Discussie: Wonder Woman

Sir. K's schermafbeelding
    iTrader
    106 (100%)

Wonder Woman

Release: 2017
    Genre: Actie, avontuur, fantasie
    Regisseur: Patty Jenkins

Na de verschillende super-hero movies van de laatste jaren, is het deze keer de beurt aan DC's Wonder Woman, een prachtige, bruinharige amazone Diana (Gal Gadot), die op de wereld is gezet om de mensheid te beschermen tegen 'the god of war': Ares. Het verhaal start als een typisch origine verhaal, waarbij je een idee krijgt van hoe de amazones, en meer specifiek Wonder Woman, zich voorbereiden en trainen op de aankomende apocalyps. De training wordt echter verstoord wanneer een Britse spion (Chris Pine), achterna gezeten door Duitse soldaten, neerstort op het eiland van de amazones. Al snel wordt duidelijk dat de echte oorlog zich reeds afspeelt in Europa en dat het niet anders kan dan dat the god of war himself hierachter zit. Er is uiteraard maar één iemand die de wereld van zijn ondergang kan redden!

Als comic fan volg ik al jaren zowel het Marvel als het DC universum. Hoewel DC de laatste jaren al een aantal mooie verfilmingen heeft gemaakt (denk maar aan de Batman franchise) lijkt Marvel toch iets consequenter een hogere standaard aan te houden. Na de voor mij mindere Batman V Superman, had ik meer hoop voor Wonder Woman. Hoewel zeker en vast een ontspannende, leuke comic verfilming, bleef ik hier en daar toch op mijn honger zitten. De film begint goed met een mooie cinematografie en de ideale aanzet voor een mooi origine verhaal. Daarenboven lijken de hoofdrolspelers (en al zeker Wonder Woman zelf) ideaal gecast. Eenmaal het verhaal echter op gang komt, lijkt de schwung er enigszins uit te gaan en krijg je pas op het einde de echte actie waar je al een tijdje zat op te hopen. Ook de bad-guys (en dan vooral Dr. Poison) verdienen mijn inziens iets meer schermtijd en back-story om de karakters echt uit te diepen. Niet meteen de cinema-kaskraker die ik écht gehoopt had, maar zeker en vast een leuk filmpje om gezellig thuis in de zetel weg te kijken!

7/10
    Laatst gewijzigd door Sir. K; 8 oktober 2017 om 19:44
    no votes  

Regels voor berichten