% van de amerikanen beginnen te rijden met een 1000cc. Iedereen zijn keuze toch. als je miljonair wordt dan ga je ook meteen voor de dikke lambo of Nissa GTR. Wat maakt het uit wat andere mensen zeggen, je hebt ervoor gewerkt.. jou droom en je mag er eindelijk eens met pronken. Dat is leven.

edit: "dat is leven"... en dood gaan. (haha).

ToasT's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ge kunt toch moeilijk zo'n Amerikaanse 1000cc vergelijken met een R1. Vergelijk anders zo'n Ford F150 met nen Mclaren F1, 't zijn gewoon totaal andere types wagens.
    "Even the best of plans will not survive the encounter with the enemy" - Helmuth von Moltke

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Renegadexxripxx Bekijk bericht
    Dat het uw droom is, kan perfect. Maar waarom moet dat een r1 zijn ? Mijne fazer 600cc rijdt ook 240km/h en mag dat toch nergens bollen. Dus zie geen reden in het aankopen van een r1 voor de baan. En ik heb de mijne gekocht voor een 3.5k destijds... en die zit aan 140k km... en dit type moto's bolt nog altijd perfect en kun je nu perfect op de kop tikken voor een 2k€ (met 30k km of zo) .

Is dat gewoon voor het hebben ervan, koop dan een tweedehandse. Er zijn er een pak die het zich beter kunnen veroorloven die hunne r1 verkopen met weinig km's. Wil je die achteraf verkopen dan pak je nog altijd het minste verlies op een tweedehandse. Want op een nieuwe moto zodra die 1000km gereden heeft is die al 1/3de van die waarde kwijt. En als je het u toch niet aantrekt wat iemand anders denkt maakt het helemaal niet uit dat het een tweedehandse is. Dat JIJ er maar tevreden mee bent... Al raad ik u echt af om direct voor een r1 te gaan... ga dan eerder voor een r6 of voor een ander machine dat iets vergevingsgezinder is... een r1 is echt enorm aggressief en kan voor een gewone beginner een zware chock zijn...

Dus voor die 21k ga je a rato van 800€ per maand sparen ben je 2 jaar en 2 maand bezig om dit geld bijeen te schrapen. En dan nog zonder uw ander materiaal zoals pak, verzekering, naft, etc... bezint aub voordat je begint...
    Ik kan je beloven dat ik dit al meer dan 5 jaar probeer te bezinken. Maar een 600cc .. ja mss kan ik dat wel nemen, of gwn direct voor de 1000cc+. Ik heb namelijk geen geduld voor het verkopen van een motor, of het zoeken naar onderdelen voor een 2dehandse, of later blijkt dat die motor meer schade heeft dan wat de verkoper werkelijk zei. Heb liefst een proper, werkbaar motor vanaf het begin. Nu ik kan zoiezo voor een 600cc gaan. maar zoals een vorige commentator zijn, mijn leven kan altijd veranderen naar een meer positieve zin waardoor ik mss meer ga verdienen en dan zoiezo wss direct voor een 1000cc+ ga als ik er het geld voor heb.

Net zoals mensen die goed verdienen, geen rijervaring hebben (rijbewijs wel al hebben) en direct voor de dikste auto's gaan. Het is een bewuste keuze, sommige doen het voor de kick, stoer te doen en anderen gewoon omdat het hun droom auto is.

Bij mij is het voor de adrenaline en omdat het mijn droom is om een motor te hebben, krachtig genoeg om een smile te krijgen. Nu heb al jaren forums gelezen (meer de engelse/amerikaanse) en blijkt dat een 600cc wat snel gaat vervelen en ze dan direct voor een 1000cc+ gaan en dat ze een goede keuze hebben gemaakt.

achja... vroeg of laat gaat iedereen dood en moet je maar plezier maken zolang het kan. Ik kan gerust ook doodgaan op mijn fiets. Auto's die geen pinker aanzetten en mij net niet aanraken (omdat ik op tijd heb gekeken en stop), auto's die te dichtbij rijden, auto's die mijn voorwiel aangereden hebben en dan gwn ervandoor gaan. heb ik allemaal meegemaakt. Of zelfs van me fiets vallen tijden het regen of sneeuw. Ik weet wat voor gevaar mij te wachten staat als ik op een motor ga (ja idd, mijn reactie snelheid moet verdubbelen of meer omdat gevaar sneller aankomt dan op een fiets). 1 kleine steen op de snelweg en je gaat eronderuit, of een put net hetzelfde.

Ik weet wat ik kan verwachten en maak mij daar geen zorgen om. leven is leven en dood is dood.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ToasT Bekijk bericht
    Ge kunt toch moeilijk zo'n Amerikaanse 1000cc vergelijken met een R1. Vergelijk anders zo'n Ford F150 met nen Mclaren F1, 't zijn gewoon totaal andere types wagens.
    Ik snap je "zo'n Amerikaanse 1000cc vergelijken met een R1" niet? In Amerika rijden die ook met een R1 van 1000cc hoor, en daar is het gevaar groter.

Tonerider's schermafbeelding
    iTrader
    52 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LOCOLOLO Bekijk bericht
    Ik weet wat ik kan verwachten en maak mij daar geen zorgen om. leven is leven en dood is dood.
    allez, uw moeder zal blij zijn. Net als ze haar 200€ gaat krijgen, gaat ge er misschien aan.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tonerider Bekijk bericht
    allez, uw moeder zal blij zijn. Net als ze haar 200€ gaat krijgen, gaat ge er misschien aan.
    dat is het leven nu eenmaal, sommige mensen riskeren hun leven voor een droom. Kijk bv naar bankovervallers... of mensen die stunten. Formule 1, nascar, parachute springen enzo. Levensgevaarlijk maar het is hun droom. Als mijn moeder met een raket naar Mars wilt gaan dan laat ik het haar toe omdat het haar droom is.

ToasT's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LOCOLOLO Bekijk bericht
    Ik snap je "zo'n Amerikaanse 1000cc vergelijken met een R1" niet? In Amerika rijden die ook met een R1 van 1000cc hoor, en daar is het gevaar groter.
    Ik ging ervanuit dat je zo'n Amerikaanse chopper bedoelde. Waarom zou het daar gevaarlijker? Omdat je daar soms kilometers lang lege banen hebt?

De meeste ongelukken gebeuren niet door te hoge snelheden met zo'n racemachine, meer door onervarenheid maar vooral door hoogmoed.
    "Even the best of plans will not survive the encounter with the enemy" - Helmuth von Moltke

Pagina 2 van 6 Eerste 123456 Laatste

Regels voor berichten