Razer's schermafbeelding
    iTrader
    82 (89%)
    Mentioned
    0 Post(s)

Spider-Man: Een Nieuw Universum

Release: december 2019
    Animatie
    geregisseerd door Peter Ramsey, Robert Persichetti Jr., Rodney Rothman

Spider-Man: Een Nieuw Universum

Op 7 september 2018 serveerde ontwikkelaar Insomniac Games ons Marvel's Spider-Man, een van de beste PS4-games van 2018. Maar voor de goede orde, deze nieuwe film staat volledig los van de videogame. .

In een alternatieve realiteit wordt tiener Miles Morales (ingesproken door Youssef El Kaouakibi) gebeten door een radioactieve spin. Waarmee deze film alvast niet afwijkt van het overbekende Spider-Man verhaal.

Wanneer Kingpin (Rikkert Van Dijck) een portaal opent naar een nieuwe dimensie ontdekt Miles dat hij niet de enige webslingerende mutant is. Een samenkomst van verschillende dimensies zorgt ervoor dat we in deze prent een divers aanbod van slingerende superhelden leren kennen.

Zo maken we kennis met onder andere Peter B. Parker (Dimitri Vegas) een held met overgewicht die liever de bus pakt dan het slingeren aan gebouwen, de sensuele Spider-Gwen (Laura Tesoro) en de toch wel bijzondere Spider-Man noir (Koen De Bouw). Deze laatste is afkomstig uit 1933 en kiest ervoor om de misdaad op ouderwetse manier aan te pakken. Daarnaast hebben we nog Peni Parker (Sara Gracia Santecreu) en Spider-Ham (William Boeva).

Aan Miles dus de taak om al deze superhelden terug naar hun eigen dimensie/wereld te sturen. Iets wat niet zo vanzelfsprekend is als het lijkt want Kingpin en Ripeter (Steve Geerts) halen alles uit de kast om de plannen van Miles te dwarsbomen en deze bonte verzameling superhelden samen hun bestaan in één realiteit verwijderen.

De animaties zijn dan weer in een aparte tekenstijl. Verwacht dus zeker geen hedendaagse animatiefilm à la Pixar en co. Soms voelt het aan alsof je in een comic zit bij momenten.

De superhelden verschillen enorm en dat maakt deze mix van superhelden wel leuk. Twee personages komen echter niet geloofwaardig over en dragen eigenlijk niet echt iets bij aan deze film. Spider-Ham hoort volgens mij eerder thuis in een Looney Tunes-productie. Daarnaast ook nog Peni Parker, een superheldin zonder superheldenkostuum, die in een grote mechanische spin zit waar ze bevriend mee geworden is.

De stemacteurs leveren goed werk, en ook al ken je ze van hun acteer-, presentatie- of zangwerk, toch slagen ze er in elk personage een unieke tint te geven. Het doelpubliek ligt bij kinderen, dat merk je aan de grappen die gemaakt worden (al heb ik soms ook eens een lachje gelaten). Spider-Man fans zullen wel enkele punten herkennen van uit de comics of de films, maar de werkelijkheid is daarvoor te klein.

*Conclusie*

Als liefhebber van superheldenfilms heb ik me best geamuseerd bij het bekijken van deze film. Al vind ik persoonlijk dat personages als Peni Parker en Spider-Ham geen meerwaarde vormen voor deze film. Al bij al goed voor een avondje ontspanning.

7/10

Spider-Man: Een Nieuw Universum slingert zich een weg naar de bioscoopzalen vanaf vandaag, 19 december.
    Laatst gewijzigd door Razer; 19 december 2018 om 20:18
    Steam & PSN

Regels voor berichten