PDA

Volledige versie bekijken : Babycadeau geven als peter

Ikke1987
10 februari 2015, 18:42
Binnenkort wordt ik voor de 1ste keer peter, echter heb ik geen goed idee wat er van mij wordt verwacht naar cadeau's toe.

Graag wil ik iets origineels geven, maar creatief ben ik helaas niet.
Liefst iets wat het kind (een jongen) later nog iets aan heeft. Hoeveel ik wil uitleggen weet ik ook niet.
Ik vermoed dat de meter veel meer zal kunnen geven dan mij, aangezien ik deeltijds werk en wat jonger ben.

Ik dacht aan volgende mogelijkheden:
- knuffel met naam er op (bv. Happy Horse Konijn met naam bedrukt (http://www.koterkado.nl/happy-horse-konijn-met-naam-bedrukt) )
- een speciaal doosje waar hij later herinneringen in kan geven of iets dat ik op elke verjaardag kan geven dat verwijst naar het 1ste geschenk.
- een pamperrekening (maar heeft hij op het moment zelf niets aan)
- of gewoon iets van de geboortelijst.

Iemand andere suggesties of geweldige ideeën?

SusieQ
10 februari 2015, 18:52
Binnenkort wordt ik voor de 1ste keer peter, echter heb ik geen goed idee wat er van mij wordt verwacht naar cadeau's toe.

Graag wil ik iets origineels geven, maar creatief ben ik helaas niet.
Liefst iets wat het kind (een jongen) later nog iets aan heeft. Hoeveel ik wil uitleggen weet ik ook niet.
Ik vermoed dat de meter veel meer zal kunnen geven dan mij, aangezien ik deeltijds werk en wat jonger ben.

Ik dacht aan volgende mogelijkheden:
- knuffel met naam er op (bv. Happy Horse Konijn met naam bedrukt (http://www.koterkado.nl/happy-horse-konijn-met-naam-bedrukt) )
- een speciaal doosje waar hij later herinneringen in kan geven of iets dat ik op elke verjaardag kan geven dat verwijst naar het 1ste geschenk.
- een pamperrekening (maar heeft hij op het moment zelf niets aan)
- of gewoon iets van de geboortelijst.

Iemand andere suggesties of geweldige ideeën?

Ik ben zelf 2 weken geleden voor de eerste keer peter geworden, van mijn zus haar baby, en ik heb een winnieh de poeh gekocht in groot formaat om mee te nemen naar het ziekenhuis.

Ik heb geen idee wat ik je zou kunnen aanraden als origineel cadeau.
Ik vind dat ook niet nodig, er zijn spullen genoeg die jonge ouders kunnen gebruiken zonder dat ze origineel zijn.

Dus heb ik veel spulletjes gekocht van op hun babylijst die ze anders nog moeten aankopen.
En ik heb me al 2x niet kunnen inhouden om licht+geluid toestanden mee te pakken uit de speelgoed rayons van de winkels waar ik kom :D

beemer036
11 februari 2015, 06:59
Hier een dubbele peter met enige jare ervaring :)

In het begin kies ik de duurdere items van de geboortelijst, zeker als het hun 1ste kindje is zullen ze daar meer aan hebben dan alle vrienden/kennissen die al met een knuffel afkomen.
Wat betreft de toekomst...
Ik geef geen overdreven dure kado's, maar...ik leg elke maand een bepaald bedrag opzij (ook niet overdreven veel), zodat ik ze later als ze 18jaar worden wel een mooie financiele kado kan doen. Bv voor hun 1ste auto of noem maar op.
Zeker in de 1ste jaren krijgen ze van alle tante's/nonkels, meters/peters, ouders, grootouders, enz massa's speelgoed waar ze al snel niet meer naar kijken ;)

beemer036
11 februari 2015, 07:01
Hier een dubbele peter met enige jare ervaring :)

In het begin kies ik de duurdere items van de geboortelijst, zeker als het hun 1ste kindje is zullen ze daar meer aan hebben dan alle vrienden/kennissen die al met een knuffel afkomen.
Ik geef geen overdreven dure kado's, maar...ik leg elke maand een bepaald bedrag opzij (ook niet overdreven veel), zodat ik ze later als ze 18jaar worden wel een mooie financiele kado kan doen. Bv voor hun 1ste auto of noem maar op.
Zeker in de 1ste jaren krijgen ze van alle tante's/nonkels, meters/peters, ouders, grootouders, enz massa's speelgoed waar ze al snel niet meer naar kijken ;)

Bv, 20euro, je kan er (bij wijze van spreken) amper een brood mee gaan kopen, maar.... 20x12, x18= een mooi bedrag :)

Alcair
11 februari 2015, 08:19

dit
zaken zoals een kinderstoel voor in de auto enzo, de duurdere dingen.

