Discussie: A Star is Born

Sir. K's schermafbeelding
    iTrader
    106 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)

A Star is Born

Release: 2018
    Genre: Muziek, drama, romantiek
    Regisseur: Bradley Cooper

Het leven van een ster is niet altijd even rooskleurig. Dit geldt ook voor Jackson Maine (Bradley Cooper), een levende muzieklegende in de USA, die te kampen heeft met een drugs- en alcoholverslaving. Zijn leven lijkt volledig de verkeerde kant op te gaan, tot hij in een shady travestietenbar Ally (Lady Gaga) leert kennen. Een jonge, talentvolle, maar nog niet ontdekte zangeres. De twee kunnen het al erg snel goed met elkaar vinden en Jackson Maine helpt Ally haar muzikale carrière op de rails te krijgen.

Van bij het begin weet de film te boeien. Niet enkel door de fantastische sfeer, gecreëerd door mooie beelden en een fantastische soundtrack, maar bovenal door de fantastische acteerprestaties van Bradley Cooper (fact check: alle zang en gitaarwerk werden, na intensieve coaching, effectief zelf door Bradley Cooper gepresteerd). Ook Lady Gaga, waarvan ik moet toegeven dat ik schrik had voor haar acteerprestaties, leek zich overeind te kunnen houden. Met deze film bewijst Bradley Cooper dat hij niet alleen een goed acteur is, maar tevens een regisseur om rekening mee te houden! Zeker een aanrader voor wie van het genre houdt!

Nog mensen die deze gezien hebben? Vonden jullie de oscarnominaties terecht?

9/10

AreVee's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sir. K Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Nog mensen die deze gezien hebben? Vonden jullie de oscarnominaties terecht?
    Weet niet exact voor wat hij allemaal genomineerd was maar neen, ik vond ze niet terecht. Stevige tegenvaller toch wel, niet rampzalig slecht ofzo maar ik snap de status niet v/d film. Gaga was wel een hoogtepuntje en kan duidelijk meer dan wat in haar halve blote rondhuppelen in één of andere kut popsong maar verder, pffft.
    Ik hou niet van vlees maar ik eet het uit principe (Hans Teeuwen).

de hamster's schermafbeelding
    iTrader
    182 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik vond hem dan wel heel goed, vooral door de ijzersterke performances van Cooper en Gaga. Gaga staat gewoon heel naturel te spelen, en heeft weinig nodig om de juiste emoties over te brengen, terwijl Cooper's personage karikaturaal lijkt, maar toch meer diepgang bezit dan eerst lijkt.

Het feit dat zijn personage doof aan het worden is en hij steeds dichter tegen andere personages moet gaan staan bijvoorbeeld.

Regels voor berichten