Pagina 4 van 14 Eerste 12345678 ... Laatste
    E-riko's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)

Question

Behoudens dat de testrit van een DCT Crosstourer doorgaat na de paasvakantie én me niet kan overtuigen, koop ik een zwarte 2012 Ducati Multistrada S.

Prijs net iets onder 10.000 euro.

46.000km
    Motorblok is compleet (& gratis) gereviseerd vanwege een gebroken drijfstang
    Quasi alles werd vernieuwd: carters, cilinders, koppen, zuigers, versnellingsbak, krukas...dus op de koppeling en ontsteking na is alles nieuw.
    Dit alles is gebeurd op 36.000km, het blok zoals die nu staat, heeft dus 8.000 km gereden, quasi nieuw blok eigenlijk.

opties:
    - alle koffers (top- en zijkoffers)
    - verwarmde handvaten
    - Givi kliksysteem tanktas
    - volledige termignoni uitlaatlijn twv 2050 euro
    - mooie Xenon lichten geïnstalleerd
    - comfortzadel & verlaagd zadel
    - rexxer mapping, standaard map
    - hier en daar Rizoma onderdeeltjes opgemerkt, oa valbeugels, CNC koppelingspomp
    - extra usb aansluitingen (1 aan stuur, 1 onder zadel)
    - gps houder boven het dash
    - batterij aansluiting
    - volledig onderhoudsboekje, van Hautekiet (dealer met goede rep)

Moto ziet er inderdaad proper uit, er werd niet mee gereden in de winter.
    Werd gestart en alles zag er perfect uit.
    Verkoper bood zelfs naar het einde toe zelf een testrit aan zonder zelf iets te vragen.

Minpuntjes:
    - lichte krasjes aan linkerkant van tupperware van te laten vallen blijkbaar
    - het opbergvakje rechts sluit niet mooi
    - persoonlijk ben ik niet zo een fan van de manuele aanpassing van het windscherm, terwijl die in het 2013-2014 model wel geupdate werd...

Geen semi active update van de Ohlin ophanging, das het enigste dat er niet op zit.

Hoewel ik eerder voor een 2013-2014 opteerde met lage km stand heeft deze teveel opties om te laten liggen.
    En ook de recent uitgevoerde motorrevisie is uiteraard een heel positief punt.

Tips, dingen die ik over het hoofd gezien heb?
    Normaal na de paasvakantie een Crosstourer mogen huren voor 2u, zou er dan mee naar de verkoper van de Multi rijden en dan kan ik een directe vergelijking maken tussen de twee...
    Accept what you can't change, change what you can't accept.

desolation's schermafbeelding
    iTrader
    28 (100%)
    die Ohlins module om de vering actief te maken kunt ge nog los bestellen, staat regelmatig wel is op 2ehands of ebay
    hier moet iets staan, maar tmag ni zijn wat er al 3 jaar staat.

iTrader
    1 (100%)
    Jeps, kost nie veel en plug and play, gemakkelijk en op youtube staan er wa filmpjes

iTrader
    1 (100%)

Question

Wederom een bezoekje gedaan aan een particulier die zijn Multi verkoopt:

2014 standard model, dus geen S model.
    Volledig standaard.

Geen speciale opties, buiten:
    - centrale stand
    - verwarmde handvaten (niet geinstalleerd)
    - bagage (geen topcase)
    - motorbeugel
    - gps houder op het stuur

Dit is een tweede eigenaar die hem nu ongeveer 1 jaar heeft en er in dat jaar 10.000km mee gereden heeft.
    Nu staat die op 16.000km
    Geen problemen, en onderhouden bij dezelfde dealer als van het 2012 model dat ik eerder vorige weekend bezocht.

