Pagina 1 van 2 12 Laatste

iTrader
    30 (97%)
    Mentioned
    0 Post(s)

Rijexamen tips and tricks

Hi,

Heb volgende week mijn examen van de moto. Eerst maneuvers en als ik daar op slaag baan examen. Hebben jullie toevallig enkele tips and tricks die handig kunnen zijn?

Thanks

popsnor
    no votes  

iTrader
    8 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door popsnor Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Hi,

Heb volgende week mijn examen van de moto. Eerst maneuvers en als ik daar op slaag baan examen. Hebben jullie toevallig enkele tips and tricks die handig kunnen zijn?

Thanks

popsnor
    Goed je kijktechniek toepassen.
    Oefenen op banen waar je niet zoveel komt.
    Voorderest zijn er niet zo heel veel echt tips&tricks voor zover ik mij kan herrineren
    no votes  

iTrader
    30 (97%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Spartagon Bekijk bericht
    Goed je kijktechniek toepassen.
    Oefenen op banen waar je niet zoveel komt.
    Voorderest zijn er niet zo heel veel echt tips&tricks voor zover ik mij kan herrineren
    Thanks voor het antwoord. Heb tot nu toe alle maneuvers gedaan, enkel de 8 nog en die gaan we dit weekend leren. Heb voor dinsdag nog 6 uur rijles dus mag normaal geen probleem zijn.
    no votes  

Etersil's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Hi,

Thanks

popsnor
    Oefenen en iemand kennen die connecties heeft en zo te weten komt welke straten er allemaal worden gereden voor het rijexamen.
    ZO kun je eigenlijk steeds 'oefen examens' rijden met u begeleider.

En overdrijven met je kijktechniek.
    Ook al weet je dat er die volledige rechte baan geen fietser achter je rijd, toch je hoofd omdraaien bij het inslaan.
    no votes  

beemer036's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Zei ik overlaatst tegen m'n vriendin ook, overdreven kijken.
    Voorrang van rechts bv echt duidelijk IN de straat kijken. En vlot rijden, examinator zal wel laten weten wanneer ze niet meer kunnen volgen.

Motorrijden doe je (volgens mij toch ) hoofdzakelijk voor de bochtige weggetjes en dat vond ik wel goed in Geel dat ze daar ook de nadruk op legde. Bochtentechniek.
    Nee, ik weet ook niet alles.
    no votes  

iTrader
    30 (97%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door beemer036 Bekijk bericht
    Zei ik overlaatst tegen m'n vriendin ook, overdreven kijken.
    Voorrang van rechts bv echt duidelijk IN de straat kijken. En vlot rijden, examinator zal wel laten weten wanneer ze niet meer kunnen volgen.

Motorrijden doe je (volgens mij toch ) hoofdzakelijk voor de bochtige weggetjes en dat vond ik wel goed in Geel dat ze daar ook de nadruk op legde. Bochtentechniek.

Ja maar met de moto moet je nie zo hard afremmen als met de auto bij het voorrang verlenen toch? Want was gaan rijden met de man van de rijschool en hij vertelde me als je de straat kan inkijken vanop afstand dat je niet echt heel hard nog moet inkijken. Je moet wel aantonen dat je gekeken hebt.

Auto rijbewijs heb ik gehaal in Geel, woonde toen nog daar. Nu woon ik in Hasselt dus moet in Alken gaan voor mn rijexamen.
    no votes  

Jimmeh's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Als je ruim zicht hebt moet je idd niet veel vertragen, maar wel steeds duidelijk kijken, zodat je examinator ook ziet dat je gekeken hebt.

Je examens afleggen mag je trouwens doen waar je wilt (als je enkel voor maneuvers slaagt moet je wel bij dezelfde teruggaan wil je vanaf deel 2 beginnen).

Voor de maneuvers, onthoud gewoon wat je geleerd hebt en denk eraan dat je het al hebt gedaan en het wel zal lukken. Maak je niet druk als het de eerste keer niet lukt, gewoon kop leegmaken en opnieuw proberen.

