Discussie: Ender's Game

Freddy_reloaded's schermafbeelding
    iTrader
    35 (100%)

Ender's Game

Net terug van deze film en vond hem zeer vermakelijk. Het voelt een beetje aan als Harry Potter in space. Mooie special effects, hier en daar wel wat plotholes maar overal goed entertainment!

7/10
    no votes  

iTrader
    6 (100%)
    Waar heb je hem gaan bekijken ?
    no votes  

zarathustra's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Vraag is, zijn ze er in geslaagd om Harisson Ford als een insignificant sidecharacter te houden of komt hij veel te veel in beeld >.>
    *** Also sprach Zarathustra ***
    no votes  

Nesjamag's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik vond hem echt goed.

Wat Ender basically kon is zien wat niet gezien kan worden. Alles tot een briljant inzicht brengen. Dat is iets dat niet aan te leren valt.
    Hmm, waarschijnlijk zien mensen niet in die film wat ik erin zie.

Ook wijze effects en goed gebracht vond ik. Moet niet gemakkelijk zijn om te acteren voor zo jonge acteurs.
    Unlimited Potential!
    no votes  

Frado2005's schermafbeelding
    iTrader
    281 (100%)
    Vond hem ook wel goed, zeker het einde 7/10
    Trakt.tv |USA 08-09-10-11: New York | USA 2011:San Francisco + Los Angeles | USA 2012:Florida + East Coast
    USA 2013:
    Hawaii | 2014:Australia | 2015: Denver-Las Vegas| 2016: Auckland-Christchurch | 2017: Hawaii
    2018: New York | 2019: Denver - San Francisco | Florida
    no votes  

DaFreak's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Wait what? Ik dacht dat ik met mijn 6/10 nog boven de gemiddelde kijker zou zitten omdat ik de indruk had dat de film zo oppervlakkig is dat je daar enkel iets uit kon halen als je het boek gelezen hebt.

Ender's Game - 6/10
    De fuck. Oftewel had deze een uur langer moeten duren, oftewel hadden ze een stuk meer moeten knippen. Het tempo ligt veel te hoog. Karakters worden het scherm opgeduwd, krijgen 2 lijnen tekst en worden al weer afgevoerd. Ender heeft zogezegd 6 jaar op school gezeten... Hier voelde het aan alsof hij na 2 weken gevechtsklaar was. Het komt ook nooit echt goed over dat deze jongen als genie zijn gelijke niet kende. Wat is het nut van zaken zoals The Giant's Drink en zijn broer en zus; Valentine en Peter als je ze toch niet uitwerkt? Als je een boek adapteert moet je altijd zaken veranderen maar hier is echt alle logica zoek. Dat ze van 2 oorlogen 1 maken en die laten plaats vinden op aarde kan mij weinig schelen maar dat ze Graff zijn rol zo hebben uitvergroot om hem dan toch maar een schaduw te laten spelen van de complexe figuur in het boek is echt belachelijk.
    Spoiler:

Neem nu Ender's telepathische connectie met die formic queen, de betekenis van the giant's drink, of het hoe en waarom zijn zus valentine zo belangrijk voor hem is... Dat zijn toch eigenlijk allemaal ellementen die verder uitgediept hadden moeten worden om het geheel verstaanbaar te maken?
    no votes  

f33db4ck's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nesjamag Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik vond hem echt goed.

Wat Ender basically kon is zien wat niet gezien kan worden. Alles tot een briljant inzicht brengen. Dat is iets dat niet aan te leren valt.

Ook wijze effects en goed gebracht vond ik. Moet niet gemakkelijk zijn om te acteren voor zo jonge acteurs.
    Oh oh... sombody thinks he's unique and special
    no votes  

iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nesjamag Bekijk bericht
    Ik vond hem echt goed.

Vindt ge? Ze hebben niet al zijn briljante inzichten ( of toch bijna allemaal) in de mond van anderen gelegd.

heb de film gisteren gezien en ze hebben basically alle sleutelmomenten uit het boek aan elkaar geplakt zonder enige lijn.

Ik bedoel maar Bernard is plots een slechterik omdat hij ( in de film) 1 grap maakt in de klas?
    no votes  

iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DaFreak Bekijk bericht
    Wait what? Ik dacht dat ik met mijn 6/10 nog boven de gemiddelde kijker zou zitten omdat ik de indruk had dat de film zo oppervlakkig is dat je daar enkel iets uit kon halen als je het boek gelezen hebt.

