Pagina 4 van 7 Eerste 1234567 Laatste

Discussie: The Hobbit 2.

Dionysus's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dacuba Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Zo, ik ben gisteren ook geweest. 48fps HFR 3D, laat me daarmee beginnen. Ik vond het weinig meerwaarde bieden voor 16 euro te betalen, da's 1. Verder heb ik héél vaak het gevoel gehad in een videospel te zitten, alles leek zo digitaal. De complete romantische sfeer die over LOTR (en de Hobbit) hing, gaat compleet verloren. Summum was de scene van Gandalf tegen Sauron. Wat voor een gedrocht was me dat? Misschien lag het aan de 48fps HFR, maar dat was lelijk. Zo jammer.
    Smaug daarentegen was super gedaan, ik heb serieus zitten vloeken in mezelf dat het gedubd was in het Duits, wou zeer graag Cumberbatch's stem horen. Volgende week in België nog eens kijken.

Voor het verhaal zelf, meh. Ik zei mijn vriend dat het voor mij als film ok is, maar in de LOTR/Hobbit sfeer past dit toch echt niet. Amper verhaal, amper opbouw, er gebeurt zo weinig. Veel CGI maar weinig wat me echt bij gaat blijven. Ik vind het zeer jammer en ben eigenlijk dik ontgoocheld. Fellowship of the Ring is me bijgebleven als een zeer trage en opbouwende film, maar deze gaat bijblijven als een nodeloos stukje Hobbit wat er teveel aan was.
    qft

Jackson heeft niet begrepen wat de boeken en films zo goed maakte. Sfeer was totaal afwezig, nochtans was het in Mirkwood een binnenkopper om een duistere sfeer te creëren. Het werd pijnlijk duidelijk bij The Prancing Pony, hoeveel beter was dat in The Fellowship. Het mag dan een andere toon zijn in het boek, zo matig is de toon nu ook weer niet.

Uiteraard ga ik nog kijken naar de derde film maar ik betwijfel of ik ze ooit nog opnieuw ga bekijken daarna.

En wat een matig einde eigenlijk? Niet even afbouwen, gewoon zotte actie en dan stoppen. Klootzak.
    Laatst gewijzigd door Dionysus; 15 december 2013 om 14:33
    no votes  

Avondland's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik vond de film iets beter en minder cartoonesk (qua humor) dan de eerste film. Ik probeer niet te vergelijken met LOTR omdat het twee sterk verschillende boeken zijn, ook al zijn ze sterk aan elkaar verwant. De sfeer van LOTR gaat The Hobbit niet kunnen benaderen, maar ik wacht in ongeduld het derde luik af. The Two Towers vond ik persoonlijk ook de minste van de trilogie.

48 FPS trouwens ook gedaan en ik vond het wel de moeite. Geen ontzettende meerwaarde tegenover een gewone 2D-film, maar ik heb al veel slechtere 3D-uitvoeringen gezien die de meerprijs niet waard waren. Dacuba, 16 euro is wel dikke afrip.

@kefienator: tuurlijk is het plot van de derde film overduidelijk. Als je het boek er bij neemt zijn er een aantal belangrijke dingen die nog te gebeuren staan, maar die zijn behoorlijk zonneklaar. Het enige wat ik me afvraag is wat Jackson er nog bij gaat kwakken. De derde LOTRfilm had een geweldige extended edition, maar ook al is er in het Tolkienuniversum nog zoveel meer te vertellen, hoop ik dat Jackson het wat ingetogener doet.
    no votes  

dacuba
    Guest
    Welja, een vriend had kaartjes en zijn partner kon niet meer mee. Heb me ook vragen gesteld maargoed, ben in 4 maand niet in een cinema geweest en voor zo'n film wilt ge dat nog wel eens doen.

(als ge achteraf dan met een tevreden gevoel buiten gaat )
    no votes  

iTrader
    0
    Ik vond het echt saai
    no votes  

dacuba
    Guest
    Heb nu nog eens de extended versie van Return of the King opstaan. Als ge dan ziet hoe prachtig bvb die bakens worden aangestoken (hoe dat verfilmd is icm de soundtrack ), ben ik nog meer teleurgesteld met the Desolation of Smaug. En dan heb ik het puur over het cinegrafische aspect. Zo jammer.
    no votes  

