Discussie: 1917

Praga's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)

1917

De echte held van 1917 is Roger Deakins, een man die er in slaagt om het grauwste oorlogsgebied er fantastisch te doen uitzien.

De nieuwste van Sam Mendes mist het emotionele gewicht van Saving Private Ryan en het cinematografische vernuft van Dunkirk, en landt dus ergens tussen het heldhaftige Hacksaw Ridge en het mannen-op-een-onmogelijke-missie van Fury.

De single take-illusie is vooral bewijs van piekfijne montage maar alleen in het eerste half uur zorgt dat trukje voor écht voelbare spanning. Echter de goeie pacing en de sterke bijrollen van Strong, Firth en Cumberbatch én uiteraard de uitmuntende cinematografie van Deakins zorgen dat 1917 alvast filmjaar 2020 met een knal start.

Ingestuurd door BB.
    "Tho' I walk through the Valley of Death, I shall fear no evil, 'cause I'm the meanest mother in the valley!"

Jonas89's schermafbeelding
    iTrader
    141 (99%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Zeer goede film. 9/10

Maar verwacht geen Saving Private Ryan, Fury toestanden
    PSN: Jonas89

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Ik ben deze ook gaan bekijken in de cinema, voor de zeldzame keren dat er eens een film over WO I uitkomt. Het enige wat me een beetje stoorde was dat sommige zaken niet echt historisch correct waren. Het verhaal speelt zich af aan het westfront, de Britten zaten daar vooral in Vlaanderen en de streek rond Calais. Wanneer je in de film dan bepaalde natuurlijke elementen ziet die je in die streek onmogelijk kan vinden, dan ben ik toch een beetje teleurgesteld.

xDama's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Visueel en cinematografisch pareltje. Een van de betere van 2019. Op een bepaalde manier mist de film wel wat emotionele diepgang, maar tegelijkertijd siert het de film ook.

Ik had in IMAX wel net iets meer overweldigende momenten verwacht zoals bij bv. Dunkirk, maar de immersion is enorm door de single shot style. Een paar momentjes gehad dat ik er zodanig 'in' zat dat ik mij kapot schrok door een aantal gebeurtenissen.

9/10 -> See it in IMAX

Regels voor berichten