Pagina 1 van 6 12345 ... Laatste
    Praga's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    8 Post(s)

Star Wars Episode IX: The Rise of Skywalker

Als Rian Johnsons The Last Jedi (2017) de barokke resonantie van 'The Empire Strikes Back' (1980) benaderde, is dit sluitstuk eerder schatplichtig aan 'Return of the Jedi '(1983). Maar waar die laatste vooral een vakkundig gemaakt verplicht nummer was, eerder een epiloog dan een ware emotionele climax, tikt 'The Rise of Skywalker' zijn eigen koers in.

Je kan de hele review checken op onze frontpagina.
    "Tho' I walk through the Valley of Death, I shall fear no evil, 'cause I'm the meanest mother in the valley!"

utred?'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    barokke resonantie begot
    Laatst gewijzigd door utred?; 18 december 2019 om 19:49

iTrader
    12 (93%)
    Mentioned
    6 Post(s)
    Vandaag gezien. Was wel leuk, maar ik ben en blijf fan van de eerste 3 films. Al de rest vind ik maar bagger

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Praga Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Als Rian Johnsons The Last Jedi (2017) de barokke resonantie van 'The Empire Strikes Back' (1980) benaderde, is dit sluitstuk eerder schatplichtig aan 'Return of the Jedi '(1983). Maar waar die laatste vooral een vakkundig gemaakt verplicht nummer was, eerder een epiloog dan een ware emotionele climax, tikt 'The Rise of Skywalker' zijn eigen koers in.

Je kan de hele review checken op onze frontpagina.
    Kijk er naar uit deze morgen te lezen.

iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Maw: om iedereen te plezieren en om niet te veel risico te nemen hebben ze weer wat gepikt uit de eerste drie films, wat uit de trailers al duidelijk was. Voeg daar nog een vleugje politiek getinte boodschappen over (The Force is female), en we hebben de ideale mix voor de zoveelste matige film uit de reeks. De algemene reviews van critici en kijkers lijkt daar ook op te duiden: een vijfje of zes op tien. Nog een geluk dat niet alles verloren is, we hebben The Mandalorian nog.
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    19 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Misschien moeten we een extra topic met spoilers maken? Want ik zou hier precies wel eens willen discusiëren over wat er nu gepikt is enzo. Ik vond dat héél goed meevallen deze film.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fransz Bekijk bericht
    Vandaag gezien. Was wel leuk, maar ik ben en blijf fan van de eerste 3 films. Al de rest vind ik maar bagger
    PSN: Shaddix-be

byter's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Het begin vond ik zelfs voor een Star Wars film zeer rommelig. Nooit echt een deftige dynamiek tussen de pesonages. Aan actie geen gebrek.
    Als je met een trilogie begint lijkt het me vrij belangrijk dat je toch een basis plan hebt van wat je wilt vertellen en het gevoel dat ik nu heb is dat dit toch mislukt is wegens gebrek aan.

Mijn eerste indruk is dus toch wat minder.

Blijkbaar heb ik ook heel de hetze tegen TLJ gemist.
    Service guarantees citizenship.

marcel's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thin Liz Bekijk bericht
    Maw: om iedereen te plezieren en om niet te veel risico te nemen hebben ze weer wat gepikt uit de eerste drie films, wat uit de trailers al duidelijk was. Voeg daar nog een vleugje politiek getinte boodschappen over (The Force is female), en we hebben de ideale mix voor de zoveelste matige film uit de reeks. De algemene reviews van critici en kijkers lijkt daar ook op te duiden: een vijfje of zes op tien. Nog een geluk dat niet alles verloren is, we hebben The Mandalorian nog.
    wtf is dat tegenwoordig als er een vrouw in een sterke rol zit? elke man voelt zich ineens bedreigd of wat?

ik heb trouwens niet het gevoel gehad dat "de force is female" de boodschap van de film is, in tegendeel zelfs...
    3 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Obi-Jan's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marcel Bekijk bericht
    wtf is dat tegenwoordig als er een vrouw in een sterke rol zit? elke man voelt zich ineens bedreigd of wat?