HashQ's schermafbeelding
    iTrader
    9 (91%)
    Eerste hobbit was reinste bagger tov de originele LOTR, deze was iets interessanter maar het leeft toch jammer genoeg niet op aan de verwachtingen...
    Lacrosse
    no votes  

kefienator's schermafbeelding
    iTrader
    1 (60%)
    en het ergste is, deel 3 zal niet veel beter worden. wss nog meer filler en het einde is al duidelijk nu hé. of ge moest in slaap gevallen zijn. veel reizen zit er ook niet meer in, dus vergeet de prachtige landschappen maar. ik hoop wel op meer gandalf scenes.
    no votes  

kil911ler's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Damn... na het lezen van deze topic.. mn goesting is aan het wegdruipen om te gaan kijken

Heb eigenlijk zeker genoten van de eerste film (3x hem gezien in de ciné), gewoon omdat ik graag de Dwarfs bezig zie. Het gaf me dat leuk gevoel dat ik ook had bij het lezen van de film. Ok, het was geen ubertopfilm, maar de entertainment-factor lag voor mij hoog genoeg.

Naar de cinéma gaan kost nu ook tijd en geld en kzou willen dat het een goede tijdsinvestering is deze keer. De twijfels zijn aanwezig!
    no votes  

lantaarnpaal's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dacuba Bekijk bericht
    Voor het verhaal zelf, meh. Ik zei mijn vriend dat het voor mij als film ok is, maar in de LOTR/Hobbit sfeer past dit toch echt niet. Amper verhaal, amper opbouw, er gebeurt zo weinig.
    Er gebeurt nog meer dan wanneer het boek accuraat verfilmd zou zijn hoor.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Saphira Bekijk bericht
    Gisteren geweest. Kvond de film op zich wel oké, maar ze willen het gewoon te veel uitrekken. Ik had eerder een serie-achtig gevoel waarbij er veel fillers waren, dan het gevoel dat het een film was.
    Ik vond de pacing daarentegen redelijk snel. Demsterwold hebben ze extreem snel over gedaan. Hetzelfde met Beorn, die misschien 5 minuten in beeld kwam...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kefienator Bekijk bericht
    en het ergste is, deel 3 zal niet veel beter worden. wss nog meer filler en het einde is al duidelijk nu hé. of ge moest in slaap gevallen zijn. veel reizen zit er ook niet meer in, dus vergeet de prachtige landschappen maar. ik hoop wel op meer gandalf scenes.
    Meer filler? Kan niet denk ik..
    De weg terug kan ook nog verfilmd worden btw

Allez, zoveel negativiteit hier. Ik vind het een goede verfilming voor een kinderboek als the hobbit. Als je het 100% trouw zou verfilmen, zou het voor het plebs gewoon te saai zijn:

Spoiler for boek tot aan einde film2:

Njah, de adaptatie en de filler kon wel beter moet ik zeggen, maar het was redelijk noodzakelijk imo.
    Ik vond het een leuke film gewoon
    no votes  

jackass's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Aftiteling was dikke flop voor mij. LOTR had tenminste een gepaste score/song, dit was bagger. Weg sfeer.
    no votes  

kefienator's schermafbeelding
    iTrader
    1 (60%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jackass Bekijk bericht
    Aftiteling was dikke flop voor mij. LOTR had tenminste een gepaste score/song, dit was bagger. Weg sfeer.
    ja,dafuc was dat direct naar buiten toen.
    no votes  

dacuba
    Guest
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kil911ler Bekijk bericht
    ..
    Het is en blijft een film die ge MOET gezien hebben in de cinema, dus sowieso gaan.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lantaarnpaal Bekijk bericht
    Er gebeurt nog meer dan wanneer het boek accuraat verfilmd zou zijn hoor.
    Welja, ik heb de boeken niet gelezen, ik bekijk het louter als film. Het gaat me ook niet zozeer om het verhaal zelf, wel de manier hoe ze het brengen en hoe dat compleet anders is als bij LOTR. En ja, we mogen niet altijd vergelijken, maar tis nog altijd dezelfde schrijven en Peter Jackson. Ik herken het gewoon niet meer.

Dat gevecht tussen Gandalf en Sauron gaat me voor altijd tegen blijven steken. Precies een fucking videogame.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jackass Bekijk bericht
    Vond ik niet. Ben ook wel een Ed Sheeran fan.
    no votes  

mp4me's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Die tonnen scène had echt een groot crash bandicoot gehalte...
    no votes  

dacuba
    Guest
    Wel zot als ge inbeeldt dat draken zoals Smaug gewoon door Morgoth (en Sauron?) werden ingezet om oorlog te voeren vroeger. Damn wat zijn heel die boeken eigenlijk uitgebreid, prachtig.
    no votes  

Gromme's schermafbeelding
    iTrader
    20 (100%)
    Moet nog gaan zien, ben erg benieuwd naar Smaug.
    no votes  

Pagina 4 van 7 Eerste 1234567 Laatste

Regels voor berichten