Pagina 3 van 17 Eerste 123456713 ... Laatste
    Hellbull89's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lapino Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven

https://www.kawasaki.be/nl/products/...Q5dXV1YXApZDV8 . Candytone Brown.... lekker old school
    Is besteld en kan ik afhalen zodra rijbewijs en verzekering ok, dus ga ongelooflijk pissed/triest zijn als ik op 27/5 mijn rijbewijs niet zou behalen. Kijk er zo hard naar uit, moest ik kunnen ik nam 500u les... Ben gewoon 3j te laat geboren, moto-rijbewijs was 'free' als je B haalde voor 1989, ik haalde het mijne in 1992.
    Fantastische keuze. Ben er vorig jaar een gaan testrijden maar heb achteraf toch voor een andere moto gekozen (totaal andere soort wel). Wat ik mij ervan kan herinneren is dat de Z900RS zeer vlot optrekt, op het agressieve af (kon toen enkel vergelijken met de MT07 van de rijschool en mijn Hyosung GV125 ), en een geweldig geluid voortbrengt uit de standaarduitlaat. Zou er enkel nog bar end mirrors en een tail tidy opzetten om hem helemaal af te maken.

Moest ik ooit de lotto winnen en plaats hebben voor een tweede moto, zou het waarschijnlijk deze of de Honda CB1000R worden.

iTrader
    88 (98%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Merci, heb er héél veel over gelezen en kameraad die veel kent over moto's en wat ik ervan verwacht, heeft er ook zo ene en heb zijn raad gevolgd. Uiteraard eens goed bekeken in de winkel, en dankzij opendeur nog mooie deal gehad (in "moto" termen want marges zijn daar ook kleiner). Had toch mooi budget opzij staan voor mijn jongensdroom, dus dacht, why not? Misschien wat zot om als eerste moto al meteen zoiets te kopen maar de tijd staat ook niet stil hé.

Wat betreft praktijk : is dit iets waar ik me zorgen over moet maken? of is dit echt niet zo moeilijk mits goede begeleiding? ben echt voor de dood dat ik er niet door zou zijn...

Gaming Rig: Intel Core™ i7-9700K, MSI RTX2080, Alienware UW3418DW
    Console gaming: PS4 PRO | Xbox One X | LG OLED 65C7 | Sony HW40ES FullHD projector | 102" Beamax screen

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    super, proficiat.
    wel lef om direct al een motor te bestellen voor je je rijbewijs haalt, EN om ook direct en nieuwe te gaan berijden, in acht nemende dat een foutje snel gebeurd is.

ik ga het dus niet uit je hoofd praten, maar raad je wel aan maximaal valbeugels of valblokken te installeren, kan je mogelijks een hoop kosten besparen op termijn. als je het niet mooi vindt kan je het erna tijdje nog afhalen, al raad ik het niet aan.

neemt het van mij aan, rijd al 13 jaar enkel en alleen met de moto, zomer en winter (geen auto), en ook de mijne lag dit jaar ( al was het wel al vele jaren geleden) nog eens op zijn zij, uitgeleden aan 10 per uur over wat spekglad nat mos.

omtrent het rijbewijs, weet niet hoe het nu is.
    viel toen goed mee, zeker op de baan rijden stelt weinig voor als je al met de auto rijdt.
    pleintje is perfect doenbaar mits goede begeleiding en oefening.
    en niet door zijn is geen ramp eh, gewoon nog eens opgaan..

