Pagina 5 van 14 Eerste 123456789 ... Laatste
    Caracalla's schermafbeelding
    iTrader
    149 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Hier eigenlijk vrij veel Ducati's in de vriendenkring/kennissenkring en eigenlijk zijn er geen problemen met de modellen vanaf pakweg 2006...
    http://www.belivert.be - zonnepanelen - vraag naar Dieter of PM me!
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

desolation's schermafbeelding
    iTrader
    28 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Ducati's met problemen is serieus overdreven hoor. Ze hebben 1 echt slechte reeks gehad, de 748/916/996 onder H-D management. Die hadden flaking rocker arms a gogo.

De shit was dat vroeger het dealernetwerk niet op en top was (The Good Bike in Brussel bv waren klasse 1 gangsters), met daaraan gekoppeld veel mensen die het onderhoud niet correcte lieten uitvoeren. Zeker oudere 4kleppers zijn daar delicaat in en dat negeren is vragen om miserie op lange termijn.

Ik heb al echt oude modellen (denk aan 900SS met vierkante koplamp, 851 SP, etc..) gezien met 50k+ op de klok met enkel normaal onderhoud. Zelfs een ST2 met 250k km die toen pas binnen kwam voor revisie omdat hij tussen 2 onderhouden een kleine liter olie verbruikte.

Zolang ge er mee kunt leven dat het DUURDER is in onderhoud en dat daardoor niet verwaarloost, rijden die dingen gelijk een klok en zijn ze super betrouwbaar. Ik was de enige met een duc in de toenmalige groep en ik was de quasi enige zonder serieuze problemen.
    hier moet iets staan, maar tmag ni zijn wat er al 3 jaar staat.

E-riko's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    thx Caracalla en vooral desolation voor de interessante lectuur, heb duidelijk met 2 passionele Ducatistas te maken (als eigenaar ben je dat auasi automatisch zeker...) die hun geschiedenis kennen.

Mag ik polsen naar eventuele ervaringen met Hautekiet in Ruddervoorde en/of Ducati Herzele?

Zijn blijkbaar 2 dealers met nen naam, in de positieve zin..

Verder, gaf Hautekiet mij een quote, jaarlijkse beurt of om de 12.000km is +/-150 euro en desmobeurt om de 24.000km is 600-800 euro.
    Da was wel over de 2010-2014 multi modellen.

Dvt modellen wijken hier mss niet of weinig van af?
    Maar vind dit nog schappelijk wetende dat hun kleppen systeem anders en meer tijdrovend is om aant te werken dan bij andere fabrikanten, en vooral omdat ik hier en daar +1000 euro lees voor desmobeurten.
    Accept what you can't change, change what you can't accept.

iTrader
    149 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Veel kijken naar die biggelaar-beurten, maar die hebben een veel langer interval. En dan draaien dingen in de soep en komen ze op andere fora melken. Tjah...
    Gewoon aan die beurten houden.
    Persoonlijk doe ik tussendoor wel zelf nog even een gewone oliewissel. 12k vind ik te veel, en aan 6k laat ik de olie af en vul ik die gewoon weer bij. Dat doe ik zelf wel.

Heel positieve ervaringen met Hautekiet, al onze moto's in de vriendenkring/kennissenkring (15-tal moto's momenteel?) komen van daar of gaan naar daar en we kunnen er allemaal enkel positief over zijn.
    Ook een heel gemoedelijke sfeer en mensen waarmee je kunt praten.
    Ze nemen ook hun tijd voor je en staan zeker niet te pushen zoals andere handelaars in de regio...

Die onderhoudskost klopt wel hoor. Enkel moeten daar dan nog banden/remblokken bij. Maar dat verschilt sterk van je rijstijl en waar je rijdt natuurlijk.
    Ik deed 15.000km met de originele remblokken. Daarin zaten ook nog eens 4 circuitdagen. De rest woon/werk + (zeer) sportieve weekendrit occasioneel.

Enkel riemen (geen kleppen) mag je rekenen op 250 euro. Als bvb dus de motor voorbij de termijn gaat (4 jaar dacht ik?), maar nog niet aan kleppen stellen toe is (24.000km)

iTrader
    28 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Hautekiet heeft goeie reputatie, Ducati Gent ook, Zolder eveneens, Aarschot ook geen klachten over. Eigenlijk zit het dealernetwerk nu heel goed.

Biggelaar is natuurlijk een specialleke. Ik moet zeggen dat die nu ook niet echt meer fel afwijken bij de nieuwe generatie ducati's, maar bij de oudere was dat idd gigantisch.
    hun service is wel op en top en het werk dat ze afleveren subliem. Moest het niet belachelijk ver zijn, ik zou er ook gaan. Ongeacht de kostprijs.

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    ja idd, Hautekiet was mijn eerste kennismaking met duc (huur DVT) chill ginder, zal wss volgende week naar hun open deur gaan

iTrader
    18 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Zijn er gekende problemen met de laatste 5 bouwjaren Monsters?

