Pagina 1 van 2 12 Laatste
    Anal_Amoebe's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)

Foutieve beeldformaten en te mijden DVD's...

DVD's met foutieve beeldformaten:

BENELUX

American History X - HOM (en sindsdien RCV) DVD is 1.33:1 fullscreen in plaats van het oorspronkelijke 1.85:1. De UK versie bvb heeft de correcte aspect ratio.

Aviator, the - DFW DVD is 1.78:1 (open matte & pan&scan) in plaats van het oorspronkelijke 2.35:1. De UK versie bvb heeft de correcte aspect ratio.

Banquet, the - DFW DVD is 1.78:1 (pan&scan) in plaats van het oorspronkelijke 2.35:1. De R1 versie bvb heeft de correcte aspect ratio. De disc is ook nog eens een NTSC->PAL transfer.

Bound - RCV DVD is 1.33:1 fullscreen (pan&scan) in plaats van het oorspronkelijke 1.85:1. De UK versie bvb heeft de correcte aspect ratio.

Crash (Cronenberg) - Indies DVD is 1.33:1 fullscreen (open matte) in plaats van het oorspronkelijke 1.85:1. De UK versie bvb heeft de correcte aspect ratio.

Crash (Haggis) - Universal DVD is 1.78:1 (open matte en pan&scan) in plaats van het oorspronkelijke 2.35:1. De UK versie bvb heeft de correcte aspect ratio.

Creep - Universal DVD is 1.78:1 in plaats van het oorspronkelijke 2.35:1. De UK versie bvb heeft de correcte aspect ratio.

Descent, the - A-film DVD is 1.78:1 (open matte) in plaats van het oorspronkelijke 2.35:1. De UK versie bvb heeft de correcte aspect ratio.

Hostage - Universal DVD is 1.78:1 (ik denk, open matte) in plaats van het oorspronkelijke 2.35:1. De UK versie bvb heeft de correcte aspect ratio.

Jackie Brown - RCV DVD is 1.33:1 fullscreen (pan&scan) in plaats van het oorspronkelijke 1.85:1. De UK versie bvb heeft de correcte aspect ratio.

Lake Placid - DFW DVD is 1.78:1 (pan&scan) in plaats van het oorspronkelijke 2.35:1. De UK versie bvb heeft de correcte aspect ratio.

Lord of War - DFW DVD is 1.78:1 (open matte) in plaats van het oorspronkelijke 2.35:1. De UK versie bvb heeft de correcte aspect ratio.

Memento - Universal DVD is 1.78:1 (pan&scan) in plaats van het oorspronkelijke 2.35:1. De UK versie bvb heeft de correcte aspect ratio.

Perfume - Story of a Murderer - RCV DVD is 1.78:1 (open matte) in plaats van het oorspronkelijke 2.35:1. De UK versie bvb heeft de correcte aspect ratio.

Running Man, the - RCV DVD is 1.33:1 fullscreen (pan&scan) in plaats van het oorspronkelijke 1.85:1. De UK versie bvb heeft de correcte aspect ratio, weliswaar niet-anamorph.

Running Scared - DFW DVD is 1.78:1 (open matte) in plaats van het oorspronkelijke 2.35:1. De UK versie bvb heeft de correcte aspect ratio.

Sahara - Universal DVD is 1.78:1 (open matte) in plaats van het oorspronkelijke 2.35:1. De UK versie bvb heeft de correcte aspect ratio.

Space Truckers - NL DVD is 1.33:1 (pan&scan) in plaats van het oorspronkelijke 2.35:1. De UK versie bvb heeft de correcte aspect ratio, weliswaar niet-anamorph.

Underworld (theatrical) - DFW DVD is 1.78:1 (open matte & pan&scan) in plaats van het oorspronkelijke 2.35:1. De UK versie bvb heeft de correcte aspect ratio, maar ook de DFW uitgave van de Director's Cut van deze film is in het juiste beeldformaat.

White Noise 2: The Light - DFW DVD is 1.78:1 (open matte) in plaats van het oorspronkelijke 2.35:1. De R1 versie bvb heeft de correcte aspect ratio.

UK

Black Sheep - UK ICON DVD is 1.78:1 (open matte) in plaats van het oorspronkelijke 2.35:1. De R1 en NL versies bvb hebben de correcte aspect ratio.

Surface - The Complete Series - Universal DVD is 1.33:1 (pan&scan) in plaats van het oorspronkelijke 1.78:1. De R1 versie bvb heeft de correcte aspect ratio.

30 Days of Night - UK ICON DVD is 1.78:1 (open matte) in plaats van het oorspronkelijke 2.35:1. De R1 en NL versies bvb hebben de correcte aspect ratio.

