Pagina 5 van 7 Eerste 1234567 Laatste

Discussie: The Hobbit 2.

Frey's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dacuba Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Dat gevecht tussen Gandalf en Sauron gaat me voor altijd tegen blijven steken. Precies een fucking videogame.
    True, kvond het ook wel heel zwak in beeld gebracht.

Heb hem gezien in 2D, op sommige momenten merk je echt wel dat de film in HFR en oog op 3D is gefilmd. Khad hem liever in 3D HFR gaan zien. De actiescenes waren 'vager' en minder vloeiend dan die van the Hobbit die ik wel aan HFR3D gezien heb
    no votes  

Katz's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mijn mening in de andere Hobbit thread gezet.

Goed:
    Thranduil, wat een magnicifent bastard hebben ze daar van gemaakt, arrogant maar nog wel elegant.
    Een scherp kantje maar nog altijd een elf. Geweldig gespeeld personage.
    Smaug, Tja Benedict Cumberbatch wat had je verwacht, ijzersterk.
    Meester van Meerstad, een soort van depraved Louis quatorze ook leuk gespeeld door Stephen Fry.
    Dol Guldur, Best wel interessant om te zien wat Gandalf aan het uitspoken was terwijl Bilbo ergens anders zat. Toch wel een meerwaarde aan het verhaal. De tombes van de ringgeesten waren ook best wel cool om te zien.

Slecht: Al de rest.

Tauriel, waardeloos slecht gespeeld personage overbodige liefdeszever met Killi. Nutteloze toevoeging.
    Beorn, een heel hoofdstuk in het boek, in de film nog geen 5 minuten, heel het slimme plan van Gandalf om Beorn om te praten om de dwergen binnen te laten vervangen door een achtervolging. Zijn grote houten hal vervangen door een krottig tuinhuis.
    Mirkwood, veel te kort, geen rivier om over te steken, er gebeurt niks met Bombur.
    Gevangen door de elfen, ook maar voor 5 minuten blijkbaar, ze hadden meer tijd nodig voor nutteloze orc gevechten in de rivier met de tonnen.
    Erebor, Cgi fest zonder inhoud, een draak doden met vloeibaar goud? Terwijl we weten dat draken lesser rings of power kunnen verteren? Komaan...
    Speaking of CGI, ik vond het vroeger in lotr toen ze nog werkten met een mix tussen maquettes, miniaturen, veel make up en protheses en opgevuld met cgi veel realistischer overkomen dan puur cgi.

Het tweede deel van de Hobbit is gewoon een spectakel film geworden, een actiefilm met veel te veel one-liners. De avontuursfeer van de lotr en eerste Hobbit is gone, enkel bij Gandalf is er nog wat sfeer en avontuur.

Oh en de aftiteling, ja daar moet ik toch mee akkoord gaan dat die zwaar sucked.
    De aftiteling in de lotr kan niet overtroffen worden.

Int kort, Hobbit 2 is zwak, deel 3 zal niet veel beter worden... Hoe kun je nu nog 2.5 uur vullen met 50 paginas boek?
    Wss weer wat gezeik met dat elfwijf.
    no votes  

iTrader
    0
    Deze film ook gaan zien bij de premiere.

Tempo is belachelijk traag (tot het deel waar de actie dan eigenlijk echt begint). Zo las ik hier iemand zeggen: 'Het volgende is dat ze laten zien hoe de Dwarfs een drol leggen op toilet'. Kan ik goed inkomen lol.

Overduidelijk dat deze films zonder enige deftige rede worden uitgerokken en uitgemolken. De volgende bekijk ik thuis.

Ben ik trouwens ook de enige die de beeldkwaliteit met momenten echt 'slecht' vond ?
    Merk ook wel door deze film dat games dezer dagen enorm filmisch zijn. Had soms het gevoel dat ik een LOTR game aan het spelen was en ik bij een achtervolging of wat dan ook een cutscene van het spel aan het bekijken was. Sommige delen zijn echt prachtig gefilmd, hoewel de kwaliteit mij soms niet echt beviel.

Zo zie je maar wat een evolutie gaming al heeft meegemaakt en film zowat stil blijft trappelen de laatste tijd (3D??)

Tauriel vond ik wel goed hoor. Het was helemaal niet cheesy of weet ik wat en net daarom vond ik haar zeker een goede rol spelen.

Einde is weer zo belachelijk als maar kan. Toen ik die credits zag lopen was ik deels opgelucht. Eindelijk naar huis na een marathon van een paar uur kijken naar 'niets'.
    no votes  

dacuba
    Guest
    Ik vond Tauriel anders wel lekker, zo een poeseke.
    Veel beter dan Aragorn's chick.
    no votes  

Lots02's schermafbeelding
    iTrader
    20 (100%)
    Evangeline Lilly mag er inderdaad zijn!
    Wat de film betreft: vermakelijk, maar een heel pak minder dan LOTR vind ik persoonlijk. Smaug is wel goed vormgegeven! Persoonlijk ben ik geen fan van 3D. Ik krijg er altijd koppijn van! Da's dan ook de reden dat ik max. 1 keer per jaar naar de cinema ga
    no votes  