Knuffels enzo zijn kadookes die ge van kenissen en al krijgt.
Koop iets waar de ouders en het kind iets aan hebben vd geboortelijst

apzoeir
15 februari 2015, 17:20
Ik ben zelf intussen 4,5 jaar meter en toen mijn metekindje geboren was heb'k iets gekocht van hun geboortelijst ('t was hun eerste kindje, dus ze konden alle spulletjes wel goed gebruiken). Daarnaast heb'k wel een mooie kaart uitgekozen en daar een persoonlijke tekst op gezet.
Verder heb ik voor hem ook een spaarrekening geopend op de bank waar ik maandelijks 20 euro opzet. Dan kan ik hem op zijn 18e toch een mooi bedragje bezorgen. Heb wel gekozen voor een spaarrekening waar ik ten allen tijde zelf nog aan kan. Je weet immers maar nooit wat hij op zijn 18e allemaal zal uitspoken.

Ik hoop vooral dat je je niet blind staart op het feit dat de meter meer financiële middelen heeft. Het peter/meterschap gaat echt niet enkel over geld. Het belangrijkste is dat je er bent voor dat kleintje en dat hij/zij ten allen tijde op je kan rekenen. Ik geef zelf ook niet de meest dure kado's, maar ik probeer wel heel betrokken te zijn bij zijn leven. Hij komt vaak spelen, we doen uitstapjes samen (al eens naar de dierentuin of naar de speeltuin), ik ben mee gaan kijken naar zijn eerste zwemlessen (dat zijn de dingen die niets kosten, maar waar zo'n kind des te blijer mee is).

Seppe17
17 februari 2015, 08:12
Je zou eventueel kinderkleding kunnen geven maar dan voor alle maten (http://www.brandkids.be/overview/jongens?special=sale). Dus niet enkel voor de eerste periode, want daar krijg je meestal genoeg voor. Ik weet nog dat wij het tof vonden dat we ook kleding kregen voor 12 maanden, 18 maanden, 2 jaar, 3 jaar, ... Je zou kunnen opteren voor een jasje voor iedere periode volgens je budget. Bereken wel of het winter of zomer is op bv. 18 maanden, 2 jaar, ... want een winterjas voor de zomer of omgekeerd is natuurlijk niet de bedoeling.

spelt
12 maart 2015, 00:24
Ik ben ongeveer anderhalf jaar geleden peter geworden, ik heb toen iets van de geboortelijst gekozen. Het was toen 1 van de duurdere dingen maar het was mijn eigen keuze om dit te kiezen en het werd ook zeker niet van mij verwacht.

De ouders van mijn petekindje en ikzelf geven veel meer om de band die ik met mijn petekindje heb dan om eender welke cadeau ik ervoor zou kopen.

Avondland
12 maart 2015, 06:44
Ik heb een geldelijk cadeau en een kaartje met een welgemeende boodschap gegeven. Nog niet echt nagedacht hoe ik mijn peterschap ga invullen, maar op dit moment heeft dat kind geen besef van grootse peterdaden. Dat is iets dat ik wel wil doen op een later tijdstip: het kind wat cultuur bijbrengen, meepakken op restaurant en het gouden tips geven (of dat nu gaat om boeken, reizen of levensvragen).

Atomsk
15 maart 2015, 14:34
Voor de ouders ook een plezier te doen: sommige mutualiteiten laten toe dat je een voorhuwelijkssparen start voor je petekind. Heb ik ook gedaan, gelijk mijn peter voor mij gedaan heeft. Moet je jaarlijks een €50 storten en eens uw pete-spawn de gezegende leeftijd heeft bereikt om een wederhelft aan de haak te slaan/€30 wordt/wettelijk gaat samenwonen, krijgt die de totale som + een redelijke interest.

Dat, gekoppeld met een generiek petekado maakt het toch wel leuk om te geven.