White Noise 2: The Light - UK DVD is 1.78:1 (open matte) in plaats van het oorspronkelijke 2.35:1. De R1 versie bvb heeft de correcte aspect ratio.

Te mijden DVD's

A Sound of Thunder - NL DFW DVD heeft extreme blokvorming gedurende gans de film, zelfs in de achtergronden bij weinig bewegende scenes. De UK versie heeft niks van deze problemen én is in het juiste beeldformaat.

Cube - Aan de NL versie is zowat alles mis dat mis kan zijn aan een DVD. 4:3 pan&scan en extreem donker beeld. Eender welke andere versie is beter dan deze.

Dune - De NL versie is pan&scan 4:3 en heeft bijzonder slecht geluid. Er zijn wereldwijd alleen maar betere versies te vinden.

Mutant Action - De A-film NL DVD is weliswaar in het juiste beeldformaat en anamorph, maar het beeld is van een zodanig belabberde kwaliteit dat zelfs een VHS een verbetering zou betekenen. De UK versie daarentegen (Accion Mutante) heeft een zeer aanvaardbaar beeld.
    Laatst gewijzigd door Anal_Amoebe; 24 juni 2010 om 18:10
    To Protect and Sever - Baton courtesy, service with a smile!

You don't know what suspense is until you've been in Dean Martin's daughter's room at the Sands hotel with... Italians - Michael Laughlin (Strange Invaders)

Macresco's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Dit mag voor mij een sticky worden hoor.
    Indien die goed geupdate wordt

de hamster's schermafbeelding
    iTrader
    181 (100%)
    hoort de dvd van The Aviator hier ook niet tussen Anal? Ik ben bijna zeker dat rcv daar ook aan het formaat heeft zitten knippen.

Dennoman's schermafbeelding
    iTrader
    107 (98%)
    Aviator had inderdaad een fout beeldformaat.

Kunnen we het niet gewoon veralgemenen tot "te vermijden distributiemaatschappijen", daar RCV en DFW bijzetten en call it a day?
    ~ "You don't see faith healers working in hospitals for the same reason you don't see psychics winning the lottery." ~

Darius Craven's schermafbeelding
    iTrader
    350 (100%)
    A Sound of Thunder is gewoon te vermijden, correct beeldformaat of niet

Wel goede lijst, mss idd Sticky van maken?
    Been gaming since the 90's... And still going strong... Consoles / PC / Handhelds...

iTrader
    4 (100%)
    Ik zal de lijst af en toe wel updaten, wanneer er me te binnen schieten of wanneer er worden vermeld die ik zelf nog niet kende, maar die gemakkelijk te controleren zijn...

You don't know what suspense is until you've been in Dean Martin's daughter's room at the Sands hotel with... Italians - Michael Laughlin (Strange Invaders)

TX.Conn's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Denk dat deze 3 ook in het verkeerde beeldformaat op DVD zijn uitgebracht:

Benelux:

The Boondock Saints - RCV DVD zegt: 4:3 geschikt voor alle beeldformaten, terwijl IMDB 2.35:1 aantoont. DVD nog niet bekeken... doordat het wrs het verkeerde beeldformaat is.

Basic - DFW DVD zegt: 16:9 Anamorphic Widescreen (1.85), op IMDB staat 2.35:1. Deze DVD ook nog niet bekeken, maar het zal wrs ook wel in het verkeerde beeldformaat zijn.

Lola Rennt - Deze DVD heb ik nog niet in mijn collectie, maar ik dacht te menen dat die in België ook in het verkeerde formaat is gereleased.
    Simulation Racing: GTR²/Evo - nK-Pro - Ferrari Virtual Academy - iRacing
    iRacing footage: Untitled Movie - GT2 Race Battle - Defending the Lead on the Last Lap
    iPhone 4S/iPad 1&2/iPod Touch 4thG: The Simpsons Tapped Out - (add me: iJkW)
    F1 Driver: Robert Kubica - Renault

TX.Conn's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Er schieten er mij nog 2 te binnen:

Benelux:

187 (One Eight Seven) - Paradiso Home Entertainment DVD 4:3 Full Frame, IMDB toont aan 1.85:1. Deze DVD al gezien, de DVD is inderdaad 4:3 Full Frame en zeer donker kwa beeld om naar te kijken.

