Pagina 2 van 4 Eerste 1234 Laatste

Discussie: Source Code

Furiez's schermafbeelding
    iTrader
    76 (99%)
    Dat is allemaal nog niets vergeleken met wat Avondland allemaal neertypt.
    no votes  

Brick Top's schermafbeelding
    iTrader
    16 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FreakyJP Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Had die met de Humo gewisseld omdat die iets minder extreem was. Maar ok, laten we dan even kijken naar die van Digg:

Deze tijd moet toch serieus fucked up zijn, dat zelfs blockbusters zich tegenwoordig verplicht voelen existentiële twijfels aan te kaarten.

Hij goochelt hier met een handjevol plotlijnen die stuk voor stuk autonoom zouden kunnen bestaan, maar elkaar toch voortdurend raken en ook, hoe zeg je dat, verticaal ondersteunen.

Zo bevat de film behalve een rechttoe rechtaan actieverhaal en een naïeve liefdeshistorie ook een metafysische betekenislaag, die op een organische manier uit die oppervlakkige vertelsels voortvloeit.

Met die laatste prent deelt ‘Source Code' overigens ook zijn cyclische structuur: beide films herhalen een bepaald tijdsbestek

trage, statische scènes gunnen de protagonist en het publiek daar de tijd om te tobben over het hoe en waarom van zijn bestaan.

om de een of andere reden voelden de makers de drang het publiek met een zeemzoeterig postscriptum te troosten

Eens de zure oprisping van het kleffe nawoord is doorgespoeld, kan je dan ook alleen maar goeie conclusies trekken uit het hele ding.

Jake Gyllenhaal laat nog eens zien dat hij niet alleen esthetisch maar ook artistiek verantwoord is.

En dan zit jij af te geven op mijn bespreking????? DUDE...
    Volgens mij zat je mij echt gewoon persoonlijk aan te vallen (en ik heb zo'n gevoel waarom precies)
    Ik wist op voorhand dat je zinnen uit die review ging halen. Waarom? Omdat heel veel woorden uit jouw review terug te vinden zijn in die review. Wie hier leentjebuur heeft gespeeld bij wie laat ik in het midden. Maar begrijp je écht niet wat ik bedoel FreakyJP? Wederom, het kan aan mij liggen maar je ziet toch ook zelf het verschil tussen een zin zoals:

Met die laatste prent deelt ‘Source Code' overigens ook zijn cyclische structuur: beide films herhalen een bepaald tijdsbestek
    Door het gebruik van de cyclische structuur van de treinsequentie krijgt de film ook een existentieel en soms humoristisch kantje.
    In die eerste zin wordt zelfs letterlijk uitgelegd wat er wordt bedoeld met die cyclische structuur! Een bepaald tijdsbestek dat herhaald wordt, voila!

Maar het gebruik van de cyclische structuur van de treinsequentie die voor een existentieel kantje zorgt... Wees eerlijk: Zo'n zinnen dragen toch niets bij tot een review? Dat is toch veel te abstract? Zonder daar eerst vijf minuten over na te denken heb je geen flauw idee wat de schrijver daarmee bedoelt. In de zinnen daarna kom je er min of meer op terug waardoor het wat duidelijker wordt maar toch, bladvulling moet je gewoon vermijden imo. Als je de film reeds gezien hebt zal je zo'n zinnen wel vatten. Maar bon, recensies lezen na de film gezien te hebben... Ik doe het zelf ook maar meestal is het omgekeerd hé.

Voor het overige begrijp ik die andere review trouwens volledig hoor. Net zoals ik die van jou ook kan volgen. In die lange review zit slechts een zin die ik niet begrijp:

om de een of andere reden voelden de makers de drang het publiek met een zeemzoeterig postscriptum te troosten
    Ik weet namelijk niet wat een postscriptum is. Voila, dat is eerlijk van mij hé. Want ik had het ook snel kunnen googlen. Iets dat nog volgt na de aftiteling ofzo? Weet ik veel.

En nu ben ik echt is benieuwd waarom ik jou persoonlijk zou aanvallen. Ik hou niet van uw semi-intellectuele schrijfstijl neen. Maar dat gaat over uw schrijfstijl, niet over u persoonlijk. Heb er overigens ook totaal geen moeite mee om toe te geven dat jij 100x meer verstand hebt van films dan ik. Uw smaak van film is evenmin de mijne, maar het siert u dat jij naast de mainstream films ook films van allerlei andere culturen meepikt.
    no votes  

FreakyJP's schermafbeelding
    iTrader
    97 (100%)
    Ok, misschien ga ik ervan uit dat de gemiddelde lezer zijn kennis groter is dan ze werkelijk is. Ik ga ervan uit dat dit soort begrippen gemeengoed zijn bij het hedendaagse filmminnend publiek.

