Pagina 14 van 17 Eerste ... 41011121314151617 Laatste
    Tigerr's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    focus u absoluut op de manoevers. daar heb je normaal tijd genoeg voor.
    ik neem aan dat je autorijd ... dan is op de baan rijden best wel te doen.
    gewoon zien dat je alle borden ziet en rechts gaat rijden om rechts af te slaan ... verder gewoon relaxed rijden en volgen wat de examinator zegt.
    de manoevers zijn eigelijk easy peasy als je goed oefent.

nog 8u tijd ... no problem !!
    -= PMA ALL DAY =-
    -= One Life, One Chance =-

utred?'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik heb die rijschoolmoto toch wel een keer of 3 laten vallen. Blij dat dat niet met de mijne was
    Bij mij was het een kawa er6. Heb mij daarna ook dezelfde gekocht, zeer content van.

Die 8jes is puur kijktechniek. Eenmaal je dat doorhebt gaat het vanzelf. Dat is enkel moeilijk in uw hoofd. Traag rijden vond ik persoonlijk 100 keer moeilijker.

iTrader
    0
    Traag rijden vond ik ook het moeilijkste op het examen. Was zeer nipt.
    Rijschoolmoto 3 keer laten vallen, hoe doe je dat?

utred?'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dieter85 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Traag rijden vond ik ook het moeilijkste op het examen. Was zeer nipt.
    Rijschoolmoto 3 keer laten vallen, hoe doe je dat?
    Extreem lomp zijn!

iTrader
    87 (98%)
    Zeg nooit nooit, maar heb wel gevoel dat ik die moto redelijk goed onder controle heb. Hem laten vallen zie ik nog niet snel gebeuren. Wel zwaar ding om te parkeren, zelf van 85kg > 70kg gegaan voorbije drie jaar (eigenlijk al 2j stabiel op dat gewicht) en dat voel je dan ook bij zo'n zware machine. Die ervaring als tiener (meer dan 5j met brommers) zit toch wel ergens nog in geheugen, want verder voelt alles heel vertrouwd aan. Traag rijden wat kantje/boordje, dus ook nog beetje oefenen hier. En ik weet dat die bochtjes vooral kijktechniek is, maar krijg het maar 'in je hoofd' hé op die paar uren. Denk dat ik volgende uren vooral daarop ga trainen. Op de baan rijden zal wel lukken, dat ging tijdens ritje gisteren eigenlijk ook als vanzelf.

Blijkbaar zijn ze in Brakel ook behoorlijk streng, dat helpt natuurlijk ook al weinig qua zelfvertrouwen als je lesgever dat op voorhand zegt

Gaming Rig: Intel Core™ i7-9700K, MSI RTX2080, Alienware UW3418DW
    Console gaming: PS4 PRO | Xbox One X | LG OLED 65C7 | Sony HW40ES FullHD projector | 102" Beamax screen

Bramstep's schermafbeelding
    iTrader
    36 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lapino Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Zeg nooit nooit, maar heb wel gevoel dat ik die moto redelijk goed onder controle heb. Hem laten vallen zie ik nog niet snel gebeuren. Wel zwaar ding om te parkeren, zelf van 85kg > 70kg gegaan voorbije drie jaar (eigenlijk al 2j stabiel op dat gewicht) en dat voel je dan ook bij zo'n zware machine. Die ervaring als tiener (meer dan 5j met brommers) zit toch wel ergens nog in geheugen, want verder voelt alles heel vertrouwd aan. Traag rijden wat kantje/boordje, dus ook nog beetje oefenen hier. En ik weet dat die bochtjes vooral kijktechniek is, maar krijg het maar 'in je hoofd' hé op die paar uren. Denk dat ik volgende uren vooral daarop ga trainen. Op de baan rijden zal wel lukken, dat ging tijdens ritje gisteren eigenlijk ook als vanzelf.

