Pagina 2 van 5 Eerste 12345 Laatste

Discussie: Pacific Rim

Kiiilerke's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    no votes  

kil911ler's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Terug van de cinéma en mijn vriendengroep en ik vonden het allemaal: AWESOME

Vette bombastische soundtrack op de goede momenten en grootste gevechten, wat moet je nog meer hebben?
    no votes  

dacuba
    Guest
    Ik snap niet dat iedereen hier zo lyrisch is. Wat een zeikfilm die vol met clichés zit en overbodige dramascenes. Kan ook totaal niet kiezen wat voor film het nu is. Willen ze iets apocalyptisch verfilmen, want dat gevoel krijg ik nooit? Of nemen ze hier een beetje drama (vader/zoon, kind dat haar familie kwijt is) in combinatie met "oh kijk de muur haalt het niet" gebeurtenissen om de focus op hun machines te leggen? Ook nooit of te nimmer ergens een gezamelijke aanval van hun machines + luchtmacht, dat vroeg ik me nog af. Kunt ge die dingen niet nuken?

Vrij veel frustratie bij het kijken van deze film (nog net iets minder dan bij Oblivion). Ik heb spijt dat ik gewoon niet Godzilla terug heb opgezet want ik heb meer dan eens daaraan moeten denken. Blijven gewoon héél veel dingen open in deze film die ze best hadden kunnen oplappen ipv het zo breed te maken.

4/10 voor de special effects nog.
    no votes  

Namko's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dacuba Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik snap niet dat iedereen hier zo lyrisch is. Vol met clichés zit en overbodige dramascenes.
    tbh, zelfde mening hierover. Welja, tzal aan mij liggen!

Nuja, voor het verhaal ging ik sowieso niet naar deze film zien.
    no votes  

FreakyJP's schermafbeelding
    iTrader
    97 (100%)
    Een film die ook aandacht wilt leggen op het menselijke aspect en het dramatische, oh noes!

En neen, die Kaiju kunnen ze niet nuken. De eerste vier hebben ze met nucleaire wapens gedood, maar tenzij je de hele planeet wilt vernietigen, bleek dat niet bepaald de beste oplossing te zijn.
    Je ziet ook dat ze de kaiju met traditionele militaire wapens bevechten, maar dat dit gewoon nutteloos blijkt te zijn. Waarom zou je dan het leven van piloten riskeren als hun vliegtuigen zo goed als ineffectief zijn.
    DVD's - What I've watched
    Tasta.me - Zoekt extra reviewers voor PS4, Xbox One en PC!
    PSN/XBL: FreakyJP
    no votes  

Seraph's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Bekijk de film voor wat het is... an epic K.O. punch on a massive scale.
    Hemelse art work, details, CGI, muziek en ja het verhaal is niet van een hoogstaand niveau...
    Maar ik ging kijken om mechs te zien vechten op een epische schaal en jij?

8/10
    no votes  

camino's schermafbeelding
    iTrader
    36 (100%)
    7/10 Degelijke film, goed gefilmd, geen topper maar wel degelijk.
    Anderen naast ons vonden hem niet goed, dusja, smaken verschillen.
    Ik had er eerlijk gezegd niet veel van verwacht maar het viel dus nog best mee.
    Nys.
    no votes  

Veruca's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Gisteren gaan zien. Visueel spektakel, maar daar is het ook allemaal mee gezegd. Vond het een enorm domme film, met matig acteerwerk, irritante personages en bedenkelijke plotkeuzes. De film wilt duidelijk de kijker overdonderen met visueel geweld en zo hopen dat ze de tijd niet hebben om op te merken hoe mager de rest van de film is.

9/10 voor de visuals
    3/10 voor de rest
    Roleplaying in a galaxy far far away...
    Star Wars - Edge of the Empire ~ Star Wars - Age of Rebellion

Xbox LIVE: V3ruc4
    no votes  

Creep's schermafbeelding
    iTrader
    52 (95%)
    Ik heb genoten, maar ben toch niet zo lyrisch als de rest. Ergens had ik iets meer stijl gehoopt te hebben voor dit soort love letter aan de Anime 80's esthetiek. Kijk naar Speed Racer, een universeel gehaatte film die ik absoluut fantastisch vind omwille van zijn gedurfdheid.

Ergens klopte er voor mij iets niet met de schaal. Als je een film maakt over gigantische rondstompte mech's, dan is schaal belangrijk en dat heeft Del Toro meerdere malen benadrukt in interviews, daarom dat ik enthousiast was. Helaas om dan toch lichtjes teleurgesteld te zijn in de executie. Ik snap de 16/9 beeldverhouding. Cinescope (2.40:1) zou niet goed werken gezien er veel in de hoogte verloren gaat. Maar om schaal ECHT te doen werken, heb je verhoudingen nodig. Om te zien hoe gigantisch zo'n mech is, moet ik in hetzelfde shot een klein mieserig mannetje zien weglopen. Dit werkte uitstekend in de openingscenes en in de scenes in de stad (hoewel ik toch ook graag de actie 'eens' vanop afstand zou willen hebben gezien. Een schoon longshot van 2 gigantische wezens vechtend in een stad), dit werkte bijna niet op zee. Bij de eindscene SPOILERFUCKING ALERT BITCHES JO SPOILER SPOILER DO NOT LOOK

Als die categorie 5 afkomt heb je onder water TOTAAL geen visuele referentie van schaal, niks, nihil, nada, wat rotsjes, c'est tout. Daar tegenover staat dan de Jaeger die er dan gewoon uitziet als een mensengroot robotje. Echt jammere eindscene. Dit had giga moeten worden, groots, over the top.