ik heb trouwens niet het gevoel gehad dat "de force is female" de boodschap van de film is, in tegendeel zelfs...
    Ik heb die boodschap zelfs volledig gemist dan... hoezo is de force female?
    Monads
    That which does not kill me only postpones the inevitable.
    De Metalnight.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

NemesisBE's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik miste een klein beetje de 'gigantische' gevechten in't begin van menig Star Wars film. Maar dat werd toch ruimschoots goedgemaakt op Exegol
    "Wovon man nicht sprechen kann, darüber muß man schweigen." - Ludwig Wittgenstein

iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marcel Bekijk bericht

Een vrouw in een sterke rol is absoluut geen probleem. Maar God ja, om niet te veel off-topic te gaan: de reden er achter kan dat wel zijn.

Vergelijk bijvoorbeeld Terminator The Sarah Conner Chronicles met Terminator Dark Fate. In beiden zijn de vrouwen de helden, maar de insteek is totaal verschillend. Bij Disney neigt de insteek meer naar Dark Fate. Waar The Sarah Conner Chr. meesterlijk goed was, was Dark Fate totaal het tegenovergestelde. Niemand heeft problemen met vrouwen als helden in films, ik al zeker niet. Het wordt een probleem als ze enkel goed genoeg zijn om de mannelijke helden te vervangen om nadien die laatste op een goedkope manier uit de reeks te schrijven. Ik krijg er een gloeiende hekel van als de onderliggende boodschap in de film is 'vrouwen kunnen het ook (en beter dan mannen)' en dat dat je film deels moet bepalen (wat hier in bepaalde scenes wel zo is, zonder te spoilen). Ja hallo: ik WEET dat vrouwen het ook kunnen, en soms beter dan mannen. Dat gevoel had ik bv ook sterk in Ghosbusters 2016 (waar per sé een zwarte vrouw, een rosse, een blonde en een zwartharige moest in zitten), met als gevolg dat de film een hoopje wordt. Dat gevoel had ik bv niet in Wonder Woman, wat ik een vrij goede film vond. We kunnen hier nog een pagina over vullen, maar start dan maar een ander topic op

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    Dat de force vrouwelijk is heb ik toch ook gemist?

Verder zat de film voor mij wééral niet goed in elkaar. Er zaten paar leuke scenes in die voor mij Star Wars echt tot leven bregen, maar voor de rest blij dat het allemaal afgerond is hoor, deze trilogie was een rollercoaster van niets.

Cerulean's schermafbeelding
    iTrader
    38 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Ik ben normaal niet zo heel kritisch over de nieuwe SW films (ik kan de gebreken zien en de films toch nog leuk vinden), maar ik vond deze toch een beetje teleurstellend, ik had het wat epischer verwacht. Ondanks dat ik de prequel trilogie maar matig apprecieer, zat de geladen, wanhopige sfeer in tweede helft van ep3 wel perfect. Zoiets is hier totaal afwezig imo. De meneer op planeet E. (Moeilijk om vage termen te gebruiken als er niet gespoiled mag worden ) vond ik wel zeer cool & evil.
    Nog 1 puntje van kritiek: ik kan heel slecht tegen het concept "Oooh neeeee personage X is dood haha nee, mopje, is eigenlijk toch niet dood! Lol!", Dat stak ook wel weer tegen.

I guess I should know the limits of the world... There are moments I find myself not breathing at all

Vinceness's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cerulean Bekijk bericht
    Nog 1 puntje van kritiek: ik kan heel slecht tegen het concept "Oooh neeeee personage X is dood haha nee, mopje, is eigenlijk toch niet dood! Lol!", Dat stak ook wel weer tegen.
    Eén keer kan ik dat nog verdragen. Eén keer.

Jammer dat je aan het verhaal gewoon merkt dat Rian Johnson en JJ Abrams het wel eens waren over de grote lijnen, maar een ander idee hadden over hoe ze er gingen geraken.

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    SPOILERS

Spoiler:
    4 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Regels voor berichten