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lots02 Bekijk bericht
    Evangeline Lilly mag er inderdaad zijn!
    Wat de film betreft: vermakelijk, maar een heel pak minder dan LOTR vind ik persoonlijk. Smaug is wel goed vormgegeven! Persoonlijk ben ik geen fan van 3D. Ik krijg er altijd koppijn van! Da's dan ook de reden dat ik max. 1 keer per jaar naar de cinema ga
    Film is toch in 2D ook beschikbaar ? Smaug is inderdaad wel zalig vertolkt.
    no votes  

Lots02's schermafbeelding
    iTrader
    20 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Black Bekijk bericht
    Ja, maar iemand anders had de tickets besteld, vandaar...
    no votes  

iTrader
    0
    Ik ga dan eerder weinig naar de cinema vanwege de prijs. Ongelooflijk hoeveel volk er blijft gaan en men TOCH de prijs blijft verhogen. 10 euro voor een ticket, goed voor een keer!
    no votes  

lantaarnpaal's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Black Bekijk bericht
    klonk enorm hard als Optimus prime van Transformers
    no votes  

NemesisBE's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Op zich vond ik The Hobbit 2 niet slecht, maar als je dan terugdenkt aan de LOTR trilogie, dan kan daar toch niets aan tippen hoor. Dat lijkt mij ook het grote verschil te zijn tussen beide films en de adaptie van Jackson. The Hobbit is 200 pagina's en er wordt 7 en half uur film uit gemaakt? Terwijl LOTR dik 1200 pagina's is door goed 8-9 uur film. Voor Jackson was het dus makkelijker om een leuk en meeslepend verhaal te maken van LOTR, dan een groot deel te moeten verzinnen in The Hobbit (2).

Maar ik ben toch benieuwd naar deel 3!
    "Wovon man nicht sprechen kann, darüber muß man schweigen." - Ludwig Wittgenstein
    no votes  

Tits's schermafbeelding
    iTrader
    311 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Amorisa Bekijk bericht
    Grote LOTR én The Hobbit fan hier, heb ze onlangs allemaal nog eens herbekeken en persoonlijk ben ik vrij teleurgesteld door deze. Zo ga ik ook volledig akkoord met SinDweller zijn post.
    Wat mij het meest stoorde aan deze film was het nieuwe, volledig verzonnen personage Tauriel. Vond het sowieso al storend dat ze dit gingen doen terwijl hier totaal niet over gesproken wordt in het boek, maar ik wou dus eerst afwachten voor al meteen een negatief gedacht te hebben. Helaas kon mijn gevoel nauwelijks erger zijn. Ze smijten er een vrouw in en wat gebeurt er al vrij snel, 'romance' en seksistische 'mopjes'. Kan goed zijn in eender welke andere film maar ffs niet in The Hobbit... Ze domineerde de film te veel naar mijn mening, om eigenlijk een verzonnen character te zijn.
    Er was inderdaad vrij veel actie, goede actie, maar soms echt wel op de verkeerde momenten. Zo was het soms te overdreven en was de overgang echt fout. Ik heb zo goed als geen kippenvel-momenten gehad, wat ik bij de andere film(s) wel had en wat voor mij deze films typeerde. Ook de typische muziek heb ik dus gemist. De scenes met Smaug zijn wel enorm positief, hoewel ik mij ook wat stoorde aan de voorspelbaarheid (zie hierboven), maar goed daar kon ik nog net mee leven. De humor zoals in de eerste film is wel goed aanwezig.

Deze film blijft op zich zeker goed, maar vergeleken met An Unexpected Journey (en uiteraard LOTR) is het, voor mij althans, gene vetten..

Heb deze zelf ook in 3D en HFR gezien, maar zou dit niet aanraden. Meer last van gehad dan niet, en weinig voor teruggekregen..
    Spoiler:

Mag via een spoilertje;-)
    Signatuur rijmt op frituur
    no votes  

TheFallen's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tits Bekijk bericht
    Spoiler:

in vergelijking met boek:
    Spoiler:
    no votes  

Eagle-Eye's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tits Bekijk bericht
    Spoiler:

Het verhaal in de film is ondertussen vrij anders dan het boek. In het boek....

Spoiler:
    Leaving area and frequency... | Flight Ops Officer of Belgian Virtual Tigers
    If you don't return with blood and mud on your aircraft, you were flying too damn high.
    no votes  

de hamster's schermafbeelding
    iTrader
    182 (100%)
    Ben ik echt de enige die toen Legolas voor het eerst in beeld kwam in zijn gevechtsuitrusting, moest terugdenken aan Prince Vigo the Carpathian?
    no votes  

Onelife's schermafbeelding
    iTrader
    19 (100%)
    Ik ga me niet mengen met de meningen hier, want iedereen heeft er uiteindelijk zijn eigen mening over.
    Maar wat me opviel was dat Legolas in deze film helder blauwe ogen heeft, terwijl hij in de LOTR-films bruine ogen had...
    no votes  

Pagina 5 van 7 Eerste 1234567 Laatste

Regels voor berichten