foo-pah's schermafbeelding
    iTrader
    17 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)

Druppellader voeden met andere accu

Hey,

mijn moto staat in een gehuurde garagebox zonder electriciteit. Ik heb wel een druppellader, maar kan die dus niet constant laten aanhangen, wat ik in de winter wel zou willen. Weet er iemand hoe ik een andere volle accu (auto/moto) als voeding kan laten dienen voor mijn druppellader ?

Thanks
    no votes  

KoeKaTsJoE's schermafbeelding
    iTrader
    45 (98%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door foo-pah Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Hey,

mijn moto staat in een gehuurde garagebox zonder electriciteit. Ik heb wel een druppellader, maar kan die dus niet constant laten aanhangen, wat ik in de winter wel zou willen. Weet er iemand hoe ik een andere volle accu (auto/moto) als voeding kan laten dienen voor mijn druppellader ?

Thanks
    Haalt uw batterij eruit? die van mij lag gewoon binnen in huis te overwinteren.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
    Suzuki Gsx-r 600 K8: Picture (sold)
    yamaha r6 2019 new
    Origin: koekatsjoe1
    no votes  

iTrader
    17 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Is idd een optie, maar die zit heel diep weggewerkt onder mijn luchtfilter en airrides enz, dus ik laat ze liever zitten.
    no votes  

wiseguy444's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Kijk eens naar de graupner ultramat laders. https://www.conrad.nl/nl/graupner-ul...mh-269246.html
    Die kan je voeden door 220v of 12v met krokodillenklemmen dus op een oude autoaccu bvb.

Kan ook alle gangbare batterijsoorten degelijk laden.
    Ik heb de ultramat 12 voor lipo batterijen maar deze kan ook loodaccu's laden enz.
    no votes  

iTrader
    17 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ja das wel nen dure precies, kheb eigenlijk al ene die ik al jaren gebruik. Kzou die graag laten werken op een andere accu.
    no votes  

Pompi's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    takt elektriciteit af van u verlichting
    Of heeft niemand elek/verlichting in die boxen?
    Life on the fastlane
    no votes  

Epyon's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Een oplossing kan een solar charge controller zijn met een input voor een 24V zonnepaneel. Deze vind je goedkoop op pakweg Aliexpress. I.p.v. het PV paneel hang je er twee andere 12V batterijen in serie aan (zodat je 24V hebt). Die goedkope controllers werken gewoon met een PWM input en zullen denken dat het een zonnepaneel is. Daarmee laden ze dan je 12V motobatterij.
    _/Forum Supervisor
    __/Forum coach Algemene Fora & Games
    ___/The Things Network Ghent

Look at me still talking when there's Science to do. When I look out there it makes me GLaD I'm not you.
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    nog een vraagje omtrent druppelladen!

ik vond dat mijne moto, yamaha mt01, wat trager begon te starten (soms viel lcd scherm even uit terwijl start mot or draaide bv, normaal is dat niet zo), dus had hem tijdens een vakantie van een week aan de druppellader gehangen. starten deed hij overigens gewoon nog altijd, aleen dus wat trager.
    eerst oranje en al snel weer groen (optima lader), maar toch hele week eraan gelaten.

na vakantie direct rit willen maken, en starte amper, verschillende keren moetne proberne en dan uiteindelijk met veel moeite en direct gas bijgeven toch aan de gang gekregen en gehouden.... en dat dus na weekje druppelladen.

2 km verder bij tankstation uit en terug aan zonder probleem, daarna weekje ergens buiten gestaan in de koud, en starten daarna ging ook perfect, idem de keren daarna.

moto wordt bijna alle weken verschillende keren gebruikt, ook in de winter, dus daar is geen probleem mee.

maar wie kan mij uitleggen waarom net na het weekje druppelladen, en een droge warme ondergrondse parking, het starten extreem moeilijk ging? dat had ik op de 8 jaar dat ik de motor heb (ook met de vorige batterij ) nog nooit meegemaakt.

kenners?
    no votes  

GS|Demogorgon's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Alternator of gelijkrichter defect? Eens nameten op uw batterij bij draaiende motor.
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GS|Demogorgon Bekijk bericht
    Alternator of gelijkrichter defect? Eens nameten op uw batterij bij draaiende motor.
    verdikke heb echt geen meter en ken er ook de ballen van :-D

maar als alternator kapot is dan zou hij toch na een paar keer plat zijn en niet meer starten, niet?
    dus dat lijkt het mij niet te zijn.
    no votes  

Epyon's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Hoe oud is je batterij? Lijkt me eerder op een versleten batterij te lijken.

Druppelladen is enkel nuttig bij een volle en gezonde batterij. Als je batterij achteruit begint te gaan of te sulferen moet hij met hogere stroom geladen worden, bijv. door je alternator tijdens het rijden. Dan is je batterij weer 'wakker'. Maar als je een intelligente lader hebt detecteert die dat normaal gezien zelf.

Je kan idd eens de multimeter op je batterij zetten. Meet je minder dan 12,5V is je batterij plat. Start dan je motor eens en geef stationair gas. Als je geen 14,5V haalt is er iets mis met je alternator. Is je alternator goed en loopt je batterij nog altijd af, dan is je batterij kapot of heb je ergens een verlies. Dat laatste kan je uitsluiten door een pool van je batterij af te koppelen. Loopt ie dan nog altijd af is je batterij kaduk.
    _/Forum Supervisor

Look at me still talking when there's Science to do. When I look out there it makes me GLaD I'm not you.
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Epyon Bekijk bericht
    Hoe oud is je batterij? Lijkt me eerder op een versleten batterij te lijken.

Druppelladen is enkel nuttig bij een volle en gezonde batterij. Als je batterij achteruit begint te gaan of te sulferen moet hij met hogere stroom geladen worden, bijv. door je alternator tijdens het rijden. Dan is je batterij weer 'wakker'. Maar als je een intelligente lader hebt detecteert die dat normaal gezien zelf.

Je kan idd eens de multimeter op je batterij zetten. Meet je minder dan 12,5V is je batterij plat. Start dan je motor eens en geef stationair gas. Als je geen 14,5V haalt is er iets mis met je alternator. Is je alternator goed en loopt je batterij nog altijd af, dan is je batterij kapot of heb je ergens een verlies. Dat laatste kan je uitsluiten door een pool van je batterij af te koppelen. Loopt ie dan nog altijd af is je batterij kaduk.
    vorige batterij zat er 8 jaar in en preventief vervangen omdat hij langzaam minder werd (maar nooit aan lader gehangen want rijd doorheen de winter), deze is nog maar 2 jaar oud.
    startte ook gewoon na week stilstaan met rond de 5 graden, dan moet de batterij toch ok zijn niet?

ja meten gaat niet voor direct zijn.. heb het niet

de optima lader die ik heb is wel erg oud al, vrees dat die misschien nog niet intelligent is :-)
    no votes  

Epyon's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Een multimeter kost maar een paar euro's in de koopjesbak van de lokale stock hoor, en voor een gelijkspanningsmeting zijn die nauwkeurig genoeg.

Een goede batterij verdient een goede batterijlader . Ik kan deze aanbevelen. Heeft dezelfde functionaliteit als een dure Optimate (motor, auto en zware batterijen, gewoon laden, desulferen en druppelladen, zelflerend) maar goedkoper. Ik laat die de ganse winter aan mijn batterij hangen om hem in shape te houden.
    _/Forum Supervisor

no votes  

Regels voor berichten