Pagina 4 van 7 Eerste 1234567 Laatste

Discussie: Gravity

Sensational's schermafbeelding
    iTrader
    38 (100%)
    Ik zie een filmploeg nog niet echt de ruimte intrekken om daar te gaan filme. Dus dat alles cgi is was wel een beetje te verwachten he

En ik vond de 3d zeer goed. Een van de weinige film samen met avatar en the hobbit idd waar nog deftige 3d in zit. Der zijn andere misbaksels waar den 3d er gwn is opgeplakt.
    Explosions of colors across the horizon....
    Stealing away the darkness of the night!
    With the energy of thousands...
    We Will Unite!
    no votes  

Hellrabbit's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door themummy123 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    De meeste die positieve dingen te zeggen hebben over de film is meer de technische kant(3d, cgi, visueel, filmtechnieken, ...), maar het verhaalt ZUIGT. Zoals iemand hierboven zegt, buried is qua verhaallijn 10x beter. Moest het om een vliegtuig gaan, zou niemand deze film zien, maar omdat het over de "ruimte" gaat, is het natuurlijk iets anders en specialer.
    Ik vond Buried net een ongelooflijk bij de haren getrokken plot hebben. Komt er nog eens bij dat elke vorm van realisme daar zo ongelooflijk hard werd genegeerd dat het met momenten pijnlijk werd
    Spoiler:

Desondanks heb ik wel genoten van die film, die net zoals Gravity helemaal niet op zijn dunne scenario leunt om te overtuigen
    no votes  

DaFreak's schermafbeelding
    iTrader
    0
    @Maser, zelf vond ik het verhaal redelijk geniaal dus dat laat ik in het midden maar final destiantion in space? wut?

Er is een enorm verschil tussen 2001 en gravity maar ik vraag me af of de mensen die vinden dat gravity geen verhaal heeft misschien hetzelfde denken over 2001? Een verhaal moet niet perse gesproken worden, het kan ook puur visueel uit de doeken gedaan worden.
    no votes  

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Silver Bullet Bekijk bericht
    Voorbeeld:
    Op aarde: een trein wordt voortgeduwd door een kleine raket => de trein rolt voort op de spoorweg, maar door een bebaalde frictie / weerstand (lucht, zwaartekracht, de treinsporen) komt deze dan uiteindelijk tot stilstand. In de ruimte is er geen weerstand (dan is het precies of je de trein plaatst op een spoorweg die is ingesmeerd met olie. => De trein zal bijna oneindig lang voortbewegen en zal (denk ik) niet tot stilstand komen. Bewegingen in de ruimte zijn dus veel constanter dan hier op aarde en ook moeilijker te stoppen/ tegen te houden. Wat er gebeurd in de film met george clooney is dus wel correct (denk ik)
    no votes  

clercqie's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Maser00 Bekijk bericht
    Edit: Als je de film in een zin wilt zeggen: Final Destination in space
    no votes  

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DaFreak Bekijk bericht
    Als het hele spel aan het spinnen is dan zou Stone niet richting station gekatapulteerd mogen worden wanneer Kowalski zich losklikt en als het hele spel wel stil hangt dan zou Kowalski niet van het station weg geslingerd mogen worden.
    Stone zou inderdaad enkel richting station mogen gekatapulteerd worden (en Kowalski naar buiten) als er een resulterende kracht op Kowalski werd uitgeoefend uit de richting van het station. Die was echter nergens te bespeuren en aangezien Kowalski geen snelheid had op het ogenblik van losklikken had hij gewoon moeten blijven hangen. Maar geef toe dat dat een belachelijk zicht had geweest.

Als dat dé grote fout is in de film, dan moet er al serieus gemuggenzift worden.

Had Stone een mini-snokje gegeven aan dat touw had Kowalski aan een absurd trage snelheid richting haar gekomen en had dat touw het waarschijnlijk wel overleefd, maar vergeet niet dat er tijdsdruk was (Stone zonder zuurstof en een hoop space debris). Ze had zichzelf natuurlijk wel kunnen opofferen door een serieuze snok te geven en zich dan los te koppelen...
    no votes  

Maquina_Muerte's schermafbeelding
    iTrader
    0
    weet iemand of het mogelijk is om Gravity in non-3D te gaan zien ergens ????
    Last.fm || Letterboxd
    now playing on GSM: Pokemon Go
    now playing on PS4: Star Wars: Battlefront | Battlefield 4 | Battlefield 1
    now playing on PC: Star Wars: The Old Republic
    no votes  

Arkaine's schermafbeelding
    iTrader
    20 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hellrabbit Bekijk bericht
    Stone zou inderdaad enkel richting station mogen gekatapulteerd worden (en Kowalski naar buiten) als er een resulterende kracht op Kowalski werd uitgeoefend uit de richting van het station. Die was echter nergens te bespeuren en aangezien Kowalski geen snelheid had op het ogenblik van losklikken had hij gewoon moeten blijven hangen. Maar geef toe dat dat een belachelijk zicht had geweest.

Als dat dé grote fout is in de film, dan moet er al serieus gemuggenzift worden.

Had Stone een mini-snokje gegeven aan dat touw had Kowalski aan een absurd trage snelheid richting haar gekomen en had dat touw het waarschijnlijk wel overleefd, maar vergeet niet dat er tijdsdruk was (Stone zonder zuurstof en een hoop space debris). Ze had zichzelf natuurlijk wel kunnen opofferen door een serieuze snok te geven en zich dan los te koppelen...
    'k vond in een film over zwaartekracht zo'n grote fout tegen hoe het zwaartekracht werkt wel vrij debiel. (bullshit als een camera die in synch meedraait met de ruimtesonde, dat het touw het zou begeven (duidelijk niet de eerste 10 seconden dat ze er hangt) of andere crap ga ik niet slikken)
    't helpt natuurlijk niet dat ik vele andere stukken uit de film ook slaapverwekkend vond.