Basquiat - RCV DVD Beeld: Full Frame staat er op de verpakking, deze DVD ook al gezien en is idd 4:3 Full Frame om naar te kijken... nochtans beweert IMDB anders met 1.85:1.
    Simulation Racing: GTR²/Evo - nK-Pro - Ferrari Virtual Academy - iRacing
    iRacing footage: Untitled Movie - GT2 Race Battle - Defending the Lead on the Last Lap
    iPhone 4S/iPad 1&2/iPod Touch 4thG: The Simpsons Tapped Out - (add me: iJkW)
    F1 Driver: Robert Kubica - Renault

iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TX.Conn Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Denk dat deze 3 ook in het verkeerde beeldformaat op DVD zijn uitgebracht:

Benelux:

The Boondock Saints - RCV DVD zegt: 4:3 geschikt voor alle beeldformaten, terwijl IMDB 2.35:1 aantoont. DVD nog niet bekeken... doordat het wrs het verkeerde beeldformaat is.

Basic - DFW DVD zegt: 16:9 Anamorphic Widescreen (1.85), op IMDB staat 2.35:1. Deze DVD ook nog niet bekeken, maar het zal wrs ook wel in het verkeerde beeldformaat zijn.

Lola Rennt - Deze DVD heb ik nog niet in mijn collectie, maar ik dacht te menen dat die in België ook in het verkeerde formaat is gereleased.
    Dat van Basic zou kunnen, die film ken/heb ik niet, maar Boondock Saints is correct. Er staat inderdaad 4:3 op de hoes, maar de film zelf is 2.35:1, zij het niet anamorph.

Van Lola Rennt zijn er 2 versies. De crappy one (op all gebied), maar zelfs die is min of meer juist qua beeldformaat, zij het wederom niet anamorph. En de goeie, de A-film uitgave, waar niks mis mee is...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TX.Conn Bekijk bericht
    Er schieten er mij nog 2 te binnen:

Benelux:

187 (One Eight Seven) - Paradiso Home Entertainment DVD 4:3 Full Frame, IMDB toont aan 1.85:1. Deze DVD al gezien, de DVD is inderdaad 4:3 Full Frame en zeer donker kwa beeld om naar te kijken.

Basquiat - RCV DVD Beeld: Full Frame staat er op de verpakking, deze DVD ook al gezien en is idd 4:3 Full Frame om naar te kijken... nochtans beweert IMDB anders met 1.85:1.
    Die 2de ken ik niet, maar 187 heb ik zelf ook, in een box samen met Dark Blue en die is wederom gewoon niet-anamorph widescreen. Ik heb er nooit iets verkeerd aan gezien om eerlijk te zijn...

Editje: alle reviews van de NL van Basic die ik kan vinden, geven aan dat de DVD een correct beeldformaat heeft...

hatetn's schermafbeelding
    iTrader
    45 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dennoman Bekijk bericht
    Aviator had inderdaad een fout beeldformaat.

Kunnen we het niet gewoon veralgemenen tot "te vermijden distributiemaatschappijen", daar RCV en DFW bijzetten en call it a day?

da's een beetje makkelijk maar jammer genoeg waar

iTrader
    1 (100%)
    Ik heb zo een beetje de indruk dat dit forum geen groot succes is?

iTrader
    4 (100%)
    Ik denk dat men een beetje onderschat heeft hoeveel werk er steeds weer in kruipt om een beetje een degelijke DVD review op te stellen. Ik ben er ook ooit mee begonnen op mijn webspace, in't Engels dan nog, maar heb het opgegeven na een 5-tal films omdat er gewoon teveel werk in kroop.

Wat deze thread betreft, dit zijn wel zowat alle films waarvan ik weet dat ze foutief zijn en zolang ik er geen nieuwe tegenkom, kan ik hem ook niet aanvullen...

iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Anal_Amoebe Bekijk bericht
    Ik denk dat men een beetje onderschat heeft hoeveel werk er steeds weer in kruipt om een beetje een degelijke DVD review op te stellen. Ik ben er ook ooit mee begonnen op mijn webspace, in't Engels dan nog, maar heb het opgegeven na een 5-tal films omdat er gewoon teveel werk in kroop.

Wat deze thread betreft, dit zijn wel zowat alle films waarvan ik weet dat ze foutief zijn en zolang ik er geen nieuwe tegenkom, kan ik hem ook niet aanvullen...
    Deze thread heeft ongetwijfeld zijn bestaanswaarde hoor. Ik zou er gewoon een sticky van maken in het normale forum.

Als het niet beter wordt, dit subforum gewoon wegdoen zou ik zeggen.

DhedRr's schermafbeelding
    iTrader
    0
    The Apartment van MGM, 16:9 ipv 2.35:1

MrZarq's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Se7en van RCV (1-disc versie), doosje zegt 'breedbeeld' hetgene ik interpreteer als 16:9 ipv 2.35:1

edit: net getest, en het is toch correct
    Laatst gewijzigd door MrZarq; 27 mei 2010 om 20:24
    ~ Two by two, hands of blue ... ~

Pagina 1 van 2 12 Laatste

Regels voor berichten