Voor de openbare weg, probeer er van te genieten, geef maar goed gas maar hou je wel aan de maximum snelheden (even er over kan zeker maar lang te snel rijden zal je wel een opmerking of meer bezorgen).
    It is bad enough that so many people believe things without any evidence. What is worse is that some people have no conception of evidence and regard facts as just someone else’s opinion.
    -Thomas Sowell
    no votes  

KingNine's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik heb eerst mijn manoeuvres gedaan en dan paar maand op de baan geoefend. Manoeuvres moet je gewoon veel doen en de juiste techniek toepassen.
    En gewoon alles op't gemak, geen stress en dan lukt da wel.
    no votes  

beemer036's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Sluit me aan bij de rest, komt allemaal wel goed .
    Nee, ik weet ook niet alles.
    no votes  

iTrader
    30 (97%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Jua, denk het ook. Heb er niet al te veel schrik voor eigenlijk. Heb nu nog 6 uur les en moet enkel de 8 nog leren. De rest kan ik al, heb ook al redelijk wat op de baan gereden.
    no votes  

Gouden's schermafbeelding
    iTrader
    -1 (0%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Zeker ni vergeten te stoppen aan een stopbord
    Proud Ducati 899 Panigale Owner
    no votes  

iTrader
    30 (97%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gouden Bekijk bericht
    Zeker ni vergeten te stoppen aan een stopbord
    Haha, weet het volledig stilstaan.

Vandaag 8 mogen rijden en ging best vlot. Je moet eigenlijk echt gewoon overdreven kijken.
    no votes  

Gouden's schermafbeelding
    iTrader
    -1 (0%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Haha, weet het volledig stilstaan.

Vandaag 8 mogen rijden en ging best vlot. Je moet eigenlijk echt gewoon overdreven kijken.
    Hangt ook vooral van den ondergrond af waarop ge rijd. Bij het oefenterrein da ik had moest ge echt op de koppeling die acht doen want waren betonplaten die zelfs ongelijk lagen. Maar dan met het examen, was op nieuwe asfalt en kon die 8 gewoon doen op de motor zonder koppeling te gebruilen.
    Proud Ducati 899 Panigale Owner
    no votes  

matiehahahas's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik heb m'n manoeuvres een viertal maanden geleden gedaan en moet zeggen dat ik het gevoel had er niet klaar voor te zijn, lees: niet klaar voor de 8. Op het moment van het examen (enkel manoeuvres) was er een leerlinge die dat deel al gedaan had en enkel nog het examen op de baan moest doen. Toen ik vertelde dat die 8 de make-or-break factor zou zijn, vertelde ze dat de 8 op het examen iets groter is dan deze die het rijlescentrum opstelt. Was het psychologisch, ik weet het niet, maar die 8 ging nog nooit zo vlot! Ik nam ook de tips die hier meegegeven werden in het achterhoofd mee: ik zei continu luidop tegen mezelf dat ik de tank met mijn benen moest toeknijpen (ik had de neiging van mijn knieën uit te zetten om mijn evenwicht te bewaren, maar dat werkt alleen maar averechts) en het hoofd overdreven draaien: dat helpt écht want je bent niet langer gefocust op het goed uitoefenen van de 8, het gaat gewoon vanzelf!

Nu heb ik dus m'n voorlopig rijbewijs, maar dat is slechts 1 jaar geldig. Verder heb ik het grootste deel van de zomer gespendeerd aan het reikhalzend uitkijken naar mijn nummerplaats, want de VAB deed er maar liefst 2 maand over om mijn aanvraag te finaliseren. Het resultaat is dus dat ik al 2 zomermaanden heb verloren om te kunnen oefenen. Enfin, ik haal de moto nu van stal van zodra ik nog maar een droog wegdek zie en zou ik in de periode van maart-april het tweede deel van het examen willen doen. In het theorieboekje van de Flor las ik dat dit examen lichtelijk anders is dan bij een auto, in de zin dat men een richting aangeeft die je met rijden (bv. rij richting Kortrijk) en dus geen echte instructies geeft als bv. de volgende straat rechts. Kan iemand dit bevestigen? Zijn er verder nog handige weetjes? In het rijlescentrum stond mijn rechterbeen steeds op de grond als ik stilstond. Tot les 2: die instructeur zei dan dat je altijd je linkerbeen op de grond moet zetten. Is hier ook een "regel" rond?

Thx!
    groovy baby, yeah!
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Manoeuvres goed oefenen en op het moment zelf zo rustig mogelijk proberen blijven en zeker goed op de verkeersborden letten.
    no votes  

Pagina 1 van 2 12 Laatste

Regels voor berichten