iTrader
    88 (98%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Er niet door zijn, zou vooral 'ramp' zijn omdat ik dan nog langer moet wachten. En uiteraard besef ik wel dat het vooral leren zal zijn (daarom ook vrij absurd dat je enerzijds meteen rijbewijs kan doen na 12u les, of dat iemand van 48j oud 'zomaar' zijn rijbewijs krijgt en ik nét niet). Ben sowieso niet van plan om zot te gaan doen (heb er ook de leeftijd niet voor). Zal in begin héél op gemak tourkes rijden, in ideale weersomstandigheden. Zal wel eens zien hoe ik de moto kan beveiligen (goeie tip!) en neem ook een omnium verzekering (voordeel van zelf voor Mij te werken, is nog betaalbaar). Als ik mezelf niet voldoende veilig voel, zal ik er ook niet mee in zitten om wat extra lessen te nemen. Heb anderzijds jarenlang met bromfietsen gereden en ook nooit ongeval gehad, idem met auto (ik doe héél veel km, dus 'verkeer' gewoon). Betrap me er nu wel op dat ik in auto continu zit te denken 'hoe zou ik hier rijden met moto'. Dus verder vooruit kijken, veel beter op voorrang van rechts letten, uitkijken naar de staat van de rijbaan enz. Eigenlijk wel grappig, aangezien ik anders rijd puur op automatische piloot.

Hoop alleen dat ik gespaard blijf van zwaar ongeval, minst voor mezelf maar meer voor mijn vrouw en kinderen. Ze zien nu ook wel hoe 'papa' uitkijkt naar zijn droom, maar wil ze ook geen verdriet aandoen. Dus zal vermoedelijk wel gezien worden als 'die oude grijze met zijn trage moto'

Console gaming: PS4 PRO | Xbox One X | LG OLED 65C7 | Sony HW40ES FullHD projector | 102" Beamax screen

beemer036's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Alles gelezen, goed bezig .

Enkel vind ik het "jammer" dat je jezelf onnodige stress oplegt.
    Ik bedoel; jij denkt dat je pas je motor kan afhalen nadat je slaagt voor het examen...of er moet weer iets veranderd zijn of je bent verkeerd .
    Na uw uren les krijg je toch gewoon een L waarmee je een jaar kan rondbollen?
    Dwz na uw laatste les naar het gemeentehuis, met beetje chance onmiddellijk voorlopig rijbewijs en ineens door naar de dealer.
    Mijn 1ste motor stond al gewoon thuis voor ik men voorlopig had, dealer is die thuis komen afzetten.

Persoonlijk zou ik dus zeggen, gewoon voorlopig en rustig oefenen en dan pas examen.
    Ja akkoord, als "als" je erdoor bent ben je er ineens vanaf. Maar leren rijden doe je toch pas enkel erna met kilometers te doen.

Veel succes en hou ons op de hoogte
    Nee, ik weet ook niet alles.

iTrader
    88 (98%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Nope, vind dat ook bizar maar zo werkt het nu niet meer. Je kan 9u les volgen en pas na examen maneuvers kan je voorlopig rijbewijs halen. Ofwel 12u les en dan beide examens (maneuvers en baan) vlak na elkaar voor definitief bewijs. Zou het idd ook logischer vinden dat ik bijv negen uur les moet volgen en dan voorlopig rijbewijs kan halen om zo te oefenen met eigen moto om daarmee dan examen te doen maar blijkbaar kan dit niet.

Is gewijzigd sinds 2013 denk ik. Kort gezegd: zonder slagen in examen maneuvers kan ik dus niet beginnen rijden met mijn eigen motorfiets. Of ik slaag op baan na maneuvers heeft enkel invloed op definitief rijbewijs of niet. Maak me idd mischien teveel zorgen (faalangst) maar dat is natuurlijk puur omdat ik ZO graag asap met mijn eigen moto ervaring wil kunnen opdoen.
    Laatst gewijzigd door lapino; 4 april 2019 om 00:49

beemer036's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Pfff op 9u tijd alles in orde krijgen incl de 8tjes en traag rijden? Pffff
    Veel succes dan .

Ik begrijp wel een beetje de logica dat ze ook een examen willen doen na de les, maar dat ze dan wel aub een beetje soepeler zijn.
    Nee, ik weet ook niet alles.

iTrader
    88 (98%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Oei dat klinkt niet bemoedigend...

