Praga's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)

Terminator 2: Judgment Day 3D

Meer dan 25 jaar geleden werd ik als tiener omvergeblazen door deze actieklassieker in de bioscoop. Weinig films hebben sindsdien nog zo’n impact gehad op mij. Toen een 3D-versie van deze SF-knaller werd aangekondigd, wilde ik deze versie dan ook absoluut meepikken. Maar meteen borrelden ook een pak vragen op: blijft Terminator 2 na zovele jaren overeind? Zijn de effecten hopeloos achterhaald? En is een 3D-versie echt nodig? Wel, de fans kunnen op beide oren slapen. Terminator 2: Judgment 3D is en blijft een waanzinnige cinematrip!

Vanaf het allereerste moment, tijdens het aanschouwen van het wasteland van na de nucleaire oorlog, de voice-over van Sarah Connor en de intrede van de iconische Terminator, zit je vastgekluisterd aan je zetel. Cameron duwt meteen het gaspedaal volledig in en overrompelt je met een opeenvolging van achtervolgingen, schietpartijen, explosies, no nonsense actie, iconische one-liners en een constante dreigende sfeer. Slechts af en toe laat hij de kijker op adem komen, om meteen daarna uit te pakken met een nog grootsere actiescène.

Nog even kort herinneren dat deze film in 1991 in de bioscoopzalen verscheen. Op dat moment was T2 de allerduurste film ooit met baanbrekende speciale effecten en de meest geavanceerde technieken. In deze CGI-heavy tijden blijft Terminator 2: Judgment Day makkelijk overeind. Hij oogt nog steeds superfris, ziet er slick uit en lijkt wel ergens in de afgelopen 10 jaar gemaakt.

Van de 3D-conversie zijn we niet zo zot. Deze bood, zoals James Cameron beloofde, zeker geen ‘immersive experience’. Er zijn slechts enkele momenten waarop de 3D naar voren komt, maar het gaat dan om details die meer diepte krijgen, zeker niet bij de machtige actiescènes. Maar de teleurstelling was beperkt.

Je krijgt hier immers een unieke gelegenheid om één van de coolste en waanzinnigste SF-thrillers uit de filmgeschiedenis op het grote doek te (her)ontdekken. Een schitterende opportuniteit voor een jongere generatie die deze film nooit in de cinema heeft gezien, want dat is echt wel dé plek om deze film te bekijken.

Ingestuurd door Sven Van Beirs
    "Tho' I walk through the Valley of Death, I shall fear no evil, 'cause I'm the meanest mother in the valley!"
    no votes  

iTrader
    7 (100%)
    Heb ook enkel nog maar zeer goede kritieken gevonden.

In die tijd was het niet zo evident om als 11 jarige naar de cinema te gaan, dus nu komt het moment voor mij om dit goed te maken. En dat zal ik ook doen. Terminator 2 blijft één van de beste, zo niet beste, actiefilm ooit gemaakt en ik denk dat er heel veel gasten van mijn leeftijd hun 'verloren' kans nu gaan inhalen Jawel, nostalgie. Jawel, het is Arnold. Jawel, er is ook nog Pulp Fiction en andere klassiekers. Maar dit...oh boy, komaan jongens: het is de Terminator op zijn best.
    no votes  

forloRn_'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thin Liz Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    ik denk dat er heel veel gasten van mijn leeftijd hun 'verloren' kans nu gaan inhalen
    Ik zou het durven te betwijfelen: ik zat gisteren helemaal alleen in de zaal (Kinepolis Leuven).

Ik vond de 3D kwalitatief eigenlijk wel goed gedaan, al biedt het geen meerwaarde.
    no votes  

Koonut's schermafbeelding
    iTrader
    217 (100%)
    Zo'n groot deel van mijn jeugd, geef geen zak om de 3d en had liever gewoon zonder, maar moet hem toch gaan zien.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.  

iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Koonut Bekijk bericht
    Zo'n groot deel van mijn jeugd, geef geen zak om de 3d en had liever gewoon zonder, maar moet hem toch gaan zien.
    2nd, ik was het sowieso in de cinema gaan zien, liever zonder 3D. Gisteren avond mijn vriendin gedwongen T1 te zien zodat ze mee is .
    Schrijnend en schokkend dat er nog mensen zijn (van mijn leeftijd, +30) die zo weinig over Terminator weten ... "ah tis ne robot ofwa, kdacht dat t over aliens ging", "hoe, die zijn door de tijd gereisd ofwa?"
    ah mah gaaaaawd
    1 leden vonden dit bericht nuttig.  

Koonut's schermafbeelding
    iTrader
    217 (100%)
    Haha vorige week met de mijne ook T1 gezien. Ze heeft er serieus van genoten en ga met veel plezier 1 dezer ook T2 zien. Azo verschieten dat ze deed toen de Terminator na de explosie nog eens terugkwam
    Uberclassic
    De manier waarop ze die laatste zin zegt, maakt heel haar personage zo geloofwaardig in T2. Fuckin hell wa een films toch.
    no votes  

EvilTwin's schermafbeelding
    iTrader
    43 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lint Bekijk bericht
    2nd, ik was het sowieso in de cinema gaan zien, liever zonder 3D. Gisteren avond mijn vriendin gedwongen T1 te zien zodat ze mee is .
    Schrijnend en schokkend dat er nog mensen zijn (van mijn leeftijd, +30) die zo weinig over Terminator weten ... "ah tis ne robot ofwa, kdacht dat t over aliens ging", "hoe, die zijn door de tijd gereisd ofwa?"
    ah mah gaaaaawd
    Ge zijt nog altijd samen ja?
    How fast light may ever travel, darkness is already waiting. TAK!
    no votes  

iTrader
    1 (100%)
    Tis een lekkere en ze kan goe pijpen ahja.

Maar serieuzerder, ze staat tenminste open voor zo een dingen mee te zien. Als dat al niet goed is ...
    no votes  

iTrader
    1 (100%)
    Gezien ...
    Wel de 3D voegt dus fuck all toe, al is het technisch wel een zeer goede conversie (nergens donker, muddy of downscaled).

Film zelf blijft uiteraard steenhard overeind. Op de haar, kleding en muziekstijl na kon deze film gerust nu gemaakt zijn.

Vriendin was ook zeer onder de indruk.
    no votes  

Regels voor berichten