iTrader
    61 (98%)
    Mentioned
    0 Post(s)

Iets ouder virtualisatiemonster HP DL585 G7

Niet echt een idee wat hiervoor te vragen, dit is een ideaal toestel om virtualisatie mee onder de knie te krijgen, kan zelfs nog perfect mee in een productieomgeving moest je nieuwe schijven steken en misschien een derde PSU voor redundancy.

Dus, specs:

HP Proliant DL585 G7

CPU: 4 stuks 12core Opteron 6166HE (dus totaal 48 fysieke kernen).
    Ram: 256 GB DDR3-1333
    Storage: 1 stuk 600 GB sas (10K rpm), en een hele hoop 72GB sas drives (zowel 10K rpm als 15K rpm). Voldoende caddy's om de hele boel vol te steken.
    Twee stuks 1200 watt PSU geïnstalleerd, is de minimum, een derde is nodig (goedkoop on-line te vinden) voor redundancy.
    Rackrails aanwezig.
    Klik op thumbs voor grotere versie.

Er draait nu een volledige VM set-up op:
    VMware ESXi 6.5.0
    PFsense router
    Drie Win10 VM's
    OpenMediavault

En loopt als een trein.

Uiteraard ook ILO3, dus je kan eenvoudig het ding op en af zetten van waar je ook wil!

Zou zeggen, bieden vanaf 100€, niet echt een meeneemprijs
    Afsluiting zondag 10/11/2019 om 18:00

P.S. enkel afhaal (of brengen indien niet te ver), versturen is geen optie, het ding weegt een half ton Alléé, toch een dikke 40 kg!

iTrader
    103 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Enig idee qua stroomverbruik, idle/normaal verbruik?

iTrader
    61 (98%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rvryssel Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Enig idee qua stroomverbruik, idle/normaal verbruik?
    Hangt er natuurlijk sterk vanaf wat je ermee doet en wat je erop hebt draaien!
    Ik schat een idle op vanachter in de 200 Watt tot van voor 300 Watt. Als ge uw 48 cores vollen bak aan het werk aan het zetten bent gaat dat dik over ne kilowatt zijn!

Heb juist eens gekeken, in zijn huidige configuratie met Pfsense, drie win10 instanties en OpenMediaVault (OMV) actief verbruikt hij een 380 Watt.
    Van die drie windows instanties staan er twee grotendeels idle te draaien, de derde, met 8 cores/16 GB toegewezen verwerkt constant data die via een Open VPN connectie op de Pfsense binnenkomt en schrijft die weg naar dataopslag die door de OMV instantie beheerd wordt.

Totale CPU load van de hele server (zoals aangegeven door ESXi) schommelt nu rond de 8 à 9%, dus zeer licht belast. Fans draaien op een niet al te rumoerige 30% op dit moment.

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    In productieomgeving kan je dan wel best een vmware gesupporteerd OS voor die hardware draaien. Dat is maximum esxi 6.0. Wat nog wel Ok is tot maart 2020.
    Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you’re still retarded.

iTrader
    61 (98%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dieter85 Bekijk bericht
    In productieomgeving kan je dan wel best een vmware gesupporteerd OS voor die hardware draaien. Dat is maximum esxi 6.0. Wat nog wel Ok is tot maart 2020.
    Inderdaad...
    Ik heb er een lichtjes aangepaste versie van de 6.5 op draaien en die heeft over een dik jaar in productieomgeving nooit gemist.
    https://blog.monstermuffin.org/fixin...pe-g7-servers/

Weet eigenlijk niet juist meer waarom ik perse een 6.5 erop wou smijten, maar er was iets wat in 6.0 niet naar mijn zin was, vermoedelijk een nieuwer OS (win 10?) dat problemen gaf of zoiets?

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door berenod Bekijk bericht
    Inderdaad...
    Ik heb er een lichtjes aangepaste versie van de 6.5 op draaien en die heeft over een dik jaar in productieomgeving nooit gemist.
    https://blog.monstermuffin.org/fixin...pe-g7-servers/

Weet eigenlijk niet juist meer waarom ik perse een 6.5 erop wou smijten, maar er was iets wat in 6.0 niet naar mijn zin was, vermoedelijk een nieuwer OS (win 10?) dat problemen gaf of zoiets?
    De web-interface van de 6.0 is nogal slecht, maar de C# client werkt daar dan weer wel nog op en die is zeer goed.
    Voor de rest zie ik niet direct een reden, zelfs windows 2019 draait nog op 6.0, al moet je best wel op het laatste patch level zitten van de 6.0.
    Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you’re still retarded.

!8r@}{!M's schermafbeelding
    iTrader
    73 (94%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Beste,
    Ik bied u 100 € afgehaald

Grtn.

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Toevallig een Windows Server (Datacenter) OEM key bij?

iTrader
    61 (98%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dieter85 Bekijk bericht
    Toevallig een Windows Server (Datacenter) OEM key bij?
    Nope, sorry!

9kuuby9's schermafbeelding
    iTrader
    58 (98%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    €120 Afgehaald.

iTrader
    11 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Kan je aan de hand van die server nog het "Service Pack for Proliant" downloaden?

Ik heb nog geen ervaring met HP servers maar zie dat dat op hun website geblokkeerd is onder registered user support.

Sent from my SM-A202F using Tapatalk

iTrader
    11 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    140 afgehaald. Ik twijfel heel sterk door de onbekende factor van toepassing wel of niet gaat lukken.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Als werknemer van een bedrijf dat quasi een volledige HP(E)-boîte is kan ik zeggen: helaas, de service packs zitten achter slot en grendel en kan je alleen maar krijgen mits actief onderhoudscontract (toch wat de productie-servers aka Gen9 en Gen10 betreft).

De G7 servers hebben nog wel een post-production service pack dat af en toe bijgewerkt wordt, maar die zit ook achter een betaalmuur.
    Er zijn wel wat schimmige (Russische, Iraanse) mirrors te vinden als je wat googelt, maar 100% zou ik die sites niet betrouwen..

Ook voor de BIOS heb je een onderhoudscontract nodig, de ILO-firmware is daarintegen wel vrij eenvoudig te flashen (gewoon een Linux-versie pakken of zelfs die Windows-exe en die uitpakken met uw favoriete zip-programma. En daarna via de webinterface flashen).

iTrader
    11 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ok bedankt voor de info.
    Ik denk niet dat ik er zozeer firmware updates mee zou doen, maar ben op zoek naar de hpssacli utility die onder zo een bootable disk zou moeten zitten.
    Maar mogelijks werkt dat ook gewoon vanuit het operating system.

Regels voor berichten