Blijkbaar zijn ze in Brakel ook behoorlijk streng, dat helpt natuurlijk ook al weinig qua zelfvertrouwen als je lesgever dat op voorhand zegt
    Ik moet er zelf ook nog aan beginnen (15 juli begin ik en 24 juli examen) en dat komt hopelijk wel goed. Bij u ook, uw lesgever zal wel genoeg focus leggen op de punten waar hij/zij ziet dat je nog meer training nodig hebt. Vind het allemaal heel spannend als ik dit zo van anderen lees.

Gewoon rustig blijven, plezier hebben en focus en dat rijbewijs zal in de pocket zijn!! Veel succes in de volgende lessen

iTrader
    87 (98%)
    Bedankt. Achteraf bekeken heb ik er echt geen goed aan gedaan mijn moto al te bestellen (wordt 28/5 overigens afgehaald, ofwel door mezelf ofwel door maat, want 'moet' weg uit winkel). Had beter eerst examen gedaan, dan was er minder druk. Voordeel is dan wel dat als ik slaag, ik meteen op de baan kan.

Console gaming: PS4 PRO | Xbox One X | LG OLED 65C7 | Sony HW40ES FullHD projector | 102" Beamax screen

iTrader
    1 (100%)
    Komt wel goed hoor veel succes allesinds en als je door de maneuvers bent , dan is het al goed .

iTrader
    5 (100%)
    Die 12 sec was voor mij ook het moeilijkste ... de rest is gewoon fun maar dat was effe stressen telkens.
    De laatste paar keer kwam de lesgever naast me lopen en liedjes zingen ... ik ging eraan ... maar het ging plots wel veel relaxter.
    En geloof mij in het verkeer kan je die techniek enorm goed gebruiken.

Manoeuvres zijn gewoon leuk om te doen vond ik.
    Laat die vroege aankoop geen extra druk zijn maar extra motivatie.
    5 min voor mijn examen kreeg ik sms’en van vrienden dat een vriendin en collega van ons na 2 jaar vechten tegen kanker euthanasie had aangevraagd die ochtend.
    Ik stond met tranen in de ogen op het punt de handdoek te gooien ... ik wou niet meer ... maar uiteindelijk dat gebruikt als motivatie ... zij zou me zeker die droom gunnen en ik was zo relax als ik maar kon zijn.
    Vreemd gevoel eigenlijk maar nog meer genieten van alles wat je krijgt !!
    We hadden dezelfde tattoo van de band H2O “one life one chance” ... words to live by !!
    Enjoy de lessen, Enjoy het examen en alles komt goed ... dan kan je de rest van je leven blijven leren rijden !!
    -= PMA ALL DAY =-

iTrader
    87 (98%)
    Mooi om te lezen en is ook reden waarom ik eindelijk de stap heb gezet. Vorig jaar goede collega verloren aan kanker, mijn pa is er ook al tijd niet meer, mijn gasten worden stilaan kleine volwassenen en ik was op de duur meer bezig met hoeveel geld ik op rekening had tov wat ik ermee doe. En dan eens geluisterd naar mijn vrouw die me over de streep trok om mijn droom echt eens na te streven en die moto eindelijk eens te kopen. Ik praat daar letterlijk al 20j over en daarom is die goesting ook zo groot hè. Ik zie continu mogelijkheden om ermee te rijden. Zit nu op manege voor demonstratie van dochter en vind het al klote dat ik met auto ‘moest’ komen. Nieuwe firma wagen levering eind mei en kan me geen bal boeien. Maar bovenal, nu doen i.p.v. later want later komt altijd sneller dan je denkt

En vind die maneuvers best cool ze, vind alleen vervelend dat ik ze niet op eigen houtje kan oefenen

iTrader
    5 (100%)
    Jep oefenen kan niet da vond ik ook spijtig.
    Op da vlak van al lang dromen zijn we hetzelfde ... ik wil ook al 20 jaar dat rijbewijs maar “mocht” niet van de vriendin. Gevaarlijk, gezinnetje, ...
    Ben nu eerlijk gezegd ook wel veel rustiger en gecontroleerder dan toen
    -= PMA ALL DAY =-

