Pagina 3 van 14 Eerste 123456713 ... Laatste
    Gonzo's schermafbeelding
    iTrader
    35 (97%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ooit ruil ik de Hyper in voor ne Multi- of Hyperstrada.
    Blijf het goddelijke moto's vinden Ma de prijs...
    Hi, my name is Gonzo and I approve this message.

"Gonzo is the puppet master!" - Foxiie /// "Het is nog onduidelijk of en wanneer Gonzo op de markt komt, en tegen welke prijs" - Tweakers
    "Koop gewoon een pak smeltkaas. Kost 20 cent voor 10 schellen en smijt da tussen je bicky. wie betaalt er nu 50 cent extra voor een bicky cheese ?" - Nutteloze Micro-optimalisaties voor Gevorderden

desolation's schermafbeelding
    iTrader
    28 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Hoezo de prijs?
    1e generatie Multi1200's vind je al voor een goeie 8000 EUR. staan bij Ducati gent al 2 Hypermotards die zo zijn ingeruild.
    Jammer dat ze mijn Brutale niet inruilen want een Hyper 1100S wil ik al lang
    hier moet iets staan, maar tmag ni zijn wat er al 3 jaar staat.

Caracalla's schermafbeelding
    iTrader
    149 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door E-riko Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    is het typisch voor het model dat je wel wat warmte/hitte voelt aan de linkerkant rond uw bovenbeen?

ook leek het rempedaal niet optimaal geplaatst doordat het blok wat uitsteekt, ofwel hadden ze het rempedaal meer moeten laten uitsteken, zal wel oplosbaar zijn met aftermarket pedalen zeker.
    Tjah 't is met elke moto iets hoor.
    Die warmte is normaal. Anders was het geen duc :P
    http://www.belivert.be - zonnepanelen - vraag naar Dieter of PM me!

E-riko's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gonzo Bekijk bericht
    Ooit ruil ik de Hyper in voor ne Multi- of Hyperstrada.
    Blijf het goddelijke moto's vinden Ma de prijs...
    ikzelf zou men CB nie vervangen, maar ooit, hopelijk een Multi (DVT) toevoegen...maar idd, die prijs.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Caracalla Bekijk bericht
    Tjah 't is met elke moto iets hoor.
    Die warmte is normaal. Anders was het geen duc :P
    ja, heb gisteren op het ducati.ms forum idd gelezen dat dit typisch is aan Ducati's

Nog iets dat mij opviel is dat het op bepaalde toerentallen enorm kon trillen via de voetsteunen.

Maar al bij al wegen geen een van die negatieve puntjes op tegen de voordelen: FUN factor, geluid, power en zowaar ergonomie.

Zalige moto.

Volgende moto da op de bucketlist staat om te huren is de K1600GT.
    Een zware tourbuffel.
    Accept what you can't change, change what you can't accept.

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik zou hopelijk ergens eind dit jaar of midden volgend jaar ten laatste de knoop doorhakken en een 2013-2014 Multi toevoegen...

Das zijn de laatste bouwjaren van de vorige generatie en zouden dus ook de betrouwbaarste moeten zijn. Die met dubbele bougies.
    Hopelijk vind ik een S met skyhook tegen schappelijke prijs met officiele dealer onderhoud.

Om goed te zijn zouk wel nog met enen moeten testrijden natuurlijk, kzal daarvoor nog es navraag doen bij hautekiet, zag dat hij een oudere multi staan had.

Maar mijn vraag, hoe komt het in godsnaam dat je met moeite Multis ziet met een hoge km stand?
    After all, da zijn toch touringmoto's?
    Van de 237 Multi's op autoscout van bouwjaar 2010-2014 vind ik over heel europa géén één multi met +100.000 kilometers.

Iemand die mij daar nen deftigen uitleg voor kan geven?

Thx

Caracalla's schermafbeelding
    iTrader
    149 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tjah, 't is een Duc hé.
    Veel mensen kopen dat om naar te kijken, i.p.v. mee te rijden.
    http://www.belivert.be - zonnepanelen - vraag naar Dieter of PM me!

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Hm, kvreesde al zo'n antwoord

iTrader
    28 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Daarnaast zijn motos van dat budget ook vaak fiscale motos. Elk jaar 15-20k km woon-werk en dan na 3j inruilen voor een nieuwe.