Een cyclische (of circulaire, maar ik vind cyclisch beter klinken) structuur is nu éénmaal een term die gehanteerd wordt voor films die bepaalde narratieve gedeeltes herhalen.

Existentialisme komt ook in andere recensies terug hoor, heb even opgezocht:
    Telegraph: 'He takes a Hollywood gig on the twistily daft sci-fi thriller Source Code, which dabbles in a not dissimilar existential crisis.'
    NY Times: 'What is it about our times (or cinema) that provokes existential crises in some of the more interesting action heroes?'
    CBC: 'Stevens finds himself trapped in an existential hell of sorts -- Groundhog Day crossed with TV's 24, except each episode is only eight minutes long.'

Dat van het persoonlijk aanvallen, verwees naar al die zever rond Sucker Punch en het 3D topic.But nvm!
    Laatst gewijzigd door FreakyJP; 24 april 2011 om 11:56
    DVD's - What I've watched
    Tasta.me - Zoekt extra reviewers voor PS4, Xbox One en PC!
    PSN/XBL: FreakyJP
    no votes  

iTrader
    16 (100%)
    Ok, misschien ga ik ervan uit dat de gemiddelde lezer zijn kennis groter is dan ze werkelijk is. Ik ga ervan uit dat dit soort begrippen gemeengoed zijn bij het hedendaagse filmminnend publiek.

Een cyclische (of circulaire, maar ik vind cyclisch beter klinken) structuur is nu éénmaal een term die gehanteerd wordt voor films die bepaalde narratieve gedeeltes herhalen.

Existentialisme komt ook in andere recensies terug hoor, heb even opgezocht:
    Telegraph: 'He takes a Hollywood gig on the twistily daft sci-fi thriller Source Code, which dabbles in a not dissimilar existential crisis.'
    NY Times: 'What is it about our times (or cinema) that provokes existential crises in some of the more interesting action heroes?'
    CBC: 'Stevens finds himself trapped in an existential hell of sorts -- Groundhog Day crossed with TV's 24, except each episode is only eight minutes long.'

Dat van het persoonlijk aanvallen, verwees naar al die zever rond Sucker Punch en het 3D topic.But nvm!
    Nogmaals, 't gaat hem niet om de woorden an sich. 't Is gewoon doordat je een paar van die woorden in een en dezelfde zin propt dat je een onverstaanbaar geheel vormt. Voor mij althans.

Maar soit, laten we de strijdbijl begraven want ambras liggen maken over het internet vind ik zo verschrikkelijk kansloos. Dat van die dt-fout was misschien wat kinderachtig van mij, I admit. Dat had ik u ook gewoon via PM kunnen melden zodat ge het geruisloos kon editten. Maar dt-fouten in een tekst die 'bol staat' van de moeilijke woorden... Sorry maar dan knapt er iets in mij.

Heb het 3D-topic gecheckt en blijkbaar heb ik daar ook een bericht gepost dat (deels) op uw eerdere post was gericht. Daar neem ik trouwens niets van terug: Een intellectuele meerwaarde zoeken in 3D vind ik nog steeds even kansloos als bij de hoeren op zoek gaan naar echte liefde.

Maar voor alle duidelijkheid, dat was (en is nog steeds) niet persoonlijk, hooguit een meningsverschil.
    Laatst gewijzigd door Brick Top; 24 april 2011 om 12:20
    no votes  

iTrader
    97 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brick Top Bekijk bericht
    Heb het 3D-topic gecheckt en blijkbaar heb ik daar ook een bericht gepost dat (deels) op uw eerdere post was gericht. Daar neem ik trouwens niets van terug: Een intellectuele meerwaarde zoeken in 3D vind ik nog steeds even kansloos als bij de hoeren op zoek gaan naar echte liefde.
    Pina 3D, we zullen zien wat het geeft hé
    no votes  

iTrader
    16 (100%)
    Pina 3D, we zullen zien wat het geeft hé
    Ik ben de eerste om mijn ongelijk toe te geven wanneer dat nodig blijkt!
    no votes  

vankja's schermafbeelding
    iTrader
    48 (98%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brick Top Bekijk bericht
    Het is gewoon het elitaire toontje in het algemeen dat me stoort. Ik ben inderdaad maar een simpele boerenzoon uit de Kempen. En ja, mijn woordenschat is misschien niet de meest gesofisticeerde. Maar is er werkelijk één iemand die zich iets kan voorstellen bij een film die dankzij het gebruik van de cyclische structuur van de treinsequentie een existentieel kantje krijgt?

