Discussie: Hereditary

Praga's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)

Hereditary

[4,5⭐️] The Exorcist van deze generatie is het niet, die eer is nog steeds weggelegd voor het fantastische The VVitch maar Hereditary is wel één van de tien beste horrorfilms van de afgelopen 20 jaar.

Net zoals It Follows een metafoor is voor AIDS, is Hereditary een bijzonder tragische metafoor voor depressie en een extreme uitvergroting van de gevolgen van de ziekte op een familie. Wie een The Conjuring-achtige horrorprent verwacht zal diep teleurgesteld de zaal uit wandelen.

Ergens zwevend tussen The Exorcist, The Wickerman en Possession is Hereditary vooral een familiedrama dat de gevolgen van themas zoals rouw, schuld en verdriet in zijn extreemste vorm blootlegt. Ik kan me geen beter verjaardagskado wensen!

Ingestuurd door Bruno B.
    "Tho' I walk through the Valley of Death, I shall fear no evil, 'cause I'm the meanest mother in the valley!"

yung_belegen's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Deze film trekt me enorm aan, ik wil em graag zien in de bios alleen wilt mijn vriendin niet mee aangezien ze niet voor de genre horror is.

iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door yung_belegen Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Deze film trekt me enorm aan, ik wil em graag zien in de bios alleen wilt mijn vriendin niet mee aangezien ze niet voor de genre horror is.
    Er is niks creepy aan. Soms hoorde je zelfs iemand lachen in de zaal. Overrated tot en met.

Sent from my iPhone using Tapatalk
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Kenneke10's schermafbeelding
    iTrader
    638 (100%)
    Van schrik zal uw vriendin allesinds niet naar buiten lopen.

iTrader
    10 (92%)
    Gezien met 8 man en wij lagen samen met heel de zaal plat van het lachen. Het verhaal slaat op niets en is gewoon lachwekkend ik zou het bestempelen als komedie

Cerulean's schermafbeelding
    iTrader
    38 (100%)
    Ik vond hem niet slecht, maar echt de hype niet waard.
    Ik begin het grondig beu te worden dat zowat elke nieuwe horrorfilm tegenwoordig aangekondigd wordt als "omg dit is de engste film aller tijden!", dat schept altijd onmogelijk in te lossen verwachtingen en helpt niet echt bij mijn appreciatie van de film.

I guess I should know the limits of the world... There are moments I find myself not breathing at all

iTrader
    10 (92%)
    De eerste 70 minuten duren ook écht lang, maar éééccht laaaaaaannnngggggg

xDama's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Praga Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    [4,5⭐️] The Exorcist van deze generatie is het niet, die eer is nog steeds weggelegd voor het fantastische The VVitch maar Hereditary is wel één van de tien beste horrorfilms van de afgelopen 20 jaar.

Net zoals It Follows een metafoor is voor AIDS, is Hereditary een bijzonder tragische metafoor voor depressie en een extreme uitvergroting van de gevolgen van de ziekte op een familie. Wie een The Conjuring-achtige horrorprent verwacht zal diep teleurgesteld de zaal uit wandelen.

Ergens zwevend tussen The Exorcist, The Wickerman en Possession is Hereditary vooral een familiedrama dat de gevolgen van themas zoals rouw, schuld en verdriet in zijn extreemste vorm blootlegt. Ik kan me geen beter verjaardagskado wensen!

Ingestuurd door Bruno B.
    Vat het perfect samen voor mij. Alleen het eerste uur duurde mij net iets te lang, maar ik denk dat er met een re-watch wel veel extra's naar boven komen. Geweldige soundtrack ook.

Regels voor berichten