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door desolation Bekijk bericht
    Daarnaast zijn motos van dat budget ook vaak fiscale motos. Elk jaar 15-20k km woon-werk en dan na 3j inruilen voor een nieuwe.
    al iets zinnigers

en ok, akkoord, maar zelfs die motos hebben toch een 2e leven? dus wederom, waar blijven die +100.000km multistrada's?

Blijkbaar kunnen die digitale tellers niet boven de 99.000km hebbek opgevangen, en blijven ze zelfs steken, dus hertellen doen die tellers ook niet? dan is des te vreemder dat niet eens Multistradas tegenkom op diverse sites van boven de 70.000km.

Op autoscout, bij een opzoeking naar 2e hands Multis vanaf bouwjaar 2012 kom ik over héél europa niet 1 tegen van boven de 70.000km op een totaal van 343 voertuigen
    Het hoogste is enen van 65.000km uit Italië.

WTF?

Gonzo's schermafbeelding
    iTrader
    35 (97%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Hoeveel km denkt gij zo uit ne moto te halen?

Als ge hem voor woon-werk gebruikt, gade nie mee een kot blijven rijden waar ge geen fiscaal voordeel uit haalt. En als ge hem nie voor woon-werk gebruikt, gade nie aan 100k geraken mee de paar duizend km die de meeste per jaar bollen. En de rest van de moto's blijven ofwel in een garage verstoffen, of worden bijeen geplooid.

Welke zot gaat er nog ne moto mee ±70k km's kopen die wsl dik op 't einde van zijn leven zit en meer miserie gaat geven dan wa anders?
    Laatst gewijzigd door Gonzo; 13 maart 2017 om 19:14
    Hi, my name is Gonzo and I approve this message.

"Gonzo is the puppet master!" - Foxiie /// "Het is nog onduidelijk of en wanneer Gonzo op de markt komt, en tegen welke prijs" - Tweakers
    "Koop gewoon een pak smeltkaas. Kost 20 cent voor 10 schellen en smijt da tussen je bicky. wie betaalt er nu 50 cent extra voor een bicky cheese ?" - Nutteloze Micro-optimalisaties voor Gevorderden

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Mja, een vraag met een vraag beantwoorden, das blijkbaar een moeilijk iets om te verduidelijken.

Soit, tis en blijft een opvallend feit én een legitieme vraag niet??
    Misschien moet ik het klaar en duidelijk op tafel gooien, maar de verwachting naar duurzaamheid en betrouwbaarheid bij het zoeken van een reismotor mag toch ook wel?

Gow,
    1. geen woon-werk moto hier (woon op 3km van werk)
    2. wekelijkse rijder, dus geen 'paar duizend op een jaar'
    3. huidige moto gekocht in December 2015 met 2K, nu op 18,5K. Dus das 16,5K op 15 maand, simplistisch gerekend 13,2K op 1 jaar. Enkel weekend ritten, nie eens op reis of extreem lange trips dus.
    4. met een moto met betere bescherming (een multi is luxe voor mij in vgl met mijn CB) zie ik mijzelf da cijfer zéker opkrikken op jaarbasis + tis de bedoeling om er ook effectief lange en verre reizen mee te maken.
    5. ik ben geen zelfstandige en ik ben geneigd mijn motos te houden.

Neem al die punten en dan begrijpte wel mijn vraag waarom er geen Multi's tussenstaan met hoge kilometerstanden, gezien dat voor mij wel een mogelijkheid is/kan worden en dus belangrijk is!

Maar niemand die daar iets over kan of durft zeggen?

In de kern vind ik die Duc de max om te zien en om mee te rijden, kortom een mooie zalige moto.
    Maar alst brol is, zijde niets met al die looks en fun.

Tis da dak dus nie weet en probeer te achterhalen...voor dak nog es +/-13.000 euro (wat cheap is) zou uitgeven.

Wat kan ik dan doen?
    Ne Honda/Jap kopen, ok, dan zit ik safe.

Of een Duc leasen? Lease functie voor particulieren bij Ducati? Nog nie echt iets van gezien of gelezen.

Kzal er dus nog hard over moeten nadenken, en misschien diene gast uit Gent moeten uithoren die de zijne wegdoet op 19.000km.

iTrader
    28 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Vergeet ook niet dat mensen die een Ducati nieuw kopen ook gewoon geld hebben. De Multistrada zit nu al aan zijn 3e 'nieuwe' versie (eerste gen was Ohlins, 2e gen was met kleurenscherm en skyhook, 3e gen is nu met DVT). Dit is het soort publiek dat als er een nieuw model is ook gewoon een nieuwe Ducati koopt, gewoon omdat em nieuw is. Hoeveel er ni zijn die hun 1199 Panigale inruilen voor een 1299 bv...

