PDA

Volledige versie bekijken : Software Windows 8.1 activatieprobleem

koenboy007
11 juni 2014, 21:52
Hallo

Ik heb al een paar maanden een nieuwe laptop met windows 8.1. Windows 8 was al pre-installed en heb na enige tijd deze geupdate naar 8.1. Na deze update heb ik de laptop paar maanden gebruikt, maar opeens zegt die gisteren dat windows opnieuw geactiveerd moet worden?

Ben al naar systeeminstellingen geweest en op activeren geklikt waardoor windows normaal online geactiveerd word, maar dan krijg ik een fout met als foutcode: 0xC004F074. De uitleg wat erbij staat is: ''Windows kan niet worden geactiveerd. Probeer windows op een ander tijdstip te activeren.'' Ik heb deze fout ook al opgezocht en verschillende oplossing geprobeerd, maar niks werkt.

Misschien is hier iemand die dit probleem kent of mij hiermee kan helpen?:help:

FVico
11 juni 2014, 21:56
Da's wel ambetant natuurlijk.

Denk niet dat je veel kan doen buiten PC Refresh / Reset.

Ik heb ook heel lang zitten knoeien met de W8.1 installatie. Echt niet te doen. Je kan ook niet gewoon je W8 code gebruiken om Windows 8.1 te installeren, want dat zou natuurlijk te makkelijk zijn :(

Of KMS Activator, maar ja, dan is het weer niet volledig 'legaal'.

koenboy007
11 juni 2014, 22:07
Ja, dit is echt raar, maanden gebruikt zonder probleem en opeens kan em niet meer activeren. Dan werken alle oplossingen ook nog niet, omdat ge daarvoor de Key nodig hebt, maar windows is pre-installed dus ik kan nergens mijn key vinden.

Exit
11 juni 2014, 22:48
ofwel hangt key met een sticker op de pc
ofwel sinds win8 wordt deze in de bios bewaard (en ziet windows deze zelf om te activeren/installeren)

koenboy007
11 juni 2014, 22:54
Die key hangt niet met een sticker erop. Windows zegt dat er een product code is, maar toch wilt die het nog activeren en dit lukt gewoon niet.

Exit
11 juni 2014, 23:47
check of de windows tijd en datum correct zijn ...

koenboy007
12 juni 2014, 14:41
Deze zijn correct.