Discussie: The Martian

EvilTwin's schermafbeelding
    iTrader
    43 (100%)

The Martian

The Martian (2015) - IMDb

Dit weekend gaan kijken in de cinema. Degelijke film, maar had toch nog meer diepgang ingezeten! Vooral :

- Karakter van Mark Whatley had veel meer kunnen uitgewerkt worden. Zeg nu zelf : iemand die zo lang kan overleven alleen moet toch ergens erg self-centered zijn? Hij had nog geen gezin, dus dat zei ook al iets, maar helaas zijn we maar weinig over hem te weten gekomen. Er mocht ook gerust wat meer over zijn paranoia en paniek hebben ingezeten. Nu leek het alsof het allemaal wat te makkelijk ging;
    - Wanneer de crew te horen krijgt dat ze 19 maanden langer moeten in de ruimte blijven om hun teammaat te redden gaan ze allemaal zonder discussie akkoord. 3/5 laten een partner met gezin achter op aarde, maar blijkbaar hebben ze daar geen probleem mee? Dat mocht toch wat beter in beeld gebracht zijn;
    - Teddy Sanders, gespeeld door Jeff Daniels, moet wat de moeilijke directeur spelen die streng maar rechtvaardig de minder populaire beslissingen neemt. In het begin van de film doet hij dit matig, maar naarmate de film vordert valt hij compleet uit zijn rol en gaat zonder al te veel problemen met alles akkoord;
    - De rol van Kristen Wiig had ook wat meer inhoud mogen hebben. Nu fungeert ze een beetje als komische sidekick, maar komt nooit echt tot haar recht. Een overbodige rol.
    - Ten slotte had de film veel duisterder mogen zijn : ze zitten allemaal jaren in de ruimte, achtergelaten op miljoenen kilometers van huis met kleine kans op overleven, de crew neemt veel risico's, de dood loert om elke hoek, ... Maar dat merk je eigenlijk weinig in de film. Ze blijven allemaal vrij rustig bij de gebeurtenissen en de dingen die ze ondernemen hebben zonder al te veel bumps een goeie afloop. Dit is te veel een feel-good film geworden.

Ondanks alles wel teleurgesteld. Hier had echt meer ingezeten! 6/10.
    How fast light may ever travel, darkness is already waiting. TAK!
    no votes  

vloet's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Da's de kritiek die ik overal wat lees. Niet geheel onterecht, maar dat zijn eigenlijk bijna dezelfde commentaren die het boek krijgt. De nogal humoristische sfeer is uiteindelijk gewoon de stijl van dit verhaal. Zelf vind ik het redelijk verfrissend om eens geen duistere film te hebben met dit soort plot. Ik ben wel fan van een 'Mark Watney'. En zoals ik al zei, er zitten zeker zwaardere momenten in de film, maar het is duidelijk dat humor en straight-to-the-point science hier het voortouw nemen.

Dit gezegd zijnde, ik begrijp de commentaar. Een gelijkaardig plot in een veel donkerdere stijl zou ik absoluut ook kunnen smaken.
    Maar deze verfilming volgt qua humor en 'lichtheid' helemaal het boek, dus ergens lijkt het niet eerlijk hem om die redenen af te kraken.

Ik was eerlijk gezegd nogal verrast om zoveel negatieve kritiek te lezen. Ik denk dat de film een beetje verkeerd verkocht is geweest.
    Zoals ik al zei is ook de trailer een vrij slechte representatie.
    no votes  

EvilTwin's schermafbeelding
    iTrader
    43 (100%)
    Inderdaad. In de trailer zie je ook een moment waarop hij panikeert (slaat met vuist op het dak van zijn voertuig) en dit is ook tegelijk het enige moment van frustratie / woede dat in de film te zien is.

Al bij al is het zeker geen slechte film hoor. Alles is zeer mooi in beeld gebracht, het verhaal is zeker dik in orde en geen nodeloos technische uitleg en zo. Het is zeker een film die aangenaam bekijken is.

Misschien dat ik hem bij nader inzien misschien eerder 7/10 moet geven. Het hangt er wat tussen
    How fast light may ever travel, darkness is already waiting. TAK!
    no votes  

Saint's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik ben meestal goedlachs maar ik vond de humor hier eerder storend. Zelfde bij "whizz kid" Donald Glover zijn karakter/karikatuur en Kristen Wiig's rol.
    De beelden van het ruimteschip in de ruimte waren fenomenaal.
    Voor de rest volg ik EvilTwin zijn opmerkingen.
    When the last light warms the rocks and the rattlesnakes unfold
    no votes  

NemesisBE's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Leuke film. Blij dat ik hem toch in de cinema gaan zien ben, ondanks mensen die het niet de moeite vonden.
    Project Elrond + Sean Bean vond ik het meest hilarische moment
    "Wovon man nicht sprechen kann, darüber muß man schweigen." - Ludwig Wittgenstein
    no votes  

Anoniem0's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NemesisBE Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Leuke film. Blij dat ik hem toch in de cinema gaan zien ben, ondanks mensen die het niet de moeite vonden.
    Project Elrond + Sean Bean vond ik het meest hilarische moment
    idd. en menig mens in de cinemazaal ook bij ons
    soit een verademing qua film over mars waar de hele cast niet doodgaat of er aliens op de planeet zitten.
    toffe science flick (geen echte science fiction)
    en helemaal niet duister en triest
    'The world will not be destroyed by those who do evil, but by those who watch them without doing anything'
    -Albert Einstein
    Belmoto
    no votes  

Praga's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Ik vond dit een saaie film... Begrijp nog steeds niet de hype rond deze film trouwens.
    "Tho' I walk through the Valley of Death, I shall fear no evil, 'cause I'm the meanest mother in the valley!"
    1 leden vonden dit bericht nuttig.  

Regels voor berichten