Fx_'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik had een ook al een motor vooraleer ik mn rijbewijs had, ben wel een paar keer gaan rijden met schoonvader, die is tot bij mij gekomen en dan met mijn moto de baan op naar de parking op een industrieel gebied.
    ik met de auto erachter en hij had zo traffic cones mee, dan daar wat maneuvres gedaan
    Youtube: Fx_
    2009 Suzuki Bandit 650 / 2018 Kawasaki Z1000SX

iTrader
    87 (98%)
    Les 2 voorbij, iets meer dan uur maneuvers (met andere moto, was leerling gecrashed met de bmw). Achtjes gingen goed, geen voetje meer enkel af en toe iets te wijd maar ging meestal ok. Rest ook behalve dat traag rijden, was soms 11sec, soms 13 maar altijd nipt. Morgen op de baan en nog uurtje maneuvers, maar mogelijk terug met de bmw. Niet makkelijk,met dat switchen van moto maar kan daar weinig over zeggen natuurlijk. Lesgever zei dat als ik nu examen zou doen, ik 50 procent slaagkans zou hebben. Is ofwel ok, ofwel net niet. Dus nog wat oefening nodig. Morgen 4u dus zal hopelijk terug schelen. Wel stuk vertrouwen bij gekweeekt, hoop enkel dat het met zelfde moto is morgen (kawa z650)

iTrader
    5 (100%)
    ik had da ook de eerste lessen da traag rijden ofwel nog een meter over (en stilvallen als em riep dat t ok was) ofwel niptnipt ...
    tijdens het examen was ik halverwege toen de toeter ging ...
    maar had het al eens gezegd he, op de rijschool zijn dat betonnen "gladde" blokken zonder al teveel weerstand ... op het examencentrum was da een ruwere ondergrond waardoor da veel beter ging.

te wijd gaan in de 8tjes lijkt me kijk techniek meer doorkijken ... ik draaide men 8tjes op t eind op de helft van de breedte bijna.

maar cool dat t goed gaat he ! wisselen lijkt me idd lastig, zeker als het type motor dan ook scheelt.
    -= PMA ALL DAY =-

iTrader
    87 (98%)
    Oefenterrein hier in Oudenaarde is op asfalt/parking achtig terrein, specifiek daarvoor gemaakt. Dus geen speciale ondergrond. Misschien op examencentrum idd iets minder glad, maar dat ben ik niet zeker (iemand idee hoe dit in Brakel zit?). Zal dus nog beetje oefenen worden, hopelijk idd met zelfde moto maar vertrouwen is toch iets groter nu. Morgen nog eens 4u, zal ook wel weer schelen hé. Achtjes is inderdaad puur kijken, heb me voorbije dagen continu in hoofd zitten forceren hoe dat te doen, en vandaag zoveel mogelijk geprobeerd en ging goed. Keek vooral teveel naar beneden, moet echt forceren om "naar de horizon" te kijken, dan gaat het beter.

Maar goed, nog minstens zes uur te gaan, ik wil absoluut niet aan examen beginnen zonder dat ik de test 10x na elkaar zonder problemen kan doen op oefenterrein, anders heeft dit weinig zin. Hoop alleen dat als het niet zou lukken, ik op zijn minst op redelijke termijn herkansing kan inplannen maar uiteraard eerst vanuit gaan dat het wél lukt. Ik blijf het belachelijk vinden dat ik na x uur niet eerst met eigen moto kan oefenen, ook de maneuvers. Dit is blijkbaar pas sinds paar jaar veranderd.

Afin, zien morgen wel weer

Pagina 14 van 17 Eerste ... 41011121314151617 Laatste

Regels voor berichten