Feignasse's schermafbeelding
    iTrader
    15 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Wel leuk om te lezen, ben van plan om volgende week mijn theoretisch examen af te leggen en dan ook rijlessen te volgen.
    Ik zou ook 12u rijles nemen en meteen examen afleggen, al vraag ik mij wel af hoe groot mijn slaagkans daarmee zal zijn. Ik rijd al vijftien jaar met de wagen, maar mijn ervaring op twee wielen is beperkt tot een namiddagje 50cc Vespa.

Al de rest is héél herkenbaar:
    - alles zitten opzoeken over de moto die je wel ziet zitten: check
    - tijdens het autorijden veel aandachtiger zijn en proberen denken als motorijder: check
    - er superveel goesting in hebben: check
    - toch ook een beetje bang zijn, het blijft wel een meer risicovol tijdverdrijf dan pakweg petanquen : check

utred?'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik heb een tijdje geleden mijn examen gedaan. Nooit met een auto gereden, ooit eens een paar dagen met een brommer in Thailand.
    Het enige van de maneuvers dat niet bijna meteen vlot ging was het traag rijden. Ik denk dat ik meer tijd daaraan heb gespendeerd dan de rest samen
    Daardoor niet zo veel kunnen oefenen op de baan, en dat wraakte zich wel op het examen. Ik voelde me nog niet genoeg thuis in het verkeer, en daardoor nipt gebuisd op het deel openbare weg. Als je dus wel al ervaring op de baan hebt gaat dat totaal geen probleem zijn, dan kan je focussen op die maneuvers en heb je meer dan tijd genoeg.

iTrader
    88 (98%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik heb echt schrik voor die manoeuvres, baan examen geen issue maar ik wil absoluut op 27/5 de baan op. Utred, zijn die maneuvers echt wel relatief makkelijk te doen mits genoeg oefenen? Toen ik 16j was zal ik dat met mijn Aprilia perfect gekund hebben maar ondertussen bijna 25j niet meer op bromfiets gereden, behalve af en toe eens vespa op reis of zo.
    Laatst gewijzigd door lapino; 4 april 2019 om 23:36

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lapino Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik heb echt schrik voor die manoeuvres, baan examen geen issue maar ik wil absoluut op 27/5 de baan op. Utred, zijn die maneuvers echt wel relatief makkelijk te doen mits genoeg oefenen? Toen ik 16j was zal ik dat met mijn Aprilia perfect gekund hebben maar ondertussen bijna 25j niet meer op bromfiets gereden, behalve af en toe eens vespa op reis of zo.
    voor mij was het nog 6 of 8 uur les ( niet meer zeker) en dan direct L en jaar rondcrossen.
    op zich is het voor het examen op de baan niet nodig met je eigen motor te rijden, daar geeft dat veel minder voordeel tov bij de manoeuvres, waarbij het gewicht aanvoelen e.d. toch wat meer belang heeft.

ik vond de maneuvres persoonlijk veel moeilijker dan de baan, zeker niet ondoenbaar hoor, maar zou vooral daar op focussen.
    dat was wel nog in de tijd dat er amper moto's abs hadden, dus de noodremproef na uitwijkproef was ietsje meer opletten dan nu, maar kom.

Tigerr's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    hey peeps,

ik heb dinsdag mijn theorie gedaan. (zelfstudie en 46/50 eerste keer).
    praktijklessen zijn 12u op 29/04 02/05 04/05 en 07/05 met aansluitend examen.
    ik kijk ernaar uit.
    ik zie geen problemen op de baan maar maak me vooral "zorgen" om de 8 ... de rest lijkt me nog ok ... ik denk dus algemeen dat dat goed komt.

ik heb nu 2 jaar "ervaring" op een 11kw elektrische motor.
    was eerst van plan voor een ducati supersport te gaan maar die is veel te klein (ben 1m92) (stomme mini italianen ook) dus ben nu nog aan het rondkijken maar mijn oog viel op de Kawasaki Z1000SX sport tourer.

