Discussie: Get Out

Razer's schermafbeelding
    iTrader
    80 (89%)

Get Out

Release: 2017
    Thriller / Horror
    geregisseerd door Jordan Peele

Je hebt het vast zelf al meegemaakt, het moment dat je beslist om je huidige vriend(in) voor te stellen aan je ouders. Dat kan zeker een zenuwslopende dag worden waarop iedereen zichzelf nét iets beter voordoet dan hij of zij echter is.

Bedoeling is immers mekaar beter te leren kennen, en te achterhalen wie of wat je schoonzoon of schoondochter echt is.

Na een relatie van 5 maanden besluiten Chris Washington & Rose Armitage ook deze belangrijke stap te zetten.

Eénmaal aangekomen maakt Chris kennis met de tuinman en huishoudster van zijn toekomstige schoonouders. Deze hulpjes hebben net zoals Chris een zwarte huidskleur, maar van karaktereigenschappen zou je dit absoluut niet kunnen zeggen.

Op het eerste zicht blijkt de eerste kennismaking vlekkeloos te verlopen en wordt Chris met open armen en met de glimlach ontvangen bij de familie Armitage. Na de grote kennismaking komen we te weten dat Rose moeder zich verder verdiept heeft in de hypnose, en dus stelt ze voor om Chris van zijn rookgewoonte af te helpen. Was dat wel een goed idee?

Na een ietwat bevreemdende hypnosesessie krijgt Chris echter last van paranoide gevoelens. De stoppen slaan helemaal door wanneer hij een oude bekende tegenkomt uit zijn jeugd die al meerdere jaren vermist blijkt te zijn en bovendien Chris niet meer herkend.

Vanaf dan zit het spel helemaal op de wagen...

Conclusie

Get out is voor mij een topper van formaat die bovendien nog een verrassende en originele verhaallijn weergeeft. Onverwachte wendingen en mysterie zijn in lijn aanwezig, al duurt het even voor de verhaallijn echt op gang begint te geraken.

8,5/10
    Laatst gewijzigd door Razer; 19 mei 2017 om 11:45
    Steam & PSN
    no votes  

iTrader
    22 (100%)
    4/10 deze voor mij.
    Het is het allemaal net niet, het einde maakt nog wat goed, op zich vond ik de film niet slecht maar het was net te weinig vond ik om die echt goed te vinden.
    no votes  

iTrader
    0
    Ik ging het geniaal gevonden hebben mocht het op het einde niet die diene zwarte geweest zijn die hem redde, maar mocht een random politieagent hem opgepakt hebben voor de moord op 3 blanke mensen en de poging op moord van zijn vriendin. Die zijn uitleg zouden ze toch niet geloven. Dat zou pas een statement geweest zijn. Nu was het een veilig en lame einde. Verder een zoekend begin met waar te veel gejat werd van The Invitation (2015) gevolgd door een beter tweede deel waar het leuke idee achter de film wel voor zorgde. Al denk ik niet dat we hier plots een groot regisseurtalent gezien hadden.
    no votes  

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    @Lakigar, dat is toch precies wat er gezegd wordt? Alleen hebben ze ervoor gekozen om het daar niet bij te houden, maar het einde ergens anders te leggen.

Raar hoe smaken kunnen verschillen, maar voor mij was dit wel een 8/10. Vol symboliek en (verdoken) verwijzingen, goeie spanningsopbouw, goeie humor en een verhaal dat redelijk klopt.
    Bedankt, bedankt, 1.452.500 keer bedankt!
    Jullie zijn geweldig.

PSN = A_Loser_Baby
    no votes  

Cerulean's schermafbeelding
    iTrader
    38 (100%)
    Ik vond er geen hol aan. The Invitation vond ik alleszins een stuk beter.
    Get Out was voor mij serieus op 't randje van onnozel.

I guess I should know the limits of the world... There are moments I find myself not breathing at all
    no votes  

Regels voor berichten