Pagina 2 van 3 Eerste 123 Laatste

Discussie: Dunkirk

PBR Streetgang's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Het is inderdaad een kwestie van smaak, en niet van absolute meerwaarde die het een over het ander zou hebben, wat deze dagen jammer genoeg vaak beweerd wordt.
    no votes  

DaFreak's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Bwa, de tijd van film is nu toch echt wel stilaan passé. Resolutie speelt eigenlijk geen rol meer omdat je op ideale kijkafstand toch geen pixels meer ziet. Zelfs film grain kan nu perfect gesimuleerd worden, iets wat voor mij absoluut niet hoeft. Laser projectie biedt een veel beter contrast en meer kleuren dan analoog met xenon lamp en dat heeft een veel grotere impact op de filmervaring. De enige reden dat ik nog naar een IMAX zaal ga is voor een film die zo goed als volledig in het 1.43 : 1 aspect ratio geschoten werd. Dat en het geluid, maar ook atmos is zijn weg aan het vinden naar gewone high end cinema zalen.
    no votes  

Lila.'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Deetje Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Velux ramen, moderne villa's in beeld, moderne glazen balkonnen, strandverlichting... .

Onbegrijpelijk dat ze zo weinig moeite gedaan hebben in het opbouwen van scenery.

Het was een ok film, maar vond die nergens uitblinken. Ik begrijp zelfs niet waarom men uberhaupt deze film durft te vergelijken met de echte oorlogsklassiekers.
    Ik had hetzelfde gevoel. Was me er mateloos aan het ergeren, net als aan die treinzitjes in een van die laatste scènes. Het had evengoed in een hedendaagse trein van de nmbs opgenomen kunnen worden?

Nu, ik vond het wel een goede film - er hing een constante dreigende sfeer, ik had echt het gevoel alsof ik er middenin zat, maar ik was er niet zó van onder de indruk als de meeste recensenten.
    no votes  

iTrader
    0
    Hier ook hetzelfde gevoel een 6,5/10
    had er echt naar uitgekeken. Zeker na alle reviews die ik al had gelezen

maar lag het nu aan de cinema (kleinere verouderde cinema) totaal geen ugc,kinepolis gevoel.
    Of het feit dat mijn madam en bevriend koppel dat we bijhadden tijdens de film al lieten merken dat ze de film echt Slecht vonden.

Het viel mijn madam zelfs op dat er redelijk wat niet "anno 1940" was en zo oplettend is die meestal niet bij een oorlogsfilm.

Dunkirk
    Don't be a worrier, be a warrior!
    no votes  

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lila. Bekijk bericht
    Ik had hetzelfde gevoel. Was me er mateloos aan het ergeren, net als aan die treinzitjes in een van die laatste scènes. Het had evengoed in een hedendaagse trein van de nmbs opgenomen kunnen worden?
    Inderdaad, en ik vond zelfs die schepen niet geloofwaardig. Bij een van die oorlogsschepen meende ik zelfs een geschutskoepel van een modern fregat te herkennen. Ik heb enorm veel documentaires gezien van de tweede wereldoorlog. En de beelden van het strand in Duinkerken die ik ken zijn er die vol staan met Brits en Frans materiaal, vrachtwagens, kanonnen, jeeps, aanhangwagens,... dat strand zat vol soldaten. In de film lijkt dit gewoon op één groot leeg strand.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lila. Bekijk bericht
    Nu, ik vond het wel een goede film - er hing een constante dreigende sfeer, ik had echt het gevoel alsof ik er middenin zat, maar ik was er niet zó van onder de indruk als de meeste recensenten.
    Zijn veel van die recensenten niet bij voorbaat onder de indruk wanneer het een film van een regisseur zoals Nolan (of Tarantino) betreft? Het lijkt alsof Nolan 'eventjes' een oorlogsfilm maakt zonder zich ten gronde te laten adviseren. Ik begrijp nog altijd niet waarom iemand juist operatie Dynamo kiest als onderwerp voor een oorlogsfilm? De meerderheid van de mensen in de zaal heeft toch ook geen clue? Was het niet beter geweest om de effectieve slag om Engeland te verfilmen met shots van in zowel Britse als Duitse cockpits?

Ik ben blij dat er eindelijk nog eens een oorlogsfilm als kaskraker werd bestempeld, maar hopelijk krijgen we toch ook nog eens een echte oorlogsfilm, en dan bedoel ik géén romantisch verhaaltje waar links en rechts een schot gelost wordt of een granaat ontploft.
    no votes  

Koonut's schermafbeelding
    iTrader
    217 (100%)
    Het is een film, geen documentaire. Het is waarheidsgetrouw, wat belangrijker is dan wat tegels, ramen en voorgevels. Ik merkte het ook op, of stelde me er ook vragen bij, want een kenner ben ik niet, verre van. Na die intro nauwelijks nog iets van opgemerkt omdat ik mee was voor de rit. Liever een sober echt shot met wat minder detail dan een perfecte cgi weergave die toch net niet kan overtuigen. Dit was een echte oorlogsfilm, relatief weinig romantiek, op het einde na wat nog steeds de feiten presenteert. Het enige dat ik heb gezien was miserie in een uitzichtloze situatie, geen moment kwam in mij op om effe mee te willen doen in een oorlog. En over recenten en reviews.. jan modaal, zowat iedereen die ik ken, is onder de indruk. Wie leest er in godsnaam nog reviews voor films. @ oxbow: dat koppel klinkt als kanker. Meningen houd je voor na de film, in de cinema zwijg je, of @ most, trap je het af.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.  

