Discussie: War Dogs

Sir. K's schermafbeelding
    iTrader
    106 (100%)

War Dogs

Release: 2016
    Genre: komedie, actie, drama
    Regisseur: Todd Phillips

Film gebaseerd op waargebeurde feiten, waarbij twee jonge twintigers en jeugdvrienden (Miles Teller & Jonah Hill) een wapendeal ter waarde van 300 miljoen dollar binnenhalen met als doel Afghaanse bondgenoten te bewapenen.

Met Todd Phillips (The Hangover trilogie, Due Date) aan het roer en de omschrijving als actie-komedie zou je eerder een luchtige, plattere, komische versie van het verhaal verwachten. Dit bleek echter (gelukkig) niet het geval. In tegenstelling werd het verhaal toch op een serieuzere manier weergegeven en was de komische noot eerder te zoeken in de manier hoe de personages werden afgebeeld: de 'jonge dudes' die zich even een weg lullen op de internationale wapenmarkt. Velen vergelijken de film met 'Lord of War' meets 'The Wolf of Wall Street', maar dan moet ik toch toegeven dat ik laatste twee wel een pak beter vond. Niettemin een leuke prent met een goede samenwerking tussen beide hoofdpersonages (ben zelf enorm Miles Teller fan, maar dat had misschien meer te maken met zijn fantastische rol in Whiplash ).

7/10

Nog mensen die deze gezien hebben? Btw, Jonah Hill heeft duidelijk zijn dieet opgegeven... Hij is precies nog dikker dan voordien
    no votes  

iTrader
    22 (100%)
    Ik vond die echt top, is ook wel mijn ding, maat van me vond die dan weer iets minder.
    no votes  

Regels voor berichten