Bekijk resultaten enquête: Wat doe je allemaal op vlak van motorrijden?

Aantal stemmers
46. Je mag niet stemmen in deze enquête
  • Openbare weg

32 69,57%
  • Circuit

1 2,17%
  • Trial

0 0%
  • Enduro

1 2,17%
  • Baan + circuit

6 13,04%
  • Baan + trial

0 0%
  • Baan + enduro

3 6,52%
  • Circuit + trial

0 0%
  • Circuit + enduro

0 0%
  • Baan + circuit + trial

0 0%
  • Baan + circuit + enduro

0 0%
  • Baan + trial + enduro

0 0%
  • Circuit + trial + enduro

1 2,17%
  • Moto's zijn voor janetten

1 2,17%
  • De lijst is te lang, ik heb de attention span van een erwt.

1 2,17%
Pagina 1 van 3 123 Laatste
    GS|Demogorgon's schermafbeelding
    iTrader
    0

Wat voor soort motorrijder ben jij?

In navolging van de trial-topic die ik had gestart, hierbij een beetje een mapping van hoe de forumganger het motorleven beleeft.
    Wie doet wat, daar gaat het om. Niet of je al dan niet veel of weinig ervaring hebt, er goed in bent of absoluut stinkt.
    Ik ben eens curieus!

Vliegende Cisse's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik rij op straat met een Suzuki virus (1000 cc naked) en op circuit met een Suzuki gsx-r 1000 k4.
    Met beiden geef ik graag gas.
    Ook op straat rij ik vlot en wacht niet graag.
    Op beide moto’s al vaker grondonderzoek verricht...
    Geen of nauwelijks woon-werkverkeer, ik woon te dicht bij mn werk..

Sent from my iPhone using Tapatalk
    Wie ben ik? -> Keyboard-arcaderacer, Gixxer-flyer, E30-drifter
    Carpe diem!
    Insanus sanus est..

iTrader
    0
    Merci Cisse, nuttige post!

TooChé's schermafbeelding
    iTrader
    69 (100%)
    Baanrijder, zondagsrijder. Enkel bij goei weer. 10k km gereden op 8 jaar tijd...
    Ducati Monster 695

Renegadexxripxx's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    openbare weg : 120k gereden op bijna 5 jaar. Nog altijd dezelfde moto

Burny's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mooi weer rijder, Ardennen of Eifel.
    Paar 1000 km per jaar.
    The road to hell is paved with good intentions

Pompi's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    dagelijkse kost naar het werk maar das maar 25km per dag.
    op 4j een 35.000km met de Er6n.
    Life on the fastlane

Jimmeh's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Mooiweer-rijder, vaak wat langere ritten om de mooiere baantjes op te zoeken Ook enkele circuitdagen per jaar ofzo, ik heb er vorig jaar 2 gedaan en ik vond het leuk om te doen af en toe. Tijden zijn niet echt belangrijk voor me, ik vind het vooral leuk om eens lekker zorgeloos door te rijden ^^
    It is bad enough that so many people believe things without any evidence. What is worse is that some people have no conception of evidence and regard facts as just someone else’s opinion.
    -Thomas Sowell

Tonerider's schermafbeelding
    iTrader
    52 (100%)
    een motorloze Maar het blijft kriebelen en ooit koop ik me er weer een. Nu eerst andere prioriteiten.
    Maar toen ik hem had, was het vooral woon-werkverkeer en occasioneel naar de zee. Altijd een rustige rijder, maar wel iets wilder dan met de auto. Maar altijd met het idee dat ik kwetsbaar ben en er veel achterlijke idioten rond rijden die geen gebruik maken van spiegels of pinkers (of juist denken dat het aanzetten van pinkers u voorrechten geeft).
    Was een Kawa er6f.

en in de enquete als laatste zetten dat ge een aandachtspanne van een doperwt hebt, is te laat he. Dat moet bovenaan staan.

Pieter3770's schermafbeelding
    iTrader
    192 (100%)
    Enkel op de openbare weg en enkel met goed weer (al wil dat helaas al eens mislopen op twijfelachtige dagen).
    Heb nu op een dik jaar ongeveer 5.000km gedaan.
    Meestal in het weekend en dan ritjes van +- 150km, soms eens 250km.

skully25's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Heb al beke alles gedaan maar altijd zowat binnen dezelfde tak van type moto gebleven. straat, circuit, offroad en racen.

Als klein manneke begonnen op een LT50 quad en later een 50cc crosserke voor mee in de tuin en op het veld rond te rijden. Dan op 16 jaar doorgegroeid naar een derbi supermotard en toen was het om zeep.
    op 19 jaar eerste moto gekocht, 450 EXC omgebouwd naar supermotard, goeie 25000 km mee gebold op net geen 3 jaar tijd. Eerste jaar dat ik reed al direct m'n eerste trackday gedaan en tweede jaar al keer een eerste race meegedaan in Evergem toen er nog gekoerst werd in Vlaanderen...

In 2008 overgeschakeld naar een 530 EXC, ook weer voor op straat en trackdays te doen. Pakweg 2010 meer en meer circuit beginnen doen omdat straatrijden beetje te gevaarlijk begon te worden naar mijn goesting. Op het laatste moto uitgeschreven en enkel nog circuit gedaan.

In 2011 overgegaan naar een 450 SXF en die omgebouwd, dan was het enkel nog circuit en ben hier en daar ook races beginnen meepikken. in 2012 een 250 SXF bijgekocht voor wat te crossen. Begin 2014 is er dan nog een 300 EXC bijgekomen voor enduro te rijden.