Enfin, het zal wel aan mijn gebrekkige woordenschat liggen. Misschien kan ik mij in het vervolg best beperken tot de recensies in P-magazine. Die zijn tenminste verstaanbaar voor simpele zielen uit de Kempen.

WHAHAA, waar kan ik rep geven, je neemt me de woorden uit de mond
    no votes  

Gurdt's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Ik ga deze film deze week ergens zien, heb er eigenlijk niet zo een hoge verwachting van. Ik heb me er nog niet in verdiept maar op het eerste zicht lijkt het zo een beetje in dezelfde trend te liggen als die andere sci-fi's tegenwoordig. Om de een of andere reden moest ik denken aan Déjà Vu, Inception en Limitless. Maar hierover kan ik mij pas na de film uitspreken

Over die discussie ivm die recensie. Ik volg eerlijk gezegd Brick Top, ik heb de recensie niet gelezen en ik twijfel er niet aan dat het inhoudelijk een erg goede recensie is. Ik probeer duidelijk te maken dat ik FreakyJP zeker niet persoonlijk wil aanvallen. Maar ik vind die zinnen wat hier gequote werden zelf ook een beetje overkill, te veel highlevel termen die samen niet goed passen naar mijn mening. Die zinnen van Digg bijvoorbeeld zijn voor de modale burger aangenamer om te lezen.

Ik ben volgens mij geen achterlijk schaap, ik doe gewoon mijn master, ik lees regelmatig en ben dus niet onbelezen ofzo, maar ik vind die zinnen er lichtjes overgaan. Ik zou alleszins een recensie niet meer verder lezen na zo een zinnen omdat dat bij mij gewoon hautain overkomt. Zo van "ik probeer hier even al mijn filmtermen in één zin te steken, ipv aan de inhoud te werken". Maar nogmaals, ik zeg niet dat dat zo is bij jouw review. Ik heb deze niet gelezen en ga dat ook niet doen. Ik heb het over het algemeen beeld.
    o/'
    no votes  

iTrader
    42 (96%)
    ik vind review nog vlot geschreven, inderdaad paar zinnen die eerder thuis horen in een Science of Nature, maar voor de rest wel getriggerd
    no balls no glory
    no votes  

Gurdt's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Ik denk dat er bedoeld werd.

Intelligent wil zeggen: "slimmer" dan het gemiddelde. Als iemand dus een intelligent tekstje schrijft, enfin met intelligente termen enzoverder, heeft die waarschijnlijk als doelpubliek een intelligente groep. Maar dan plaats je dat tekstje niet op een gemiddeld forum, om nadien de gemiddelde forumganger uit te jouwen omdat deze diens intelligent tekstje niet volledig kan begrijpen.
    o/'
    no votes  

iTrader
    97 (100%)
    Ik ben niet begonnen hé

Maar goed, het is idd nog al gebleken dat het grote deel van de 9Lifes niet op dezelfde golflengte als mij zitten. Wat ik ergens wel spijtig vind, want de mogelijkheid tot een degelijke discussie valt zo vaak in het water en wordt herleid tot een smijten met modder.
    Laatst gewijzigd door FreakyJP; 26 april 2011 om 23:14
    no votes  

insomnia's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Er is niks mis met JP's review.
    no votes  

wtf?hax!kthxbye's schermafbeelding
    iTrader
    48 (98%)
    Ieder zijn doelpubliek.
    To conquer fear is the beginning of wisdom.
    no votes  

Yuut's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    ik wil hem zeker zien, Jake Gyllenhaal vind'k best goeie acteur
    no votes  

xDama's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Net gaan bekijken en ik vond hem ook zeker en vast te pruimen! Cool verhaal, goed acteerwerk van Gyllenhaal en een goeie verfilming + lekkere OST. Het enige wat ik wel wat minder vond, was het romantisch kantje van het verhaal, het was iets te overheersend.

Wel grappig dat mijn gezelschap het allemaal stuk voor stuk een slechte film vonden. Maar dat zijn dan ook de types die Battle: Los Angeles geweldig zouden vinden.

8/10
    no votes  

Pagina 2 van 4 Eerste 1234 Laatste

Regels voor berichten