Pagina 2 van 17 Eerste 12345612 ... Laatste
    sneax's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Allé bon. Ik dacht ook zoiets, eens langs gaan bij een rijschool voor de theorie meteen te doen. Ik denk er al lang over (enkele jaren) maar tis tijd om de koe bij de horens te vatten (of de moto bij het stuur) want anders komt het er nooit van.
    safir Thom4s

kakature's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik zou ook voor 12u gaan, dan ben je er direct van af! Ik heb mij trouwens in september ingeschreven en eind oktober had ik mijn rijbewijs al of zo, het kan dus wel snel gaan. Vermoedelijk zal het nu wel een stuk drukker zijn rond deze periode, not sure.

Ik had daarvoor wel een half jaar met een 125 cc rondgereden. Achteraf gezien was dat toch een klein beetje geldverspilling want je wil toch direct het échte werk, maar ik ben wel blij dat ik daarmee toch al wat ervaring had opgedaan.

Fx_'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Heb mijn A rijbewijs gehaald in November vorig jaar. Was ook met 12u rijles, ik was er van overtuigd dat het de eerste keer zou mislukken vanwege de maneuvres -was iemand bij die al voor de 5e keer er bij was-
    maar die mag je 2keer na een doen als je de eerste keer een voet neerzet ofzo, is dan de 2e keer wel gelukt, inclusief examen op de weg.
    Zou ook aanraden van 12u les te nemen en er in een keer van af te zijn.
    Ga nu regelmatig gaan werken met de moto, beste beslissing die ik ooit gemaakt heb... nu gewoon Caracalla's excel file nog is doorpluizen hoe ik die kan ingeven

iTrader
    88 (98%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Oude thread maar allez, ga er ook aan beginnen. 45j oud dus wordt tijd. Dit weekend eigenlijk al een moto besteld, beetje impulsief maar dan is motivatie ook groot. Ga asap theorie doen, dit weekend heel wat online tests gedaan en lijkt wel te doen maar vind weinig wat specifiek over moto gaat dus misschien toch boek kopen. Zou theorie graag deze week nog doen zodat ik asap lessen kan starten. Realistich of niet?

Gaming Rig: Intel Core™ i7-9700K, MSI RTX2080, Alienware UW3418DW
    Console gaming: PS4 PRO | Xbox One X | LG OLED 65C7 | Sony HW40ES FullHD projector | 102" Beamax screen

iTrader
    88 (98%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Net theorie gedaan, en geslaagd Jammer genoeg gehoord van rijschool dat ik ten vroegste eind mei aan lessen kan beginnen. Dus eens zien of er regio Oudenaarde ergens anders nog plaats is, maar vrees ervoor.

Console gaming: PS4 PRO | Xbox One X | LG OLED 65C7 | Sony HW40ES FullHD projector | 102" Beamax screen

Tomski's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lapino Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Oude thread maar allez, ga er ook aan beginnen. 45j oud dus wordt tijd. Dit weekend eigenlijk al een moto besteld, beetje impulsief maar dan is motivatie ook groot. Ga asap theorie doen, dit weekend heel wat online tests gedaan en lijkt wel te doen maar vind weinig wat specifiek over moto gaat dus misschien toch boek kopen. Zou theorie graag deze week nog doen zodat ik asap lessen kan starten. Realistich of niet?
    Ik heb beide boeken nog liggen indien interesse. Stuur maar pm.

Edit: precies al geslaagd ondertussen

iTrader
    88 (98%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Yep. Met de hakken over de sloot (41/50) maar puur op basis van parate kennis en zonder specifiek over moto te hebben geleerd best trots op mezelf. Zeer ambetant dat lessen niet meteen kunnen. Kriebelt zo hard om mijn moto te gaan halen...

Tomski's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Yep. Met de hakken over de sloot (41/50) maar puur op basis van parate kennis en zonder specifiek over moto te hebben geleerd best trots op mezelf. Zeer ambetant dat lessen niet meteen kunnen. Kriebelt zo hard om mijn moto te gaan halen...
    Gisteren een boek zoeken en vandaag al uw examen gaan doen schoon score dan.

hoort es voor lessen bij Erik van Start2drive.be
    Lessen in Aalst maar examen is in Brakel

iTrader
    88 (98%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Goh ja, ik dacht voor die 15 euro kan ik het maar eens proberen Lessen in Aalst wordt moeilijk, regio Zottegem/Oudenaarde/Gavere gaat nog.