Deze ziet er echt proper uit, bijna showroom staat, duidelijk mooi voor gezorgd geweest, en ook een leuk weetje, de eigenaar is een motoragent

Mijn keuze wordt er bij deze niet echt gemakkelijker op, moet ik de 2012 kiezen met alle opties waardoor die rijdt als een 2013/2014?
    Of gewoon voor deze 2014 gaan?
    En ik vraag me af of ik echt die elektronische ophanging nodig heb?
    Ik las in diverse artikelen dat je het (kleine) verschil enkel zou kunnen merken als je extreem rijdt en vooral als je met passagier rijdt. (wat ik sowieso al niet doe)
    En ook: minder elektronica = minder zorgen

Moest zijn prijs niet zo hoog zijn, zou ik niet twijfelen, dan zou ik niet eens een Crosstourer voor de 2e keer willen testrijden.
    Hij vraagt 13.000 euro.
    Hij kan wss wel zakken tot 12.000.
    Maar de 2012 eigenaar vraag 10.000 euro en kan ook een beetje zakken..

Zou ik dus moeten springen op deze 2014 en hem eventueel doen zakken tot 11.500?
    Of niet twijfelen en gaan voor de 2012?

Voorlopig wil ik de CT nog een kans geven door er op de autosnelweg mee te rijden, wat we vorige keer niet gedaan hebben:

iTrader
    28 (100%)
    Ik zou de 2012 S versie nemen en die ohlins module pluggen.
    remmen en ophanging zijn echt een pak beter dan op de standaard versie, zeker als het nog de ohlins is
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Caracalla's schermafbeelding
    iTrader
    149 (100%)
    Ik blijf erbij dat voor normaal gebruik op de baan, je die Ohlins en monoblocks écht niet nodig hebt.
    Hell, zelfs op circuit hielden die dingen goed stand in de Advanced groep.
    Het belangrijkste is nog altijd de vering zo goed mogelijk afstellen.

Setje remblokken bij de dealer voor mijn monster (non-S) (Brembo M52) was 152 euro. ça va nog. Ze gaan ook lang mee: 15.000km en 4 circuitdagen ermee gedaan.
    Voor de S-versie (Brembo M4) zit je dan al aan 230 euro voor een set remblokken. Dat doet toch al meer pijn.
    Als je dan weet dat voor m'n Kawa ik voor 40-50 euro ervan af was... Akkoord, na zo'n 9k zaten die er ook wel door. Dus komt al dichter in de buurt qua prijs met de "gewone" brembo's.
    http://www.belivert.be - zonnepanelen - vraag naar Dieter of PM me!

iTrader
    1 (100%)

Exclamation

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Caracalla Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik blijf erbij dat voor normaal gebruik op de baan, je die Ohlins en monoblocks écht niet nodig hebt.
    Hell, zelfs op circuit hielden die dingen goed stand in de Advanced groep.
    Het belangrijkste is nog altijd de vering zo goed mogelijk afstellen.

Setje remblokken bij de dealer voor mijn monster (non-S) (Brembo M52) was 152 euro. ça va nog. Ze gaan ook lang mee: 15.000km en 4 circuitdagen ermee gedaan.
    Voor de S-versie (Brembo M4) zit je dan al aan 230 euro voor een set remblokken. Dat doet toch al meer pijn.
    Als je dan weet dat voor m'n Kawa ik voor 40-50 euro ervan af was... Akkoord, na zo'n 9k zaten die er ook wel door. Dus komt al dichter in de buurt qua prijs met de "gewone" brembo's.
    kijk, das interessante back ground info, I love fora

gemiddeld 70 euro verschil in remblokken tussen S en non S ofwa? zoiets kunde nooit weten tot ge mensen erover vraagt, dus merci

Ik ga er geen circuit mee doen (alé, da is nooit echt in mijn hoofd gepasseerd die gedachte..)

Maar op een andere collegiaal forum lees ik volgende argumentatie om net wel een S te kiezen, meer specifiek gaat het hier over die active Skyhook ophanging:
    Leek mij dan weer wel een reden om het te kiezen?

Verschil tussen de verschillende standen was echt wel voelbaar dus je gaat het verschil met een Multi ZONDER wel echt voelen. Of je er harder mee door de bocht kan, is natuurlijk andere vraag.