Brol is het zeker niet, maar tis ook niet meer de onverslijtbare blok zoals de Multi 1100DS of de ST2 hadden. Daar heb ik er gezien die 200k+ hadden met enkel olie en filter wissels en nog reden.
    Maak u ook geen illusies, een GS is geen streep beter. De nieuwe watergekoelde motor is een stuk minder robuust dan de oude luchtgekoelde en net zoals de Multistrada is dat puur om mee te kunnen met de PK race.

Ne Jap kopen om safe te spelen is al even grote onzin. Ik kan op mijn twee handen niet tellen hoeveel miserie mijn nonkel heeft gehad met zijn Deauville en een kennis met zijn nieuwe VFR. De eerste heeft uit miserie hem ingeruild voor een Tiger 1200 en de andere heeft hem gewoon achtergelaten bij de dealer, 30% geslikt en rijdt terug rond met zijn repsol fireblade.

Ge kunt voor de helft van de prijs ook mijn Brutale komen halen en dan moet ge daar niet van wakker liggen, das nog oerdegelijk ferrari spul onderin en dat blijft gewoon rijden ...
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    dat van dat geld durfde ik in deze onderzoekfase nog niet opwerpen, maar ben al blij dat dit duidelijk is bij deze

Ondertss heb ik 2 dealers gevraagd wat de lease mogelijkheden zijn, ik wacht hun antwoorden/offertes af, maar mss kan iemand dit al beantwoorden?
    Prive lease voor 2e hands modellen: mogelijk? helemaal niet of mits voorwaarden?

zal dan uitmaken of het al dan niet interessant is...
    Een nieuwe Duc Multi is sowieso al gewoon te duur voor mij. (en trouwens ook nog redelijk onbetrouwbaar getuige de forums en fb groepen als ik de berichten van nota bene eigenaars aldaar erop naschouw), een nieuwe moto zou ik trouwens toch nooit kopen.

En bij een 'goedkope' 2e hands duc is er die kans op onaangename verrassingen.

Dan zou ik liever de kaart van een leasing trekken met de voordelen die daarbij gepaard gaan.

thx alvast

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door desolation Bekijk bericht
    Vergeet ook niet dat mensen die een Ducati nieuw kopen ook gewoon geld hebben. De Multistrada zit nu al aan zijn 3e 'nieuwe' versie (eerste gen was Ohlins, 2e gen was met kleurenscherm en skyhook, 3e gen is nu met DVT).
    trouwens, 1e en 2e gen hadden altijd hetzelfde tft scherm toch? enkel de dvt generatie kon je met kleurenscherm krijgen, naast een lcd versie

En over BMW, ik vertrouw BMW nog minder dan Duc op vlak van betrouwbaarheid
    BMW is helemaal geen optie, spijtig, want hun K1600 is machtig en over the top, net zoals diens prijs én reputatie op vlak van betrouwbaarheid....

Een betrouwbaarheids ondervraging in de States zette BMW ZELFS helemaal onderaan

Die vfr. Welke issues heeft die dan? Ist die ADV moto of die crosstourer?
    Laatst gewijzigd door E-riko; 13 maart 2017 om 21:34

iTrader
    28 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    VFR1200 met die automaat in.
    Zowel die als de Deauville hadden serieuze hitteproblemen, van de Deauville is dat gekend maar de VFR verschoten we allemaal wel van. Dat ding werd zo heet dat het ondraaglijk werd (erger dan mijn Brutale met orginele waterpomp en die werd 110°+). Ventilatorsturing was ook erg random, soms sprong die heel vroeg aan en kon ge 20km perfect rijden en dan ineens viel die uit en werd het ding foorheet voor 50km om dan terug te gaan koelen. De DCT deed het ook niet altijd even fantastisch.
    De Deauville was wel de ergste, die sloeg soms gewoon af van de warmte, zeker als er een passagier bij op zat.

Mijn neef heeft een F800R (ik weet het, rotax blok) en de aftersales is daar echt waardeloos op. Elk jaarlijks onderhoud steken ze een nieuwe koppakking omdat hij daar olie begint te zweten, al sinds die nieuw is. Toen de garantie afliep zij de dealer doodleuk 'volgende keer is dat wel betalend'.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Pagina 3 van 14 Eerste 123456713 ... Laatste

Regels voor berichten