Zou ooit graag eentje kopen... blijft een van mijn favoriete motoren...

iTrader
    28 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    er zit een beetje een "gat" in de gashendel van de nieuwe monsters, maar dat is makkelijk op te lossen.

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Normaal gezien wordt dit em eind deze maand!

Kon het niet laten om weer zoveel mogelijk beelden te maken, kwestie van de wachttijd dragelijker te maken

Dus we wachten gewoon nog op bericht van de eerste dealer, die van Ducati nog bevestiging moet krijgen voor die bijkomende garantie....maar zou normaal gezien een formaliteit zijn.

Aftellen tot 29 april, T Minus 14 days!

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)

Thumbs up

T minus MINDER dan 1 dag!!

ALS (normaal gezien) de nummerplaat morgen aankomt, kan ik de Multi ophalen en direct mee naar Hautekiet...niet voor een Ducati betrouwbaarheidsprobleem hoor maar voor een gewone kleine oliebeurt en om enkele officiele recalls uit te voeren.
    Hopelijk kunnen ze alles gedaan hebben tegen zaterdag...

Tot dusver is de communicatie zoals ik verwachtte, perfect.
    Ze hebben me zelfs een screenshot gestuurd van de reeds uitgevoerde recalls, en de recalls die moeten gebeuren:

Toen ze vroegen wanneer ik de moto terug wou ophalen ( :good: ), zei ik natuurlijk zaterdag.
    Ik zei hen ook dat ze zich niet hoeven te haasten, gezien ik in het verleden al miserie had die men leven kon kosten door zich te haasten.
    De dealer van mijn huidige CB1100 had zich zodanig gehaast na het installeren van de verwarmde handvaten, dat ze vergaten om de brandstoflijn deftig heraan te sluiten met als gevolg dat ik na x aantal km een lekkende moto had, die gelukkig niet in brand vloog...

Hoe dan ook, verwacht binnenkort enkele kiekjes en filmpjes van mij die de moto komt ophalen

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    moto is binnen!

Dealer stelde overigens zelf voor dat ik hem hou voor het weekend en hem dinsdag pas binnensteek, en ik krijg een vervangmoto!
    Toppie!

Ander vraagje, topsnelheid.
    Viel me op in vergelijking met de testrit in oktober dat ik een lagere top had.
    (kweetet, tmag nie, maar ik kon het niet laten om het kot effe te openen....)

Ik oktober kon ik op teller tot ongeveer 221km/u gaan, en hij ging nog...
    Nu kon ik maximum maar tot 191 op GPS, das ietske over 200 op de teller...

Vraag me af of dat aan het feit ligt dat ik met de koffers rij in tegenstelling tot die testrit waarbij de multi naked was, zou dat zoveel kunnen schelen?
    En ook, is het verstandig dat ik dat opensmijt met maar 11.200km op de teller?

Op het gelijkvormigheidsattest is het eentje met verlaagd vermogen: 77kw-105pk
    Maar eigenaar heeft gezegd dat die wel op full power staat.

Door die lagere top twijfel ik hieraan, misschien onterecht.

Hoe dan ook, dinsdag gaat em binnen voor de kleine oliebeurt, extra garantie, de 2 recalls en tegelijk om te zien of hij full power staat.

iTrader
    28 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    ja dat kan zeker, koffers geven serieus wat weerstand en op snelheid heeft dat wel wat impact.
    ik zou ook eens kijken naar bv een REXXER mapping, dat maakt de vermogenscurve veel properder, zeker in combinatie met decat linkpipe (dempers hoeft dan zelfs niet)

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    hmmm

op de hollands multi fb pagina zeggen ze dat die snelheden die ik haal toch veel te laag zijn voor een 160pk multi....dus ze denken dat ik nog met de beperking zit van 77kw, hoewel de eigenaar mij vertelde dat die full power is wtf

heb dernet gereden zonder koffers, in sport modus, met de engine setting op full, en ik krijg hem met moeite tegen de 200km/u, zonder de koffers, dus quasi geen verschil met of zonder koffers.

Nuja, sowieso wachten op dinsdag voor zeker te zijn, maar stel dat het een full power is, en ik krijg er dat maar uit, dan maak ik me toch wel zorgen...niet goed ingereden? soit, kmag nog geen conclusies trekken.

Ik kreeg wel 2 tips:
    - butterfly valve, mss dat die vastzit? (kan nie direct checken, moto zit in garage op km hier vandaan)
    - de applicatie op de smartphone, hollander gaf me advies deze te dll en dan kan ik direct zien over hoeveel pk ik beschik

iTrader
    149 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Dan staat hij niet fullpower hoor.
    Met 160 paarden moet hij vlot boven de 200 trekken.

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    tis da e

dachtal dat er iets niet klopte tov de vorige rit in oktober

Die mindering in pk's heeft ongetwijfeld ook een zekere invloed op het optrekken en in hernemingen, althans het voelt minder direct en explosief aan dan de vorige keer
    Laatst gewijzigd door E-riko; 29 april 2017 om 22:38

Pagina 5 van 14 Eerste 123456789 ... Laatste

Regels voor berichten