Discussie: Rush

Dawg (oi22)'s schermafbeelding
    iTrader
    80 (94%)

Rush

Toch wel een (hele) goede film over de F1.

De rivaliteit en spanning zaten echt wel goed. Geweldige soundtrack ook (Hans Zimmer). Interessant waargebeurd verhaal dat al even interessant op het scherm wordt gebracht, al dan niet met een overdrevenheid her en der.

Brühl was perfect als Niki Lauda, geef die man een oscar nominatie! Rest van de cast deed het ook goed.

Toch wel de verrassing voor het jaar voor mij.
    (1) Statement two is false
    (2) Statement one is true

no votes  

Tah_b00nz0r's schermafbeelding
    iTrader
    15 (100%)
    Toppertje! 2u vloog voorbij in de cinema.

Bruhl speelt bangelijk als Lauda
    8/10 for sure! Een van de betere, zo niet beste racefilm die k ooit gezien heb
    psn :: zjerre
    Playing :: BF4, FIFA 15
    USA Roadtrips blog :: click here
    no votes  

Anal_Amoebe's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Copy/paste van de film-thread: Gisterennamiddag mijn vader, F1 fan van het eerste uur, mee naar Rush genomen. Hij (en o.a. een 2-jarige ik) was aanwezig op de Nürburgring tijdens Lauda's crash... ...we waren trouwens ook in Zolder toen Villeneuve daar het leven liet. Het was dus een film die ik hem moest laten zien, want uit eigen initiatief zou hij nooit naar de cinema trekken. Hij was behoorlijk onder de indruk. Niet alleen van de film zelf maar zeker ook van de technische vooruitgang die cinema's hebben gemaakt sinds hij er voor het laatst was, ergens in de jaren '80 waarschijnlijk. Ikzelf vond de film ook zeer de moeite, vooral de look die een vervlogen tijd opriep zonder er daarom oud uit te zien.
    To Protect and Sever - Baton courtesy, service with a smile!

You don't know what suspense is until you've been in Dean Martin's daughter's room at the Sands hotel with... Italians - Michael Laughlin (Strange Invaders)
    no votes  

squan's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    Gisteren ook gaan kijken. De look van de film was inderdaad prachtig. Als F1 én filmliefhebber kwam ik wel aan mijn trekken. Al wou de F1 fan in mij natuurlijk nog meer referenties en diepere achtergrond, terwijl de filmliefhebber dan weer meer en heftigere actie op het circuit wou. Maar de gulden middenweg it was, and it was good.
    Bruhl was inderdaad fantastisch gecast voor de rol van Lauda. De manier waarop hij sprak was spot-on.

Achter ons zaten een bende jonge gasten en één wijveke die dachten dat ze naar Fast and the Furious 7 gingen kijken... Probeerden dan ook constant zichzelf te amuseren met gefaalde humor. Al goed dat de film zelf daar een antwoord op had: 70ies Formule 1-motoren, rev up, en ik hoorde ze niet meer.

8,5/10
    Pain heals, chicks dig scars, glory lasts forever.
    no votes  

xDama's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Als F1-volger is het moeilijk om zo'n film objectief te bekijken. Als James Hunt-fan, nog veel moeilijker. But my God, I loved this movie!

Het verhaal blijft trouw aan de realiteit, op een paar kleine puntjes na. De muziek, de cinematografie, de actie (met grotendeels échte wagens!) was sensationeel en het verhaal zuigt je van in het begin in de film.

De prestatie die Daniel Brühl neerzet is echt sensationeel. Ik had momenten dat ik hem zelfs als de echte Lauda bekeek. Hemsworth als Hunt vond ik net iets minder geslaagd. Hij kwam iets te gelikt over, i.v.m de echte Hunt.

En zoals squan aanhaalt, ze hebben een heel mooie balans gevonden tussen de achtergrond van F1, het verhaal en de actie/uitvoering van de film. Enkel het pre-1976 gedeelte vond ik een beetje te snel gaan, maar dat werd gecompenseerd door alle kleine details waar ze wel op hebben gelet. Los van de film moet ik zeggen dat ik wel een enorm respect heb gekregen voor Lauda. Bij momenten pakte de film mij enorm als F1 fan/volger en ik denk dat ik zeker niet de enige zal zijn.

9/10
    Laatst gewijzigd door xDama; 15 oktober 2013 om 00:37
    no votes  

Foose's schermafbeelding
    iTrader
    24 (100%)
    Damn, I wanne see this. Ook zware F1-fan!
    no votes  

Liquigi's schermafbeelding
    iTrader
    25 (100%)
    Vond het een goeie film met prachtige beelden en niet bepaald originele maar wel lekker epische muziek van Hans Zimmer.
    Een ding waar ik me wel licht aan stoorde waren een paar gesprekken tussen Lauda en Hunt. Er waren zo een paar momenten waar ze de situatie in het klassement onder elkaar waren aan't bespreken terwijl het meestal wel overduidelijk was (ookal ben ik geen F1-fan). Ook vond ik die conversaties ongeloofwaardig overkomen, alsof de 2 piloten dat onder elkaar zouden discussiëren.
    Maar zoals ik al zei vond ik het voor de rest een goeie, visueel prachtige film met een dijk van een prestatie van Brühl. Door absoluut niks te kennen van Formule1 vond ik het bij momenten serieus spannend. Wist bijvoorbeeld niet zeker of Lauda/Hunt die brand of bepaalde races zou overleven.
    Het in de cinema kijken was wel een grote meerwaarde. Het geluid van die motoren
    Een gulle 8/10
    no votes  

iTrader
    0
    Zalige film, dikke 9/10
    Heb er echt van genoten, prachtige balans tussen de 2 levensstijlen.
    no votes  

Regels voor berichten