Pagina 4 van 4 Eerste 1234

Discussie: Avengers: Endgame

Avondland's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PBR Streetgang Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    NEE. Dikke, vette NEE. Afstand nemen van je mening is het ergste, het domste en bovenal het saaiste dat je als criticus kan doen. I can't even-

Nee.
    Dan heb je geen review meer maar inderdaad een doodsaai verslag. Neutraliteit is een illusie, als je een film wil beoordelen ga je dit altijd doen vanuit een eigen perspectief. Probeer je dat te doen vanuit een "neutraal perspectief" doe je meer kwaad dan goed, want die neutraliteit bestaat gewoonweg niet. Alles is subjectief, niets is objectief. Als criticus zou dit je basisinstelling moeten zijn en als je reviews wil lezen moet je altijd in het achterhoofd houden dat het de mening is van een persoon. Er bestaat géén geijkte manier om een film objectief te beoordelen, omdat er, gelukkig maar, geen wetenschappelijk consensus bestaat wat een film maakt of kraakt.

PBR Streetgang's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Behalve games en comic books.

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Behalve games en comic books.
    Whut?

iTrader
    7 (90%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Vorige zaterdag de film gezien in Kinepolis Oostende.
    Goeie Marvel film, zonder meer.

Naar alle hype van de voorbije weken had ik al lang niet meer geluisterd. Soms zijn de commentaren wel grappig, al zou de film emotionele reacties uitlokken. Mja.
    Ik kan wel degelijk serieus emotioneel worden bij het bekijken van een film, maar een Marvel film hoort daar niet bij.

Al bij al, very entertaining en een mooie afsluiter van de 'verhaallijn'. Ik geef 'm 8/10.

iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lint Bekijk bericht
    Whut?
    Gamers en comic book fans zijn notoire lame-ohs als het aankomt op adaptaties van hun geliefkoosde reeksen. De minste afwijking in verhaal of personage kan snel heftige reacties van fans uitlokken, alsof een adaptatie verplicht is om exact hetzelfde te zijn of doen als het originele werk. Hetzelfde gebeurt vaak wanneer een filmadaptatie beoordeeld of gerecenseerd wordt: de game of comic book blijft vaak het referentiekader, en niet de film.

Grote veralgemening, I know, maar de tendens is wel merkbaar (zie recente backlash over het ontwerp van Sonic in de nakende verfilming van dat spel...)
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Powerwing Bekijk bericht
    Al bij al, very entertaining en een mooie afsluiter van de 'verhaallijn'. Ik geef 'm 8/10.
    Wat is eigenlijk de verhaallijn waar iedereen het over heeft, waar deze film de afsluiter van zou zijn? Ik heb ze lang niet allemaal gezien, maar ik denk wel de helft van de post-Iron Man MCU films en behalve dat RDJ en die SHIELD kerel af en toe opduiken in films van superhelden allerlei, heb ik zeker geen doorlopende verhaallijn opgemerkt. Wat heb ik gemist? (in spoilertags I guess)

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Gamers en comic book fans zijn notoire lame-ohs als het aankomt op adaptaties van hun geliefkoosde reeksen. De minste afwijking in verhaal of personage kan snel heftige reacties van fans uitlokken, alsof een adaptatie verplicht is om exact hetzelfde te zijn of doen als het originele werk. Hetzelfde gebeurt vaak wanneer een filmadaptatie beoordeeld of gerecenseerd wordt: de game of comic book blijft vaak het referentiekader, en niet de film.

Grote veralgemening, I know, maar de tendens is wel merkbaar (zie recente backlash over het ontwerp van Sonic in de nakende verfilming van dat spel...)
    Ok
    Ik kon (en kan nog steeds niet) uw comment linken aan Avondland zijn post ?

Daarnaast: klopt wat ge zegt, maar is absoluut niet gelimiteerd tot games & comics. Je kan het simpelweg zeggen over een adaptie van ELK medium waar een sterk fandom is ...
    Er zijn ALTIJD fans die elke aanpassing aanvechten, of het nu om een boek, comic, game, whatever draait. Zelfs adapties binnen hetzelfde genre hebben dit (e.g. UK vs US office).

Kwil dus maar zeggen dat uw stelling wel klopt, maar dat t flauw is dat op de comic en game crowd af te schuiven.

iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik kon (en kan nog steeds niet) uw comment linken aan Avondland zijn post
    Mijn post was een ironische reply op zijn dat er geen consensus bestaat over wat een film maakt of kraakt.

