Pagina 1 van 3 123 Laatste

Discussie: Dunkirk

Praga's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)

Dunkirk

Het is van Requiem for a Dream geleden dat ik me fysiek nog zo leeg voelde na een film. De enige manier om deze oorlogsprent nog intenser te voelen, is door iemand zand in je gezicht te laten blazen terwijl hij je keihard in je maag stompt. Dunkirk duwt je kopje onder en houdt je daar en dat is niet overdreven. Dit is I N T E N S! Een Oscar voor Hans Zimmer want het bijna woordeloze Dunkirk wordt gedragen door zijn beklijvende soundtrack. Een Oscar voor Hoyte van Hoytema want de oorlog zag er nog nooit zo mooi uit ondanks de onmenselijke gruwelen. En een Oscarnominatie voor Nolan als 'Beste Regisseur' en voor Dunkirk als 'Beste film'. Jezus wat een ervaring!

Ingestuurd door Bruno B.
    "Tho' I walk through the Valley of Death, I shall fear no evil, 'cause I'm the meanest mother in the valley!"
    no votes  

Aynix's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Opnieuw een prachtfilm van Nolan.
    Aangezien het ook effectief grotendeels in Duinkerke is gefilmd maakt dit het ook erg herkenbaar. De stranden, het zand, de zee,...
    Ik wil hem onmiddellijk opnieuw gaan bekijken!
    no votes  

ALF 2.0's schermafbeelding
    iTrader
    54 (100%)
    Dunkirk is een pareltje idd. Wie de mogelijkheid heeft moet hem zeker in IMAX gaan bekijken. Is een enorme meerwaarde bij deze film!
    The alien formerly known as Reapo.
    no votes  

Saint's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ALF 2.0 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Dunkirk is een pareltje idd. Wie de mogelijkheid heeft moet hem zeker in IMAX gaan bekijken. Is een enorme meerwaarde bij deze film!
    Mijn eerste IMAX ervaring en wat voor één. Als die vliegtuigen overvliegen en hun bommen droppen. Gruwelijk geluid. Zowat mijn beste beleving in een cinema tot heden. Topfilm.
    When the last light warms the rocks and the rattlesnakes unfold
    no votes  

iTrader
    0
    Probleem met IMAX is dat dat enkel in de kinepolis Brussel is.
    no votes  

iTrader
    11 (93%)
    Super film, aanrader om in de cinema te gaan bekijken. Op televisie kan je nooit dezelfde ervaring hebben.
    no votes  

Nariwari's schermafbeelding
    iTrader
    47 (100%)
    IMAX-voorstelling was indrukwekkend. Ik denk wel dat ik hem een pak minder zou vinden op een gewoon bioscoopscherm of op tv-scherm.
    no votes  

Oij's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Maakt het zooooveel verschil tegenover een 'gewone' filmzaal? Want als ik het goed heb begrepen toont ook Imax Brussel het nog niet 100% zoals Nolan het bedoeld heeft. (digitale laser projectie vs 70mm film projectie.)
    no votes  

iTrader
    0
    Zaal 5 in de kinepolis Antwerpen is ook altijd wel de moeite waard. Heeft laser ultra, dolby atmos en hfr. Vraag mij dan toch af wat er dan nog zo specialer is aan die imax
    no votes  

PBR Streetgang's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Oij Bekijk bericht
    Maakt het zooooveel verschil tegenover een 'gewone' filmzaal? Want als ik het goed heb begrepen toont ook Imax Brussel het nog niet 100% zoals Nolan het bedoeld heeft. (digitale laser projectie vs 70mm film projectie.)
    Inderdaad, IMAX 70mm is het formaat, de 'grootte' van de pellicule, zeg maar. En gewoon een IMAX zaal wil niet zeggen dat ze daar ook op film kunnen projecteren. Laat staan op 70mm film. Dat is helaas de minderheid van de zalen omdat zowat alle cinema's zijn overgeschakeld naar digitale projectie.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sooth Awful Bekijk bericht
    Zaal 5 in de kinepolis Antwerpen is ook altijd wel de moeite waard. Heeft laser ultra, dolby atmos en hfr. Vraag mij dan toch af wat er dan nog zo specialer is aan die imax
    IMAX is een ander ontwerp en de projectie van het beeld is anders. Je zal in een IMAX cinema een minder gecropped beeld van de film zien dan in Kinepolis, UGC of andere zalen in België.. Maar ook bij de gewone IMAX zalen in België en Nederland is er al een klein stukje beeld dat verloren gaat. Het is niet veel, maar het is wel deel van het kader en bovendien blijft het digitale projectie. Ik ga de film nog eens herbekijken in het EYE in Amsterdam, waar ze binnen twee weken de film op 70mm pellicule zullen vertonen. Zo krijg ik tenminste een film print te bewonderen, breder dan het canvas van Kinepolis of UGC, maar helaas ook geen IMAX formaat.

