Pagina 2 van 2 Eerste 12
    Jimmeh's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    @matiehahahas

Er is geen regel welke voet je aan de grond zet, al is links vaak het voor de hand liggend omdat je dan met je rechtervoet op de achterrem kan leunen (handig voor bv te starten op een heuvel).

Voor het examen zelf rij je zelf, gevolgd door een examinator. Die geeft je via een bluetooth oortje aan welke straten je moet nemen (na 100m linksaf ofzo). Dat is toch voor het overgrote deel van de route zo. Op een bepaald punt zal die wel zeggen, "volg nu de weg richting gemeente X", en dan zie je waarschijnlijk iets later een bord waar je ergens juist zal moeten voorsorteren ofzo. Ver is dat niet hoor, hoogstens een paar straten. Er zal ook altijd wel iets aangeduid staan op die plaatsen. Je moet vooraf helemaal niets kennen van waar iets ligt, gewoon de borden volgen.
    It is bad enough that so many people believe things without any evidence. What is worse is that some people have no conception of evidence and regard facts as just someone else’s opinion.
    -Thomas Sowell
    no votes  

iTrader
    30 (97%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Op het examen moet je gewoon rustig rijden maar wel aantonen dat je vlot kan vertrekken etc. Eigenlijk moet je daar niet al te veel schrik voor hebben. Gewoon goed op de borden letten en goed luisteren waar je moet afslaan.

Op mijn examen heb ik zelfs aan de rode lichten meer naar voor gaan staan en ze vonden dat ik dat heel goed had gedaan.
    no votes  

mrpatton's schermafbeelding
    iTrader
    31 (97%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    als ik een tip mag geven voor ieder die zn rijbewijs nog moet behalen. zorg voor uw praktisch examen dat je een wendbare motor gebruikt. ik heb indertijd mijn praktijk gedaan met de transalp van mn vader. achtjes draaien met 1 vinger in de neus..
    en inderdaad, de kijktechniek is cruciaal.
    als je bv gevaar ziet en ernaar blijft kijken dan rijd je er steevast tegenaan. dus altijd blijven kijken naar waar je wel wil gaan.
    en verder relax your body and enjoy..

op de baan had ik zo'n halfbakken walky talky systeem meegekregen, de helft van de tijd hoorde ik niet welke kant ik uitmoest. gelukkig gaf mijn instructeur achter mij steeds tijdig de richting aan met zijn pinkers
    Light up the Darkness
    no votes  

Pagina 2 van 2 Eerste 12

Regels voor berichten