Ender's Game - 6/10
    De fuck. Oftewel had deze een uur langer moeten duren, oftewel hadden ze een stuk meer moeten knippen. Het tempo ligt veel te hoog. Karakters worden het scherm opgeduwd, krijgen 2 lijnen tekst en worden al weer afgevoerd. Ender heeft zogezegd 6 jaar op school gezeten... Hier voelde het aan alsof hij na 2 weken gevechtsklaar was. Het komt ook nooit echt goed over dat deze jongen als genie zijn gelijke niet kende. Wat is het nut van zaken zoals The Giant's Drink en zijn broer en zus; Valentine en Peter als je ze toch niet uitwerkt? Als je een boek adapteert moet je altijd zaken veranderen maar hier is echt alle logica zoek. Dat ze van 2 oorlogen 1 maken en die laten plaats vinden op aarde kan mij weinig schelen maar dat ze Graff zijn rol zo hebben uitvergroot om hem dan toch maar een schaduw te laten spelen van de complexe figuur in het boek is echt belachelijk.

Neem nu Ender's telepathische connectie met die formic queen, de betekenis van the giant's drink, of het hoe en waarom zijn zus valentine zo belangrijk voor hem is... Dat zijn toch eigenlijk allemaal ellementen die verder uitgediept hadden moeten worden om het geheel verstaanbaar te maken?
    DAt hebben ze niet gedaan eh, ze hebben de eerste net als in het boek in ons zonnestelsel en dan de 2de op de Formic homeworld. Maar in het boek doet Ender die battle vanuit ons zonnestelsel en duurt het jaren voor hij die laatste ontdekking doet.

Alsook in de film is het duidelijk dat hij maar enkele maanden op school zit. ( wat dus ook al vreemd is.) Maar ja in het geheel ga ik akkoord met u, voor iemand die het boek niet gelezen heeft zit het vol met plotholes ter grootte van Jupiter
    no votes  

DaFreak's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Het is al even geleden maar in de boeken spreken ze toch over 2 oorlogen voor de xenocide? Eerst first contact waarbij de buggers perongeluk een menselijke outpost in de asteroidegordel uitroeien omdat ze dachten dat het maar beesten waren (ze snapten niet dat wezens sentient konden zijn, laat staan een cultuur uitbouwen zonder hivemind telepathy) waarop de mensen dan militair terugslaan en dat leidt dan uiteindelijk tot een 2de oorlog waarin de buggers, de mens ziend als bedreiging, hun zinnen op aarde zetten. Nu ja, zoals ik zei stoorde mij dat niet echt, het zijn vooral die andere zaken, nodig voor het verhaal van de film te begrijpen, waar ik me aan stoor.
    no votes  

iTrader
    1 (100%)
    Correct, blijkbaar was het voor mij nog langer geleden dat ik het gelezen heb Inderdaad 2 oorlogen voor de tijd van het boek/de film.
    no votes  

Maquina_Muerte's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DaFreak Bekijk bericht
    Kan ook maar iemand die het boek niet gelezen heeft dat volgen?
    Heb zelf het boek niet gelezen, maar kon toch wel aandachtig volgen omdat het thema van de film wel heel erg bekend voorkomt (Starship Troopers). Veel vergelijkbare elementen wel.... De vloot die naar de vijandige bug planeet gestuurd wordt (Klendathu), gerushte opleiding (Rico die via de training in een sneltempo gepromoveerd wordt), door de schuld van het hoofdpersonage gebeurd er iets 'lethal' met een collega in opleiding (Rico die een collega zijn helm afneemt in de cursus, met de dramatische gevolgen vandien...)

Als niet-lezer van het boek durf ik deze film wel 8/10 te geven, net vanwege dat hele Starship Troopers sfeertje , kan eigenlijk niet veel minpuntjes vinden eigenlijk.... misschien die zuster-broer relatie die niet echt goed uitgewerkt is en misschien de 'rushness' van de opleiding, zoals al werd aangegeven hier. Maar heb er eigenlijk toch wel van genoten. Geen moment verveeld. Vond het goed uitgewerkte sci-fi, met veel aandacht voor het 'coming of age' aspect bij het hoofdpersonage en het ziet er visueel ook heel erg goed uit (die cage battles waren echt wel cool eigenlijk! )
    Last.fm || Letterboxd
    now playing on GSM: Pokemon Go
    now playing on PS4: Star Wars: Battlefront | Battlefield 4 | Battlefield 1
    now playing on PC: Star Wars: The Old Republic
    no votes  

Nesjamag's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ze zouden van zo een film eigenlijk een tv serie moeten maken.
    Maar zonder fillers.
    Unlimited Potential!
    no votes  

marcel's schermafbeelding
    iTrader
    0
    ik heb deze gezien op aanraden van een vriendin, en ik wist niet dat er boeken van waren... maar er klopte inderdaad veel niet aan, en zoals gezegd voelde het aan alsof ze héél veel weggelaten hebben om binnen de 2 uur te eindigen.

details waar ik mij vragen bij stelde:
    Spoiler:
    no votes  

Regels voor berichten