PDA

Volledige versie bekijken : Algemeen advies van beveiligingsexperts gezicht omtrend zzzz malware

dekloktikt
2 juni 2014, 20:32
ik heb een sterk vermoeden dat mijn pc gehackt is ondanks alle antimalwareprogramma's, als hoofdgebruiker kan zelfs de tijd niet veranderd worden nu of er wordt gevraagt om admin rechten wat vroeger niet was. Is het mogelijk dat een hacker zichzelf als admin heeft kunnen installeren? Ik heb het gevoel dat dingen die ik doe bekeken worden en ik wil weten of een volledige reinstall van windows 8 nodig is om dit te verhelpen.

De zzzz malware wordt niet gedetecteerd als malware maar als veilige bestanden als ik ze scan. In taakbeheer staat chrome een halfmiljoen keer als open dat terwijl ik chrome maar 1 keer open heb wel met vele open tabs. KAN IEMAND ALSTUBLIEFT ME ADVIES GEVEN HOE DIT TE VERHELPEN EN WIN8 OPNIEUW INSTALLEREN ALS LAATSTE OPTIE TROUWENS HEB IK GEEN CD HIERVOOR.....................................

Ook advies omtrend netwerkbeveiliging sinds het netwerk dat ik gebruik van linksys verouderd is en ik wil complete bescherming tegenover hackers en ik weet wie hierachter zit en ik zoek mensen die me kunnen bijstaan om karma wat versnelling bij te steken tegenover de persoon in kwestie. Eventueel tegen vergoeding.

Exit
2 juni 2014, 20:58
tab = aparte sessie ... dus telkens in taakbeheer een proces erbij

er kan een aanpassing gemaakt worden/zijn aan de gebruikers zodat deze geen rechten meer hebben
dit kan heel simpel in windows aangepast worden
terug zetten is wat anders omdat je geen rechten hebt
neem eerst eens een herstelpunt naar enkele dagen terug en test of je terug rechten hebt
verwijder die malware eens via software in configscherm als deze daar zit
of start veilige modus en wis om te beginnen die mappen ervan zodat deze niet opstart (als je deze weet zitten)

dekloktikt
2 juni 2014, 21:50
geprobeerd ze te verwijderen in veilige modus maar ze komen telkens weer terug en lijken zich te vermenigvuldigen. Zelfs malwarebytes kan het niet detecteren.

Aap
3 juni 2014, 09:50
Zoals Exit, al zei: iedere tab is een aparte "sessie". Je zal voor iedere tab een nieuwe chrome.exe zien staan in taakbeheer. Aangezien je "vele open tabs", is dit niet vreemd. Kijk ook de extenties van Chrome. Kijk ook de geïnstalleerde programma's na via configuratiescherm.

Probeer de volgende opdracht: sfc /scannow
Probeer anders eens Firefox.

Druide
3 juni 2014, 11:50
Spyhunter 4 downloaden en instaleren.
Opstarten in veilige modus en dan spyhunter laten scannen.
Normaal moet hij deze herkennen en verwijderen.

Adw Cleaner zou dit ook kunnen las ik.
Hopelijk word je probleem hiermee opgelost.

mvg
druide

dekloktikt
5 juni 2014, 23:55
Probleem nog steeds niet opgelost OK ziet eruit alsof ik windows 8 opnieuw ga moeten installeren. Hoe sla je al je bladwijzers in google chrome op? Want ik wil die niet kwijt. Ook, is het mogelijk om windows 8 opnieuw te installeren zonder additionele cd te bezitten? Zo ja, hoe dan. Er worden ook fake updates weergegeven van windows zogezegd door die zzzz malware.

Druide
6 juni 2014, 08:17
Als je een geldige win 8 code hebt kan je een win 8 van MSDN downloaden en die op cd branden.
Echter met jou probleem zou ik dit via een andere,niet besmette pc doen.

cram
6 juni 2014, 15:05
http://www.bleepingcomputer.com/download/rkill/
http://www.bleepingcomputer.com/download/junkware-removal-tool/ eens proberen

Om je bladwijzers van Google Chorme te bewaren.
1.Ga met je muiswijzer naar rechts boven aan waar je die 3 streepjes ziet.
2.Klik daar op en ga dan naar bladwijzers,zodat er een venster te voorschijnt komt en kies daarop bladwijzerbeheer.
3.Bij bladwijzerbeheer klik je op Organizeren,en dan kies je Bladwijzer exporteren naar HTML-bestand.
4.Als je een bladwijzers in GooGle Crome wil doen kies je Bladwijzer importeren naar HTML-bestand.