Kwil dus maar zeggen dat uw stelling wel klopt, maar dat t flauw is dat op de comic en game crowd af te schuiven.
    Fair enough. Ik wou zeker niet suggereren dat gamers en comic book fans de enigen zijn om het te doen, maar zelf merk ik het veel meer op bij hen dan bij boekenwurmen of cinefielen. Dit heeft allicht te maken met de intensiteit van fandom die met die media gepaard gaat. En misschien ook het aantal adaptaties per medium, wat toegegeven niet echt te vergelijken valt met verfilmingen van romans, waarvan er zo veel meer zijn.

iTrader
    7 (90%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Wat is eigenlijk de verhaallijn waar iedereen het over heeft, waar deze film de afsluiter van zou zijn? Ik heb ze lang niet allemaal gezien, maar ik denk wel de helft van de post-Iron Man MCU films en behalve dat RDJ en die SHIELD kerel af en toe opduiken in films van superhelden allerlei, heb ik zeker geen doorlopende verhaallijn opgemerkt. Wat heb ik gemist? (in spoilertags I guess)
    Fase 4, zeker ? De Infinity stones waren toch min of meer de rode draad ? Vroeger ook nog comics gelezen (en manga) maar ik neem het niet zo nauw met al die verhaallijnen en of er al dan niet continuïteit in zit. Als het maar entertaining is.
    Hoe die fans zich daarin druk maken, dat heb ik ook nog nooit begrepen. Ik kijk graag naar Star Wars en Star Trek, heb alle series en films gezien en ik weet begot niet waar al die kritiek van de 'echte fans' vandaan komt.

Enfin, ik trek het me niet aan, hoor, en ik kijk alweer uit naar Spiderman Far From Home, X-Men Dark Phoenix en Rise of the Jedi (ik ga weinig andere films zien in de bioscoop, ik bekijk ze wel op Netflix of Telenet, of koop de BluRay).

marcel's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mijas65 Bekijk bericht
    Alsook :

Spoiler:
    Spoiler:

Vinceness's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marcel Bekijk bericht
    Spoiler:
    Spoiler:

Hazz's schermafbeelding
    iTrader
    11 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marcel Bekijk bericht
    Spoiler:
    Spoiler:
    Desktop: Intel Core i5 8600K | Be-Quiet Dark Rock 4 | MSI Z370 Gaming Plus | Asus GTX1070 Ti ROG Strix A8G | Samsung 960EVO 500GB | Corsair TX650M V2 | Corsair 2x8GB DDR4-3000 Vengeance LPX C15 | Corsair Carbide 275R | AOC AG241QX - WQHD 144 Hz
    FCB

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door starspike Bekijk bericht
    Gisteren ook geweest en het had een ruime 9 kunnen worden, maar wordt een nipte 8 door de eerste twee delen.

Ge kunt basically de film in drie delen verdelen: De setting, de voorbereiding en de endgame. Die eerste twee delen nemen een twee uur in beslag en dat hadden er gerust 1 uur en 20 minuten kunnen zijn zodat die film wel een ruime 9 had kunnen zijn. Waar het essentieel is om de kijker een beeld te geven van waar en hoe iedereen staat en wat er exact gaat gebeuren om "het te fiksen", zat er te veel padding aan op zn Disney's: te veel (weliswaar dikwijls goede) grapjes en veel momenten die gewoon niet nodig waren. Begrijp me niet verkeerd, het was nog steeds goed. Maar voor mij toch een step down na Infinity War.
    Dat laatste deel daarentegen was inderdaad bij het beste dat ik gezien heb in heel de MCU. ALLES zat daarin, positieve emoties, negatieve emoties, complete verbazing, gigantische wow factor en de juiste hoeveelheid aan grapjes en verder kan ik niks zeggen zonder ook maar één ding te spoilen. Of toch één ding: Op één moment barstte de zaal quasi volledig in luid gejoel uit nadat een bepaald personage een bepaald ding deed en een ander moment kon je een speld horen vallen in de zaak en kon je van tien rijen verder het occassioneel gesnik horen. ZEER krachtige momenten toch wel voor mij als quasi 40 jarige filmkijker.

Ik denk wel dat de komende jaren het Marvel gebeuren me even minder gaat boeien totdat we eindelijk eens de Fantastic Four (en nog een pak later de X-Men) krijgen zoals het hoort. Al boeien de Eternals en Nova geruchten me wel.
    Over welk moment gaat dit precies?
    Real Madrid CF | Club Brugge KV

Vinceness's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pinkman Bekijk bericht
    Over welk moment gaat dit precies?
    Spoiler:

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vinceness Bekijk bericht
    Spoiler:
    Dat vond ik persoonlijk nu niet zo overweldigend moet ik zeggen.

Spoiler:
    Real Madrid CF | Club Brugge KV

Pagina 4 van 4 Eerste 1234

Regels voor berichten