ik weet 2 jaar is nix "ervaring", direct een nieuwe kopen is dom en zeker een 1000 ...
    realiteit is 650's zijn gewoon te klein / smal ...
    touring motoren a la versys, GS, multistrada vind ik ni mooi.
    ik wil liefst geen naked ...

vandaar de keuze voor de Z1000SX met meer elektronische rijhulp dan pk's ...

na 23 jaar een motor te willen maar afgehouden wegens een gezinnetje ben ik 2 jaar geleden toch verkocht en ga nu eindelijk voor mijn rijbewijs ... can't wait !!

ow ja motorrijschool gebruikt Yamaha MT-07's, fijne lichte motoren lijkt me.
    -= PMA ALL DAY =-
    -= One Life, One Chance =-

iTrader
    88 (98%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Keuze moto is voor mij ook eerder esthetisch en praktisch dan gebaseerd op power, laat staan ervaring. Ik vond het, hoe onnozel het ook mag klinken, een fantastisch mooie moto en zodra ik er op ging zitten, had ik meteen gevoel dat die mij gegoten zat, iets wat ik op héél veel moto's helemaal niet heb. Hoeveel pk's enz die heeft of hoeveel cc kan me gestolen worden.

Denk dat het bij mijn rijschool Vlaamse Ardennen een bmw is. Jammer dat het pas eind mei is, blijkbaar enorm veel vraag naar moto lessen. Had ik het geweten, ik had rijbewijs begin dit jaar al gedaan maar ja, aankoop was nogal impulsief. En nieuwe kopen...tja. Wat is dom? Een jonge gast een 600cc laten kopen waar hij mee kan vlammen want ‘het is toch geen nieuwe’ kan ook stom zijn. Pech kan altijd, maar aan mijn rijgedrag zal,het niet liggen, ben altijd zeer voorzichtig en zie dat niet veranderen. Ik rijd +50K/jaar en nu al 15j zonder ongeval in fout, dus qua kennis in verkeer zal het meevallen zeker Meeste ongevallen zijn door onoplettendheid andere dus mega defensief rijden he.

En als er eens schade is, dan kan je nog altijd verzekering nemen. Zijn op werk trouwens bezig met nieuw soort verzekering waarbij je via een app voor heel korte periodes een omnium zal kunnen nemen. Bijv weekje met moto op reis? Appje starten, bedrag betalen en gedekt. Kan interessant worden (lancering 2020),

Zelden zo zitten aftellen. Idem zoals hierboven, gezin en kinderen altijd reden van uitstel en eindelijk komt het ervan! Denk dat ik al meer dan 20j zeg dat ik "toch eens mijn rijbewijs moet doen" en meestal was reactie vrouw dan van "bwah, hoeveel ga je daarmee rijden?" en "is toch gevaalijk en je hebt toch geen tijd". Maar ondertussen al stuk ouder, kinderen zelfstandiger, mooie balans tussen werk en vrije tijd en de extra duw in de rug was beste vriend die na jaren ook terug moto koopt. En dan is het zover (afin, nog niet, nog 2 maand op tanden bijten).

Zal grappig zicht zijn, 2 veertigers op dezelfde moto, met quasi zelfde outfit (hebben nog zelfde smaak). Mijne maat een gezellige kerel die goed in het 'vlees' zit, en ik een tengere 45 jarige grijsaard met grijze baard
    Laatst gewijzigd door lapino; 5 april 2019 om 08:06

R1TM1X's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Hier is de jaarlijkse jeuk om voor het rijbewijs te gaan er ook terug.
    Elk jaar bij het eerste mooie weer van het jaar komt dit terug maar dit jaar jeukt het toch weer iets harder.
    AIRSOFT collectie:
    AEG:E&L AK105 |G&P VLOTR M4|ICS sig552
    GBB:TM MP7|KJW 1911

Pagina 3 van 17 Eerste 123456713 ... Laatste

Regels voor berichten