Ik vind het gewoon een enorme meerwaarde om op sommige momenten de vering alles te laten wegvegen en op andere momenten een strak insturende en goed communicerende motor te hebben als het wat harder gaat. Bagage erop? Passagier erop? Ff spelen met de knopkes en de motor rijdt terug aangenaam.

daarop nog een reply

Volledig mee eens.

Ik wissel zeer veel tussen touring en sport. Dat is een geweldige meerwaarde! In 'sport' is hij veel droger afgeveerd, maar daardoor loopt hij veel minder naar buiten in de bochten en is hij stabieler bij harde remacties. Op strak asfalt ligt de bochtensnelheid dan wel degelijk hoger.
    In de Ardennen kan het raadzaam zijn om in touring te rijden, je geeft de machine dan de ruimte om alle oneffenheden op te vangen, daar is hij dan minder van onder de indruk en hij zoekt dan zelf zijn weg.

Het rijwielgedeelte is het beste waar ik ooit mee gereden heb.

BS?

Nuja, BS of niet, heb net een afspraak gemaakt voor een 3e Multi, ja kweet, begint afgezaagd te worden
    Maar deze derde en laatste is wel de moeite.

Tis een S
    Alle koffers, handvatverwarming, en nu:
    amper 6500 km op de teller
    Zijn prijs is amper 500 euro hoger dan die rode non S van hierboven, namelijk 13.500 euro, en hij wil zakken...(11.500 is wa te laag voor hem, I tried )

Ik mik op 12.000 euro.
    Vant weekend/eind deze week gaan kijken, alstij zo goed is als op papier, betaal ik voorschot en is hij eind deze maand in de garage.

Detail, hij heeft het al binnengestoken voor een Ducati recall, de voorvork.
    Hij heeft me al de officiele factuur doorgestuurd in pdf.
    Linkervork werd vervangen, accelerometer achterwiel vervangen, detector, throttle control en throttle half case vervangen.

Nen steal, denk ik zo...

iTrader
    28 (100%)
    Die elektronische ohlins is een heel ander verhaal hoor, dat merkt ge echt bij schakelen tussen riding modes.
    Die monoblocs, tsja, niemand verplicht u om bij de dealer brembo blokjes te nemen. pak EBC HH's bv en ge zijt er voor de helft vanaf.
    Op de baan gaan die ook veel minder hard slijten, dus zo een ramp is dat niet.

iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door desolation Bekijk bericht
    Die elektronische ohlins is een heel ander verhaal hoor, dat merkt ge echt bij schakelen tussen riding modes.
    Die monoblocs, tsja, niemand verplicht u om bij de dealer brembo blokjes te nemen. pak EBC HH's bv en ge zijt er voor de helft vanaf.
    Op de baan gaan die ook veel minder hard slijten, dus zo een ramp is dat niet.
    Ist zo nie voor de S modellen:
    2010-2012 = Öhlin elektronisch, update mogelijkheid naar semi actief
    2013-2014 = Sachs Skyhook.

Nuja, misschien de belangrijkste vraag van allemaal, maar ik zou bij de aankoop van de 2e hands Multi een verlengde fabrieksgarantie willen aanschaffen, voor een goede gemoedstoestand

Heb gepolst bij Hautekiet in West-Vlaanderen, waar ik ook het onderhoud zou laten uitvoeren uiteraard, en hij kon me vertellen dat ik evident die verlengde garantie kon aanschaffen...blijkbaar geen probleem dus.
    Hij weet dat het om een 2e hands duc gaat en da ik bij hem zou gaan voor mijn onderhoud.