In conclusie ben ik mss wat negatiever als de rest, maar dat is omdat ik veel gemiste kansen zie. Ik wou meer over the top, meer Speed Racer, uniekere look (leek teveel op standaard blockbuster gedoe), meer met schaal spelen...

7/10
    Telenet Games news Editor (Consoles)
    DVD Forum Moderator
    Website: http://games.telenet.be
    no votes  

math's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Creep Bekijk bericht
    Als die categorie 5 afkomt heb je onder water TOTAAL geen visuele referentie van schaal, niks, nihil, nada, wat rotsjes, c'est tout. Daar tegenover staat dan de Jaeger die er dan gewoon uitziet als een mensengroot robotje. Echt jammere eindscene. Dit had giga moeten worden, groots, over the top.
    Wel , je weet hoe groot een robot is door de scenes in de stad. Cat 5 is iets groter dan een robot.

Ik vond het een goeie film, vooral de cgi van de robots en monsters was uitstekend.

7.5/10
    no votes  

ng's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sheldon Cooper Bekijk bericht
    edit: amai, nu had ik echt geen enkele seconde door dat Raleigh dezelfde acteur is als de oudere broer uit Hooligans
    Jax uit SOA.
    signature goes here
    no votes  

Michster's schermafbeelding
    iTrader
    360 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dacuba Bekijk bericht
    Ik snap niet dat iedereen hier zo lyrisch is. Wat een zeikfilm die vol met clichés zit en overbodige dramascenes. Kan ook totaal niet kiezen wat voor film het nu is. Willen ze iets apocalyptisch verfilmen, want dat gevoel krijg ik nooit? Of nemen ze hier een beetje drama (vader/zoon, kind dat haar familie kwijt is) in combinatie met "oh kijk de muur haalt het niet" gebeurtenissen om de focus op hun machines te leggen? Ook nooit of te nimmer ergens een gezamelijke aanval van hun machines + luchtmacht, dat vroeg ik me nog af. Kunt ge die dingen niet nuken?

Vrij veel frustratie bij het kijken van deze film (nog net iets minder dan bij Oblivion). Ik heb spijt dat ik gewoon niet Godzilla terug heb opgezet want ik heb meer dan eens daaraan moeten denken. Blijven gewoon héél veel dingen open in deze film die ze best hadden kunnen oplappen ipv het zo breed te maken.

4/10 voor de special effects nog.
    Kan begrijpen dat de film u teleurstelde... MAAR serieus Dacuba.. Godzilla aanhalen als betere film?
    Fire, walk with me
    Last.fm
    no votes  

dacuba
    Guest
    Ja hoor. Grafisch was deze film een dikke 10, maar als ik de totale rekening maak ben ik echt teleurgesteld. Ook de talloze verwijzingen naar Godzilla staken me tegen. Voetafdruk, verschuilt zich en komt ineens uit het gebouw (identiek aan Godzilla en de heli's), zwangere Kaiju (dat was echt de doodsteek).

Dan de algemene setting waarin de film echt geen raad met zichzelf weet:
    - zijn ze iets "serieuzer" zoals ik in het begin de indruk had?
    - wat is er in hemelsnaam fout gegaan bij dieje "badass" en 2 wetenschappers. Wat een onnozele nietsbijdragende karakters zeg :/ (Charlie Day is ook één van de meest irritante acteurs die ik ken)
    - de maarschalk wilt koste wat het kost dat meisje niet in een robot zetten (omdat hij haar geadopteerd heeft) terwijl dat de laatste kans is maar kijkt er dan wel lustig op toe hoe miljoenen mensen vermoord worden en dingske overhaalt hij met de slappe "wilt ge liever op de muur dan in een robot sterven?"- oneliner.
    - ik ben nog altijd niet overtuigd van het feit dat je wél technologie hebt om zulke Jaegers te maken, maar dan geen slimme/moderne bommen kan ontwikkelen waarbij luchtsteun mogelijk is. Of dat hadden ze maar beter moeten uitwerken en niet zeggen dat ze na 56 dagen toch een Kaiju kapot kregen met traditionele wapens.
    - de tenenkrommende romance tussen dingske en die chick :')

Ook gewoon een paar tenenkrommende scenes die ik echt niet goed vond. Ik zie graag wat drama en menselijke eigenschappen in zulk een film (zoals de eerste helft van Man of Steel) maar dan moet het wel geloofwaardig zijn, anders mis je helemaal je doel. Dus nogmaals, CGI dikke film maar al de andere zaken reduceren dit (voor mij) tot een 4/10 ofzo. De Godzilla die ik heb gezien was veel "schokkender" (origineler) dan deze Pacific Rim.
    Laatst gewijzigd door dacuba; 21 juli 2013 om 12:44
    no votes  

iTrader
    3 (100%)
    Oh man, deze film was heerlijk om te zien. Tuurlijk, story- en characterwise is het geen topper, maar dan ben je imo bij de verkeerde film. Lekker hersenloos genieten van Gundam vs Godzilla met alle verwoestingen eromheen, dat is deze film en daar heb ik enorm van genoten. 8/10. Grungywout heeft de film al perfect samengevat.
    no votes  

Kiiilerke's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Die soundtrack als gipsy danger met die boot rondloop en leatherback afmaakt daarvoor
    no votes  

Pagina 2 van 5 Eerste 12345 Laatste

Regels voor berichten