Discussie: Jigsaw

Razer's schermafbeelding
    iTrader
    82 (89%)
    Mentioned
    0 Post(s)

Jigsaw

Release: november 2017
    Horror / Thriller
    geregisseerd door Michael Spierig & Peter Spierig

Jigsaw

Het is alweer zeven jaar geleden dat Saw 3D werd uitgebracht, de zogenaamde Final Chapter van de Saw-franchise. De reeks keert nu echter terug met Jigsaw en brengt weer een flinke portie horror met zich mee. Toch is de film moeilijk te vergelijken met zijn voorgangers.

Met Jigsaw zitten we dus al aan film nummer acht.

Wanneer verminkte lichamen opduiken in de stad, hebben Logan Nelson, Detective Halloran en de arts die de autopsie uitvoerde Eleanor Bonneville meteen een serieuze zaak vast.

Al snel wordt duidelijk dat de manier van overlijden, en de handelswijze van de gruwelmoord terug doet denken aan oude zaken waarin de naam John Kramer opnieuw naar boven komt. Vreemd, zeker als je weet dat de man reeds tien jaar overleden is... En het kan nog erger. Het eerste lichaam is nog niet helemaal onderzocht door Eleanor Bonneville, of het tweede slachtoffer wordt al binnengebracht. Detective Halloran en collega Logan Nelson moeten snel op onderzoek uitgaan om verdere gruwel te voorkomen.

Binnen in het gebouw waar de hartslagen hoorbaar zijn en het zweet van angst begint te transpireren, zijn er nog steeds deelnemers van Jigsaws game aan het vechten om te overleven. De enige manier om te overleven is om het spel te spelen volgens Jigsaws regels, doe je dat niet of tracht je vals te spelen, dan merk je snel de gevolgen daarvan. En geloof me, die zijn allesbehalve aangenaam voor de persoon, of personen, in kwestie.

De slachtoffers van Jigsaw zijn echter niet willekeurig uitgekozen, één voor één hebben ze wel iets op hun kerfstok.

Conclusie

Jigsaw is heel makkelijk te volgen, en je hoeft niet echt de voorgangers gezien te hebben. We volgen een duo onderzoekers/agenten die samen met Eleanor alle puzzelstukjes in mekaar moeten doen passen. Verder zien we gebeurtenissen en keuzeopties van Jigsaw en zijn pionnen. En verrassend genoeg krijgen we zelfs momenten waarin we terugkijken in de tijd van de Saw-reeks. Verwacht je zeker aan enkele "dit zag ik niet aankomen momenten" in de film. Enkel de laatste 10 minuten worden in een razendsnel tempo verteld en uitgelegd, zoals we dat kennen uit andere films in de Saw-reeks.

7.5/10
    Jigsaw loop momenteel nog in alle zalen.
    Laatst gewijzigd door Razer; 13 november 2017 om 14:32
    Steam & PSN
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Heb de film in avant-premiere gezien en 'k vond het super! Veel twists die'k niet zag aankomen
    no votes  

iTrader
    11 (93%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    7,5/10 is inderdaad een goede score, de verhalen zijn 'zotjes' maar uiteraard minder shockerend omdat we al aan de 8e film zitten (het nieuwe is er dus al af)
    maar voor de sfeer alleen al: tevreden dat ik geweest ben!
    no votes  

iTrader
    22 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Vd 1ste dagen gezien; ik vond hem goed, heeft me zeker niet teleurgesteld. Het 1ste deel vond ik wel vetter en beter dan het 2de deel, doordat ik het 2de deel iets minder vond heef ik een 8/10.
    Van mij mocht het nog grover zijn, in het begin was dat goed, nadien mindere het helaas . Er hadden ook wat meer mensen moeten inzitten, meer mensen is ook meer leuke gore scenes die je er kan insteken ;-).
    no votes  

Regels voor berichten