vishnusixclix's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Dé film voor de liefhebber van beeldvorming. De samenwerking van beelden, geluid en opbouw is fenomenaal. Tegenwoordig zijn er té weinig mannen die zo mooi het simpelste poepverhaal als dit op deze manier kunnen brengen. Het is meeslepend, intens en emotioneel. Cinematografische top en dit jaar op eenzame hoogte.

Natuurlijk gaat de gewone man wat zeuren over idiote details, maar whatever floats your boat. Dan gaat de pure kunst van deze film je volledig voorbij. Gelukkig voor hen zijn er nog de foutloze Transformer en Fast & Furious films.....
    Laatst gewijzigd door vishnusixclix; 9 augustus 2017 om 08:59
    ❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀ THINK before you POST ❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀
    ❀❀❀❀M E N I N G E N❀❀❀❀
    1 leden vonden dit bericht nuttig.  

iTrader
    0
    Dunkirk gaan zien op aanraden van een aantal collega's en het feit dat ik toch wel een Christopher Nolan fan ben.

Best teleurgesteld. Heel knap gemaakt qua directing/cinematografie en de muziek van Zimmer was sterk zoals gewoonlijk maar buiten dat.... vond ik het gewoon saai.
    Het verhaal kon me niet boeien en dialoog was er weinig (was nu wel op voorhand gezegd door Nolan maar toch). Na 40 min gapen, dan maar den helft vd tijd op mijne smartphone liggen tokkelen...

Na Memento, Interstellar, the Dark Knight trilogie, Inception & The Prestige, moet dit wel de slechtste film zijn die ik heb gezien van hem.
    "If Tupac and Biggie were alive today, Lil Wayne would be working at Mcdonalds."
    no votes  

Koonut's schermafbeelding
    iTrader
    217 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MinatO Bekijk bericht
    dan maar den helft vd tijd op mijne smartphone liggen tokkelen...
    Sterf.
    2 leden vonden dit bericht nuttig.  

Superdad's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MinatO Bekijk bericht
    Dunkirk gaan zien op aanraden van een aantal collega's en het feit dat ik toch wel een Christopher Nolan fan ben.

Best teleurgesteld. Heel knap gemaakt qua directing/cinematografie en de muziek van Zimmer was sterk zoals gewoonlijk maar buiten dat.... vond ik het gewoon saai.
    Het verhaal kon me niet boeien en dialoog was er weinig (was nu wel op voorhand gezegd door Nolan maar toch). Na 40 min gapen, dan maar den helft vd tijd op mijne smartphone liggen tokkelen...

Na Memento, Interstellar, the Dark Knight trilogie, Inception & The Prestige, moet dit wel de slechtste film zijn die ik heb gezien van hem.
    IMAX?
    no votes  

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Superdad Bekijk bericht
    IMAX?
    Digitale versie gekeken. Geen imax. Ik denk dat Imax zelfs geen optie is in Kinepolis Antwerpen.
    "If Tupac and Biggie were alive today, Lil Wayne would be working at Mcdonalds."
    no votes  

Superdad's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Inderdaad, enkel Brussel, maar dat is de fout die velen maken. Deze film moet je beleven...
    no votes  

Sir.Killalot's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Deetje Bekijk bericht
    Velux ramen, moderne villa's in beeld, moderne glazen balkonnen, strandverlichting... .

.
    Daar stoorde ik me in het begin ook enorm aan, maar de rest van de film was echt wel een pareltje voor mij.
    no votes  

LazloCootmans's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Gisteren gaan kijken met wat vrienden. Geweldige film imo. Maar dat komt wellicht doordat ik wel een Nolan-fanboy ben :-) De manier waarop je een band opbouwt met de verschillende personages en de weergave van de situatie op het strand van Duinkerke wordt knap in beeld gebracht. Sterk werk, als je het mij vraagt.
    Unexpect the expected.

Steam: lazz04
    PSN: LazzC
    Twitter: @LazloCootmans
    no votes  

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VishnuSixDix Bekijk bericht
    Natuurlijk gaat de gewone man wat zeuren over idiote details, maar whatever floats your boat. Dan gaat de pure kunst van deze film je volledig voorbij. Gelukkig voor hen zijn er nog de foutloze Transformer en Fast & Furious films.....
    Kent de gewone man dan zoveel details uit de tweede wereldoorlog? Ik vond toch dat er wat meer aandacht mocht zijn voor details, en films zoals Transformer en Fast & Furious zeggen me hoegenaamd niks.
    no votes  

Pagina 2 van 3 Eerste 123 Laatste

Regels voor berichten