Maar ik vreesde en dacht dat het alleen om nieuwe motos zou gaan die je na afloop van de verplicht wettelijke 2 jaarlijkse garantie kon verlengen met die verlengde garantie.
    Ik lees hier namelijk 'De garantie-uitbreiding Factory Ever Red kan uitsluitend binnen 30 dagen na aankoop van de motor van kracht worden'
    Ducati - Ducati Ever Red - Ever Red Details

Vandaar dat ik twijfel of het alleen om nieuwe moto's gaat, ofdat 2ehands motos ook van die verlengde garantie kunnen genieten?
    Zoja, zou ik dan het aankoopbewijs tussen ons particulieren moeten voorleggen aan de Duc dealer die die verlengde garantie verkoopt, of hoe zit het eigenlijk precies?

Of zijn die dealers daar vrij in?

Thx!

iTrader
    28 (100%)
    ge moet idd wel de upgrade hebben naar semi-active, skyhook doet het idd sowieso. ik vind de upgraded ohlins wel fijner, die blijft iets strakker rijden zelfs in touring of rain. skyhook is wat zachter.

Caracalla's schermafbeelding
    iTrader
    149 (100%)
    Er zijn 3 vormen van ducati ever red.

Als hij minder dan 2 jaar is en minder dan 20.000 km heeft kun je 2 jaar bijnemen.

Als hij minder dan 5 jaar is kun je 1 jaar bijnemen ongeacht de kilometerstand.

In totaal kun je dus van 5 jaar garantir genieten tot een leeftikd van 6 jaar oud.
    http://www.belivert.be - zonnepanelen - vraag naar Dieter of PM me!

iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Caracalla Bekijk bericht
    Er zijn 3 vormen van ducati ever red.

Als hij minder dan 2 jaar is en minder dan 20.000 km heeft kun je 2 jaar bijnemen.

Als hij minder dan 5 jaar is kun je 1 jaar bijnemen ongeacht de kilometerstand.

In totaal kun je dus van 5 jaar garantir genieten tot een leeftikd van 6 jaar oud.
    Thx!

Dealer in Belzele vroeg om het vin nummer en zou het dan uitzoeken wat mogelijk is.

En vandaag gaak ook es bellen naar Hautekiet en hem 2 of 3 jonge exemplaren voorleggen.
    Waaronder 2 DVT'S...die zijn van mei 2015...net geen 2 jaar dus.

Maar in principe kan je dus garantie bijkopen voor relatief jonge multis met weinig km ookal koop je ze van particulieren..zou wel nice zijn

iTrader
    1 (100%)
    wordt wss iets totaal anders.

DVT 1200S met 11.000km en full option
    Was een demo moto van bij Hautekiet...lijkt wel of half vlaanderen naar hem gaat

14.000 euro

en samen (ik, verkoper en dealer) aant uitvissen hoe ik aan 2 jaar bijkomende Ducati garantie kan komen

Alst maandag goe weer is, gaak die DVT gaan bezoeken.

Ik had deze moto een halve dag gehuurd vorig jaar en da was het moment waarbij alles is begonnen
    Laatst gewijzigd door E-riko; 12 april 2017 om 19:17

Pompi's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    zolang had gij uwe vorige toch nog nie? vanwaar den 2e ineens?
    alle moest ik de middelen hebben ik deed het ook hoor, maar das toch ineens een schoon garage komende van ne motoscooter
    Life on the fastlane

iTrader
    1 (100%)
    hehe, ewel ja die CB1100EX heb ik nog steeds, en doe ik sowieso niet/nooit weg (spijt zal er zeker komen indien ik deze weg doe)
    De Honda hebbek van december 2014, dus net geen 2 jaar en een half in mijn bezit, en counting

en ik wil eigenlijk wel een echte reismoto, gezien de plannen om eens (verre/Europese) mototrips te maken

je kan dat met elke moto doen, maar, zie dat niet zitten om het op mijn cb te doen

Windbescherming is leuk, en als da gepaard kan gaan met wat power en looks, why not
    De testrit op de multistrada in oktober vorig jaar heeft mij in zwijm doen vallen, ondanks de reputatie dat ducati momenteel heeft bij het grote publiek...
    Ik geef mijn honda sowieso niet op om een Ducati als enige moto te hebben

Pagina 4 van 14 Eerste 12345678 ... Laatste

Regels voor berichten