Fx_'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Goh ja, ik dacht voor die 15 euro kan ik het maar eens proberen Lessen in Aalst wordt moeilijk, regio Zottegem/Oudenaarde/Gavere gaat nog.
    Ik heb leren rijden bij lefever in Halle, das iets uit de buurt natuurlijk, ik weet wel dat er in Brakel ook wel rijscholen zijn.
    Youtube: Fx_
    2009 Suzuki Bandit 650 / 2018 Kawasaki Z1000SX

iTrader
    88 (98%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ondertussen ingeschreven bij Rijschool Vlaamse Ardennen, lessen 3e week mei, examen 27/5. Toch beetje zenuwachtig of dit allemaal zal lukken, 12u les. Van 16j tot 19j elke dag met bromfiets gereden (laatste was zo een Aprilia baanmodel 50cc) dus wel ooit veel ervaring gehad maar is lang geleden (meer dan 25j...).

Bramstep's schermafbeelding
    iTrader
    39 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ondertussen ingeschreven bij Rijschool Vlaamse Ardennen, lessen 3e week mei, examen 27/5. Toch beetje zenuwachtig of dit allemaal zal lukken, 12u les. Van 16j tot 19j elke dag met bromfiets gereden (laatste was zo een Aprilia baanmodel 50cc) dus wel ooit veel ervaring gehad maar is lang geleden (meer dan 25j...).
    Ik zit in hetzelfde schuitje, moet nog mijn theorie gaan doen. Dan lessen in juni/juli hopelijk (hangt af van mijn thesis/examens). Vind het ook spannend maar we zien wel, meeste kennissen zeiden dat ik me er niet te veel zorgen over moest maken.
    Via welke sites heb jij dan uiteindelijk uw theorie "geleerd"?

Proficiat btw!!

iTrader
    88 (98%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Merci. Ik heb mijn kennis hier wat opgefrist https://www.gratisrijbewijsonline.be/ en nadien wat zitten googlen op proefexamens. Ook KBC heeft een gratis app waar je rijexamen kan uitproberen (is aanrader). Ik heb enkel gemerkt dat ik op examen toch heel wat vragen kreeg specifiek over moto's (niet onlogisch) en dat ik daar wel foutjes op maakte omdat ik dan ook nihil van boeken enz heb gelezen, enkel de online info. Heb rijbewijs auto in 1992 gehaald, dus is ook al hele tijd geleden. Maar goed, met beetje oefenen en tikkeltje geluk is theorie zeker niet zo moeilijk hoor, zeker niet als je al tijdje auto rijdt.

Praktijk zal hopelijk meevallen, maar is afwachten. Eerst les 17/5, dan om de drie dagen 4u rijlessen en op 27/5 examen. Zou enorm pijnlijk zijn als ik er niet door zou zijn, want mijn nieuwe machine staat ondertussen wel te blinken in de winkel (vandaag voorschot betaald, dus ik kan sowieso niet meer terug ). Heb eigenlijk zelden zo naar iets uitgekeken, is echt jongensdroom die uitkomt. Ja, midlife crisis blabla, who cares...

Sballato's schermafbeelding
    iTrader
    24 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Welke moto heb je eigenlijk gekocht als ik zo nieuwsgierig mag zijn?

iTrader
    88 (98%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sballato Bekijk bericht
    Welke moto heb je eigenlijk gekocht als ik zo nieuwsgierig mag zijn?

https://www.kawasaki.be/nl/products/...Q5dXV1YXApZDV8 . Candytone Brown.... lekker old school
    Is besteld en kan ik afhalen zodra rijbewijs en verzekering ok, dus ga ongelooflijk pissed/triest zijn als ik op 27/5 mijn rijbewijs niet zou behalen. Kijk er zo hard naar uit, moest ik kunnen ik nam 500u les... Ben gewoon 3j te laat geboren, moto-rijbewijs was 'free' als je B haalde voor 1989, ik haalde het mijne in 1992.

Pagina 2 van 17 Eerste 12345612 ... Laatste

Regels voor berichten