Discussie: maps

DreamWalker's schermafbeelding
    iTrader
    0

Cool maps

Gewoon een bedenking..........

Ik speelde vroeger wel eens CounterStrike, en daar had je honderden maps. Meeste servers speelden wel steeds dezelfde 10 maps of zo, maar vaak kwam je wel eens originele maps tegen. Op vele fora had je zelfs apparte secties voor doe-het-zelvers

De vraag : Hoe komt het dat er in BF niet echt schijnt gemapt te worden? Ik had verwacht dat een spel van deze kwaliteit en met zo een ruime community ondertussen (BF bestaat toch al een tijd) ook al een berg zelfgemaakte mappen zou hebben?
    no votes  

devilface's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    http://www.planetbattlefield.com/bf1942/tweakin/maps/

En er zijn best wel originele maps te vinden op clansites enzo. De reden da gij die nooit te spelen krijgt is dat die maps bijna alleen op private servers gespeeld worden, dus ge moet al iemand kennen dat u het IP geeft.
    Built By Children, Filled By Pirates
    no votes  

$peedy's schermafbeelding
    iTrader
    -1 (0%)
    Wel laten we zeggen:

HL heeft slecht een stuk of 3 bekende mods: CS, TFC & DoD. Daarvoor worden dan nog es veeeeel mappen gemaakt.

BF heeft veel meer mods dan Half Life. Ik denk een stuk of 30 als je alles bij elkaar telt. Voorbeelden zijn Desert Combat & Forgotten Hope Die twee mods hebben dan bv meer dan 20 mappen.

Een groot voordeel met het nu gebruikte Steam is dat je de map download via de server als je connect. Bij Battlefield is dat niet het geval. CS mappen zijn gemiddeld 2-3Mb groot, Battlefield mappen daarentegen dan weer 20-30Mb.
    Laatst gewijzigd door $peedy; 1 november 2004 om 09:45
    no votes  

oberon_sedai's schermafbeelding
    iTrader
    0
    en mappen in BF zijn wel een serieus stuk complexer dan die van CS bvb.

Eer een BF map gespeeld wordt moet ze ook goed bevonden worden een community, en in BF is dat heel moeilijk. buiten layout komt er hier ook nog eens balancing enzo bij.
    Daarom dat er in verhouding ook weinig maps van "nobody's" (sry voor de term) zijn en bijna alleen maps die bij mods zitten, gespeeld worden.
    Moghelask - Warlock ClassLeader of BABYLON-7 @ Shattered Hand
    no votes  

iTrader
    0
    mja tis ook gewoon zo da as ge in bf ne nieuwe map op u server zet, dan wordt dee ni automatisch naar u maps gedowned dus niemand ga em kunne spele, tenzij ze em eerst omslachtig installere enzo
    no votes  

DigitalOverdose's schermafbeelding
    iTrader
    37 (100%)
    Der is IMO ook ni zoveel behoefte aan nieuwe maps in BF. Ik speel da spel al een goei 2 jaar en kom nog af en toe nieuwe dingen en mogelijkheden tegen.
    Als ik een stap achteruit zet, dan is dat om een aanloop te nemen...
    no votes  

Regels voor berichten