De enige zalen die de echte full frame projectie van de film aankunnen zijn IMAX 70mm zalen, maar daarvoor moet je al naar het Verenigd Koninkrijk reizen om die zo te bewonderen. Het is helaas enorm dure apparatuur en er zijn dus zeer weinig bioscopen die deze apparatuur aankopen. En om nog projectionisten te vinden die voldoende bekwaam zijn om hier mee om te gaan en het te onderhouden etc... Dat zal wel echt een dure grap zijn. Ik vind de teloorgang van film een zeer spijtige zaak, en ben dus enorm blij dat er van die eigenwijze sterregisseurs zijn als Nolan en Tarantino (en anderen) die blijven volharden en hun status als hedendaagse filmiconen gebruiken om de mensen terug bewust te maken van de verschillende soorten filmformaten en ze trachten te overtuigen van hun superioriteit over digitale projectie.
    no votes  

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PBR Streetgang Bekijk bericht
    Ik vind de teloorgang van film een zeer spijtige zaak, en ben dus enorm blij dat er van die eigenwijze sterregisseurs zijn als Nolan en Tarantino (en anderen) die blijven volharden en hun status als hedendaagse filmiconen gebruiken om de mensen terug bewust te maken van de verschillende soorten filmformaten en ze trachten te overtuigen van hun superioriteit over digitale projectie.
    Bwah, daar zijn wel meerdere kanten aan. Dat de glorietijd van de cinema al efkes geleden is, dat is een feit. Maar mensen hechten steeds meer en meer belang aan kwaliteit, hoor. Waar mensen nog niet zo lang geleden content waren met 720p is dat nu al richting de 4k (of 8k) aan het evolueren.
    no votes  

ALF 2.0's schermafbeelding
    iTrader
    54 (100%)
    Ten eerste is het scherm van de IMAX zaal veel groter (de volledige hoogte en breedte van de zaal is gevuld met het scherm) en je zit er dan ook nog eens een pak dichter bij (door de steilere rijen met zetels). Omdat Dunkirk voor meer dan driekwart gefilmd is met IMAX camera's wordt het ganse scherm gevuld met beeld. Ook het geluid is overdonderend in deze zaal. Deze film is bijgevolg dan ook dé film die het best de meerwaarde van IMAX kan laten zien. Echt de moeite om eens naar Brussel voor te gaan!
    The alien formerly known as Reapo.
    no votes  

Deetje's schermafbeelding
    iTrader
    40 (100%)
    Velux ramen, moderne villa's in beeld, moderne glazen balkonnen, strandverlichting... .

Onbegrijpelijk dat ze zo weinig moeite gedaan hebben in het opbouwen van scenery.

Het was een ok film, maar vond die nergens uitblinken. Ik begrijp zelfs niet waarom men uberhaupt deze film durft te vergelijken met de echte oorlogsklassiekers.
    no votes  

PBR Streetgang's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Bwah, daar zijn wel meerdere kanten aan. Dat de glorietijd van de cinema al efkes geleden is, dat is een feit. Maar mensen hechten steeds meer en meer belang aan kwaliteit, hoor. Waar mensen nog niet zo lang geleden content waren met 720p is dat nu al richting de 4k (of 8k) aan het evolueren.
    Ja, maar daar heb ik het juist over. Als ik het goed begrijp, zeg je dat digitale video (al dan niet in ultrahoge resolutie) betere kwaliteit is dan filmprint, wat ik niet echt goed begrijp. Of dat je het een met het andere kan gaan vergelijken door te zeggen dat het meer pixels heeft of whatever - termen die totaal niet van toepassing zijn bij pellicule. Mensen lijken te denken dat digitale video 'meer kwaliteit' heeft omdat de definitie van het beeld gemakkelijker te meten en begrijpen is en omdat het fenomeen 'nieuwer' is. Dit doet me denken aan de opvatting dat als er een nieuwe technologie komt aankloppen, die sowieso beter zal zijn dan de vorige, of als je vastklampt aan een vorige technologie, je dat enkel doet uit nostalgie of conservatieve overwegingen. Dat is onzin. Digitaal is niet beter dan analoog. Analoog is niet beter dan digitaal. Ze zijn verschillende dragers die hun eigen kwaliteiten en gebreken kennen. Maar zelfs dan, het feit dat de projectie van Dunkirk met het meeste beeldinformatie en de zogenaamde "hoogste kwaliteit" filmprojectie is, en niet digitale projectie, zegt toch wel wat over het potentieel van filmprojectie tov digitaal?
    De kwaliteiten van pellicule liggen niet in de 'scherpte' van je beeld, maar elders. Het beeld komt veel zachter binnen, de filmgrain is mooier dan digitale noise etc. Het is een warmer medium, veel aangenamer om naar te kijken.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.  

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PBR Streetgang Bekijk bericht
    Ja, maar daar heb ik het juist over. Als ik het goed begrijp, zeg je dat digitale video (al dan niet in ultrahoge resolutie) betere kwaliteit is dan filmprint, wat ik niet echt goed begrijp. Of dat je het een met het andere kan gaan vergelijken door te zeggen dat het meer pixels heeft of whatever - termen die totaal niet van toepassing zijn bij pellicule. Mensen lijken te denken dat digitale video 'meer kwaliteit' heeft omdat de definitie van het beeld gemakkelijker te meten en begrijpen is en omdat het fenomeen 'nieuwer' is. Dit doet me denken aan de opvatting dat als er een nieuwe technologie komt aankloppen, die sowieso beter zal zijn dan de vorige, of als je vastklampt aan een vorige technologie, je dat enkel doet uit nostalgie of conservatieve overwegingen. Dat is onzin. Digitaal is niet beter dan analoog. Analoog is niet beter dan digitaal. Ze zijn verschillende dragers die hun eigen kwaliteiten en gebreken kennen. Maar zelfs dan, het feit dat de projectie van Dunkirk met het meeste beeldinformatie en de zogenaamde "hoogste kwaliteit" filmprojectie is, en niet digitale projectie, zegt toch wel wat over het potentieel van filmprojectie tov digitaal?
    De kwaliteiten van pellicule liggen niet in de 'scherpte' van je beeld, maar elders. Het beeld komt veel zachter binnen, de filmgrain is mooier dan digitale noise etc. Het is een warmer medium, veel aangenamer om naar te kijken.
    Tja, dat is elk z'n eigen smaak, zeker?
    no votes  

Pagina 1 van 3 123 Laatste

Regels voor berichten