Begrijp me niet verkeerd, veel aan de film was goed, dan vooral op audiovisueel vlak, maar het verhaal voor mij veel te dun en zelfs in die 90 minuten te lang uitgesponnen dat het me niet kon boeien.

Kan perfect begrijpen dat deze film top is voor velen, maar met wat mooie beelden ga je mij niet lang weten te boeien
    no votes  

insomnia's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Hoe blijven jullie doorheen de rest van de dag wakker als een film als deze al slaapverwekkend is? Een fucking blockbuster survival thriller waarin om de 20 minuten wel een ruimtestation ontploft..
    no votes  

clercqie's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door !nsomn!a Bekijk bericht
    Hoe blijven jullie doorheen de rest van de dag wakker als een film als deze al slaapverwekkend is?
    Met dubbele espresso's!
    no votes  

shiftyke's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door clercqie Bekijk bericht
    Met dubbele nespresso's!
    what else?
    LASTfm ~ Discogs TURN IT UP! A little louder
    no votes  

HelpYouFall's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Heb ik hier deze film nu echt omschreven zien worden als Final Destination In Space?

Ik ben volledig pro meningen en liefst zo uiteenlopend, maar er mogen er hier dan toch wel eens een paar wat inlezen over scenario, visualisering en dergelijke om toch tot iets ofwat een genuanceerd beeld te vormen.

Wat een volledig kansloze vergelijking.

En word @ !msomn!a, ik had geregeld het gevoel van: rustpunt, please, rustpunt... (Wat je ook niet echt gegund wordt en wat de film alleen maar sterker maakt. Space probeert u gewoon 24/7 om zeep te helpen en dat vertaalt zich perfect in die 90 minuten film)
    Laatst gewijzigd door HelpYouFall; 7 november 2013 om 12:37
    You are a can.
    no votes  

Mr Red's schermafbeelding
    iTrader
    117 (100%)
    Duidelijk bewijs dat je met een zeer simpel verhaaltje toch een sterke film kan maken. Visueel knap, acteerwerk top en steeds voldoende spanning waardoor de film boeiend blijft tot het einde. Enige nadeel vond ik het geluid dat soms echt te luid stond op sommige momenten, al ligt dat aan kinepolis natuurlijk.
    De scene waar ze die hond nadoet vond ik er wel wat over, ik snap dat ze blij is om terug wat geluiden van op aarde terug te horen maar als kijker had ik nog niet echt het gevoel dat ze daar al jaren aan het rond zweven was. Ook mocht Kowalsky er voor mij iets langer ingebleven zijn, de scene waar hij zichzelf losmaakt zou dan emotioneler geweest zijn.

Wat ik nu wel weet is dat ik voor geen geld van de wereld ooit in ruimteschip kruip om daar wat te gaan rond zweven. Het mag er dan nog zo mooi en rustgevend uitzien daarboven, het gedacht alleen al dat wanneer er iets fout gaat en je daar zoals Stone in het niets aan het rond draaien bent tot u laatste beetje zuurstof op is is voor mij al genoeg om nooit in zo een log ruimtepak te kruipen. Ik had waarschijnlijk eerst al heel men helm vol gebraakt want ik kreeg het bij die scene al moeilijk laat staan dat ik het in het echt zo meemaken.

Of dit nu DE film van 2013 is ga ik ni beweren, ook niet de instant classieker wat je hier en daar leest, daarvoor is het verhaal veel te dun. Maar vind ik absoluut een film die je in cinema moet gezien hebben want thuis op je TV zal dit al een stuk minder over komen. Beetje aan het twijfelen of dit nu een 7 of een 8/10 waard is maar voorlopig geef ik er een 8 aan.

8/10
    no votes  

Blanco's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Ook gezien gisteren, goeie spektakelfilm. Ik ben geen fan van 3D maar er was geen non-3D voorstelling in Kinepolis.
    Ik vind dat 3D nog te veel lijkt op een soort van geavanceerde parallax scrolling. Dat is een techniek in videogames om 3D te simuleren via verschillende layers die voorbij scrollen aan verschillende snelheden. De kortste bij snel , de verste traag. Het contrast tussen scherpte en onscherpte is ook zo immens groot dat ik het niet als realistisch aanvoel, maar eerder als een videogame.

In Gravity werkt 3D nog vrij goed omdat daar de verste layer nagenoeg op oneindig ligt en niet beweegt.

Ik vond de grootste fout in Gravity dat Kowalski helemaal niet hoefde te sterven.
    Hij had haar vast, beide hingen ze al stil en er werkten geen externe krachten meer op hem in; dus Stone moest gewoon voorzichtig een kort snokje geven naar haar toe en Kowalski zweefde automatisch terug naar haar. Toch wel een vrij grote fout, een vriendin die mee was en helemaal geen kaas gegeten heeft van physica, voelde direct aan dat daar iets niet klopte.

Ma soit, het was fijn entertainment, goed geacteerd, heel sierlijk geschoten ook, prachtig hoe gewichtloosheid in beeld wordt gebracht. Maar een topfilm vind ik het niet.

7/10
    no votes  

Draaksken's schermafbeelding
    iTrader
    0
    voor mij de machtigste scene was in het begin dat Stone zo afdrifte weg van de aarde richting outer space ..toen ze geen contact meer kreeg via radio .. het zonlicht verdween en je zag zo enkel nog die zwarte silhouette van Stone tegen die prachtige achtergrond van outer space .. dat gaf me kippevel ..
    no votes  

Pagina 4 van 7 Eerste 1234567 Laatste

Regels voor berichten