2014 was het jaar dat KTM Husqvarna heeft overgenomen. Kennis van me is Husky dealer en eind 2014 kwam die met nieuws dat er een kant en klare race SM ging uitkomen, dus 450 SXF buiten en FS 450 in de plaats. Tot dat moment nog altijd gericht op circuit en klein beetje offroad met die cross en enduro.

Begin 2017 dan toch beslist dat ik terug wat op straat wou beginnen rijden omdat circuitrijden en koersen financieel en logistiek gezien ook niet altijd even gemakkelijk is voor me. 300 exc buiten gekuisd want die stond meer stil dan dat er mee gereden werd. 2015 FE 501 gekocht in enduro en die omgebouwd naar SM met al de spare parts die ik in de loop der jaren verzameld heb. Toch al een goei 6000 km mee gebold dit jaar dus mag het blok deze winter al keer open gooien.

Rij nu toch al een 12 jaar onafgebroken maar ben altijd grotendeels bij supermotard gebleven. Snelheid zegt mij niet veel, hier en daar al eens met een racer en naked kunnen rijden maar het is niet voor mij. Snelheid moet omhoog anders is het geen fun wat tegelijk ook wil zeggen dat de risicofactor en pakkans op straat serieus omhoog gaat. Leef mij nog altijd liever uit op binnenbaantjes, en dat uitleven is er vaak soms over maarja rij nu eenmaal niet met de moto voor op het gemak rond te tuffen Ben toch al ietske ouder en wijzer geworden dus dat scheelt ook al lol.
    Laatst gewijzigd door skully25; 16 november 2017 om 00:18

iTrader
    0
    Damn, een geschiedenis die ik ook wel voor een deel had willen hebben

Eerste ervaring met een motor op 2 wielen was een kinder crossbrommer toen ik ongeveer een jaar of 10 was. Heel leuk, tot dat spel eens boven op mij lag

Verder, zoals zoveel "soot" veel met brommers van maten aan het rondbrakken geweest, tot ik op mijn 16 (zwaar tegen de goesting van mijn ouders) dan toch mijn eigen brommer kocht : een Yamaha Sting met Bos-pijp!
    Verder nog een Piaggio Bravo, Flandria Polo en Suzuki SMX gehad.

Een moto mocht ik nooit kopen, dus ik denk zoiets van een 3 maanden nadat ik het huis uit was een Suzuki GSX gekocht (champagne kleur, ganz geil).
    Veel plezier mee gehad, maar na 2 jaar dan toch een VFR gekocht (wat een verschil!).
    Met de Viffer de eerste stappen gezet op circuit met de RECE en RACE-cursussen van Aktief toenertijd.
    Eens gecrasht op Mettet, en dan toch maar beslist voor op circuit een ouwe SRAD te kopen.
    Iets van een 2-3 jaar geleden de VFR verkocht omdat ik toch geen tijd meer had om op de baan te rijden, en ik vond het eerlijk gezegd veel te gevaarlijk geworden op de baan. En vooral ook saai.
    Ondertussen heb ik 2 seizoen een GSX-R 750 K7 om op circuit rond te knallen, en ook ongeveer 2 jaar geleden een Scorpa 125cc 4-taks gekocht om te triallen.

Trial probeer ik toch zeker 2-3 zondag namiddagen op de maand te doen, afhankelijk van de hoeveelheid werk die mij wacht.
    Circuit probeer ik 6-7 keer per jaar te doen, maar dat begint op de duur ook serieus wat te kosten.

Ergens wringt het al een tijdje om een supermotard te kopen om terug op de baan te rijden, maar ik weet zo dat ik het binnen de kortste keren al terug beu ga zijn om altijd om overdrukke wegen rond te rijden, samen met mensen die niet aan het opletten zijn.

Ondertussen rijdt ik al iets van een 10 jaar met de moto, aantal kilometers zou ik begot niet kunnen zeggen.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tonerider Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    en in de enquete als laatste zetten dat ge een aandachtspanne van een doperwt hebt, is te laat he. Dat moet bovenaan staan.
    Blijkbaar is er toch 1 idioot die na 2 regels te lezen direct naar beneden is gegaan

skully25's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GS|Demogorgon Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven

Ergens wringt het al een tijdje om een supermotard te kopen om terug op de baan te rijden, maar ik weet zo dat ik het binnen de kortste keren al terug beu ga zijn om altijd om overdrukke wegen rond te rijden, samen met mensen die niet aan het opletten zijn.

de clue is van op baantjes te rijden waar bijna geen verkeer komt, behalve boer jef in zijn oude mercedes dieselstoof moest ik dat niet doen zou ik sowieso niet meer op straat rijden want dan is er niks aan. Als ik al in drukkere omgevingen kom rij ik al wat kalmer maar nog altijd assertief (beetje tegenstrijdige bewering). Als ik mij ergens kan tussen schieten ga ik het ook niet laten op dat vlak, maar inderdaad wel altijd rondrijden met 2 ogen op de achterkant van uw hoofd bij wijze van spreken. In Oost- en West Vlaanderen kan ik toch al redelijk wat trajecten aan elkaar knopen en meestal ontdek ik altijd nog iets nieuws als ik buiten kom voor een toerke. daar steekt ook deel van de fun, nieuwe routes ontdekken en streken verkennen en dan later er terugkeren aan een beetje hoger tempo

Pieter3770's schermafbeelding
    iTrader
    192 (100%)
    Mijn historiek is:
    Zelfs geen brommerke toen ik 16 was.
    Dan op 20ste Raptor 660 quad gekocht. Vijf jaar gehad.
    En dan vorig jaar op 32 voor motorrijbewijs en motor gegaan.

Pagina 1 van 3 123 Laatste

Regels voor berichten